هوش مصنوعی و متاورس

هوش مصنوعی و متاورس: پیامدهای آینده برای پزشکی بالینی و مراقبت های بهداشتی

Metaverse همگرایی دنیای واقعی و مجازی است که با فناوری های واقعیت توسعه یافته (انواع افزوده شده و مجازی)، هوش مصنوعی و بلاک چین امکان پذیر شده است. منشأ متاورس از رمان علمی تخیلی سال 1992 برف سقوط است که در آن اصطلاحات "متا" و "جهان" ترکیب شده اند. متاورس شاید یک تغییر پارادایم در نحوه تعامل ما با فناوری (به جای هر نوع فناوری) باشد، اما تعریف واقعی متاورس کمی مبهم باقی مانده است و یادآور بحث اولیه اینترنت در دهه 1970 است.

متاورس، به طور خلاصه، یک دنیای مجازی فراگیر (VR، AR، و حتی رسانه های اجتماعی) است که می تواند یک شخص را به عنوان یک شخصیت در شبکه های بی شماری در خود جای دهد. در حالی که متاورس عمدتاً در بازی‌ها و ارتباطات اجتماعی به کار گرفته شده است، استفاده بالقوه آن در سرگرمی، تجارت، آموزش و آموزش در آینده بسیار زیاد است. نمونه‌هایی از موجودیت‌های اولیه در قلمرو متاورس عبارتند از بازی نقش‌آفرینی World of Warcraft و بازی جدیدتر بقا Fortnite، در حالی که جدیدترین ورودی‌ها به این دامنه عبارتند از مایکروسافت، انویدیا و فیس‌بوک (که دومی حتی به Meta تغییر نام داد). یکی از محدودیت های مهم متاورس این است که تجربه VR اغلب یک مشکل بیماری حرکت برای کاربر ایجاد می کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

هوش مصنوعی و متاورس

هوش مصنوعی در قالب یادگیری خود نظارتی، به احتمال زیاد نقش های کلیدی را در مجموعه عناصر معماری متاورس ایفا می کند:

زبان:گردهمایی بازیکنان در متاورس به شدت به پردازش زبان متکی خواهد بود، بنابراین هوش مصنوعی در قالب پردازش زبان طبیعی برای این عنصر بسیار مفید خواهد بود.

آواتارها:بازیکنان توسط آواتارها نمایش داده می شوند که در اصل تصاویر دو بعدی و سه بعدی هستند که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده اند. از آنجایی که تجربه کاربر بخش کلیدی متاورس است، هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کلی حیاتی خواهد بود.

داده ها:متاورس همچنین توسط داده های همه نوع در بازیکنان پشتیبانی می شود. مدیریت و مدیریت داده ها توسط هوش مصنوعی در قالب یادگیری ماشینی و عمیق فعال می شود.

نکته اصلی این است که نقش مهمی برای هوش مصنوعی، نه تنها در متاورس، بلکه در مجموعه ابزارهای واقعیت توسعه یافته وجود دارد. پتانسیل استفاده از متاورس در پزشکی بالینی و مراقبت های بهداشتی تقریباً (ببخشید جناس ناخواسته) بی حد و حصر است: آموزش پزشکی، آموزش بالینی، آموزش بیمار، و انجام روش ها.

به طور خلاصه، هوش مصنوعی بخشی جدایی ناپذیر از متاورس است و کل تجربه بصری را برای کاربر، از جمله پزشکان و بیماران با خانواده‌هایشان، واقعی‌تر و روان‌تر می‌کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

علاوه بر آینده هوش مصنوعی و موضوعاتی مانند هوش مصنوعی و متاورژن، بسیاری از موضوعات دیگر در اجلاس جهانی AIMed ما در 24 تا 26 می سال جاری که در Westin St Francis در سانفرانسیسکو برگزار می شود، مورد بحث قرار خواهند گرفت.  ما خوش شانس هستیم که با AIMI استنفورد همکاری می کنیم زیرا سمپوزیوم AIMI یک روز قبل از AIM در پالو آلتو برگزار می شود. در نشست این هفته علاوه بر شرکت کنندگان مختلف، نمایندگان بسیاری از مراکز هوش مصنوعی در پزشکی شرکت خواهند کرد.

 

منبع: ai-med.io

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط