شکستن قوانین مراقبت های بهداشتی، انتخاب بهترین فناوری

فناوری مراقبت های بهداشتی که به ایجاد تفاوت در سناریوی فعلی کمک می کند

هند با بحران پزشکی مواجه است. بیمارستان ها و کادر پزشکی خط مقدم تحت فشارهای جسمی و روحی عظیمی هستند. در حالی که دستگاه‌های دیجیتال مراقبت بهداشتی برای مدتی در دسترس بوده‌اند، کووید در سال 2020 پذیرش فناوری را هم برای بیماران و هم برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی تسریع کرد. پزشکی از راه دور، مشاوره ویدیویی، فناوری پوشیدنی برای مشاهده موارد حیاتی، و دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و بلاک چین برای بیمارانی که به مراقبت منظم نیاز دارند، همه قابل توجه شده‌اند. همه‌گیری باعث شده است که زودتر راه‌حل‌های فناوری را بپذیریم تا بحران را به خوبی حفظ کنیم. در حالی که بسیاری از مراکز بهداشتی و سلامتی نیز پاسخ بسیار خوبی به دست آورده اند، این بیمارستان ها و موسسات پزشکی هستند که در پذیرش نسبتاً کند بوده اند. در مواقع بحران، در اینجا چهار زمینه اساسی وجود دارد که پذیرش فناوری می تواند به بیمارستان ها کمک زیادی کند:

1. Blockchainto ، EHR را در دسترس قرار می دهد: مهمترین جنبه های فناوری مراقبت های بهداشتی، گردآوری و دیجیتالی کردن موفقیت آمیز سوابق بیماران بوده است. این نه تنها به بیماران و پزشکان کمک کرده است تا سوابق پزشکی طولانی داشته باشند، بلکه به مطالعه و سهولت ارزیابی استراتژی درمان نیز کمک کرده است.

 

2. فناوری تشخیصی پیچیده: تشخیص دقیق و به موقع کلید اصلی پیروزی در نبرد با هر بیماری است. در طی چند سال، نوآوری‌های پیشرفته‌ای را شاهد بوده و نمونه‌های برجسته‌ای از پذیرش فناوری، از ML، AI، IoT گرفته تا بلاک چین را به نمایش گذاشته است. اتوماسیون آزمایشگاهی در کنار ایجاد و تحویل خودکار گزارش معاینه یکی از ویژگی های اصلی بوده است.

 

3. اتوماسیون فرآیندهای رباتیک و اتوماسیون بیمارستانی: اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی در صنایع مختلف به کار گرفته شده است و به عنوان یکی از ناراحت کننده ترین عوامل برای ایجاد کارایی، افزایش TAT، وابستگی کمتر به منابع انسانی و تولید نیرو با هزینه های ارزان دیده می شود . HA یا RPA یکی از این نوآوری‌های فناوری است که می‌تواند کمک بزرگی برای اداره بیمارستان‌ها و خدمات مراقبت‌های بهداشتی باشد.

 

4. آزمایش‌های بالینی مجازی: کمک‌های اصلی فناوری در مراقبت‌های بهداشتی در قالب داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمینه مطالعات دارویی است. از جمع‌آوری و پردازش داده‌ها از گوشه‌های مختلف جهان گرفته تا انجام VCT، ارزیابی اثربخشی دارو و واکسن، و کار بر روی هوش مصنوعی و P&C مبتنی بر بلاک چین برای یافتن درمان ایده‌آل.

 

فن آوری هایی که در بین پزشکان بسیار مورد تقاضا هستند عبارتند از:

فناوری که جایگاه پزشک را بالا می برد

به اشتیاق گسترده صنعت برای روبات های کارآمد فکر کنید. این ماشین آلات چند میلیون دلاری دقیقاً مانند مراکز اقتدار در فضا با پزشکان به نظر می رسند. این ماشین‌ها به طرز شگفت‌انگیزی باحال هستند و جراحانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند به عنوان فارغ‌التحصیلانی در لبه دیده می‌شوند. مجلات پزشکی مملو از توضیحاتی در مورد جدیدترین و جذاب ترین کاربردهای این فناوری ها هستند. بنابراین، این که رشد 42 درصدی بازار رباتیک های جراحی در دهه آینده پیش بینی می شود، شوکه کننده نیست.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برای بیماران خوب است، برای پزشکان بد؟

در تفاوت سریع با رباتیک جراحی، بسیاری از فناوری های فعلی می توانند به طور کامل و قوی تشخیص بیمار را تغییر دهند. با این حال، اکثر آنها واکنش های مفید تا غیر مفید را از سوی پزشکان ایجاد می کنند. در زیر دو نمونه از این قبیل آورده شده است:

 

هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها

سرعت محاسبات هر سال دو برابر می شود. این حادثه ای است که به قانون مور معروف است و به این معنی است که ابزارهایی مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها در تغییر نتایج مراقبت های بهداشتی مهارت بیشتری پیدا می کنند. پیش از این، هوش مصنوعی بیشتر از رادیولوژیست های آموزش دیده در معرض تفسیر برخی از مطالعات اشعه ایکس (ماموگرافی و ذات الریه) قرار گرفته بود.

 

پزشکی از راه دور

پیش از این همه گیری، تنها 1 نفر از هر 10 بیمار ملاقات آنلاین با پزشک خود را تجربه کرده بود. با شروع کووید-19 زمانی که پزشکان مجبور به بستن بیمارستان‌های خود شدند، این وضعیت تغییر کرد. به طور ناگهانی، سلامت از راه دور 70 درصد از تمام بازدیدها را به خود اختصاص داد و این تجربه عمیقاً خوش بینانه بود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

انتخاب فناوری شفاف

مراقبت‌های بهداشتی شفاف برای طیف وسیعی از افراد مانند بیماران ، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، کارفرمایان/خریداران، برنامه‌های سلامت و سیاست‌گذاران مفید است. تحقیقات نشان داده است که شفافیت می‌تواند به بیمار و خانواده‌هایش کمک کند تا هنگام انتخاب بیمارستان، طرح سلامت، عمل بالینی یا انتخاب درمان‌های مختلف، انتخاب‌های آگاهانه داشته باشند، اگرچه سؤالات زیادی در مورد میزان استفاده بیماران از این اطلاعات و تعداد دفعات استفاده از آن وجود دارد.

 

منبع: healthcareoutlook

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط