مجازی سازی در مراقبت های بهداشتی، خوب به نظر می رسد اما آیا کارشناسان متفاوت فکر می کنند؟

در صنعت مراقبت های بهداشتی، مجازی سازی باعث بهبود مراقبت از بیمار، افزایش امنیت و افزایش کارایی شبکه می شود.

انتقال از Health 1.0 به Health 4.0 منجر به تغییرات قابل توجهی در صنعت مراقبت های بهداشتی شده است. توانمندسازی بیمار در نتیجه مجازی‌سازی مراقبت‌های بهداشتی، ارائه مراقبت‌ها را افزایش می‌دهد، با این حال، بیماران در صورت نداشتن ظرفیت لازم (یعنی دانش، توانایی‌ها و مکانیسم‌های حمایتی) نمی‌توانند توانمند شوند. افزایش ظرفیت برای انجام مجازی سازی مراقبت های بهداشتی ضروری است. طبق تعریف:مهارت‌ها، تجربه، فنی و ظرفیت مدیریتی در یک ساختار سازمانی (پیمانکاران، مشاوران یا آژانس‌های پیمانکاری) ، اغلب از طریق ارائه کمک‌های فنی، آموزش کوتاه‌مدت/بلندمدت و ورودی‌های تخصصی ایجاد می‌شوند. ظرفیت سازی (به عنوان مثال، سیستم های کامپیوتری). توسعه افراد، منابع مادی و مالی ممکن است بخشی از این فرآیند باشد.

در فناوری اطلاعات مراقبت های بهداشتی، مجازی سازی نه تنها شبکه، بلکه اجزای سخت افزاری مانند روترها و فایروال ها را نیز شامل می شود که اکنون ممکن است به عنوان بخش های نرم افزاری در یک دستگاه چند منظوره ارائه شوند. این کار فضای کمتری را اشغال می کند، انرژی کمتری مصرف می کند و می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. این برنامه ها در یک محیط مبتنی بر ابر توسط ارائه دهنده ای که از فناوری های مجازی سازی پیشرفته استفاده می کند، مدیریت می شوند. شبکه‌های فناوری اطلاعات بیمارستان‌ها بدون دستیابی به تجهیزات جدید، می‌توانند با جدیدترین نرم‌افزار به‌روز باشند. با در دسترس قرار گرفتن پیشرفت های جدید، برنامه به صورت الکترونیکی با آنها به روز می شود.

 

توانایی اولویت بندی ترافیک بحرانی

همه ترافیک شبکه در مراقبت های بهداشتی یکسان ایجاد نمی شود. برخی از اطلاعات واقعاً می توانند تفاوت بین زندگی و مرگ را برای بیمار ایجاد کنند، در حالی که برخی دیگر چنین نیستند. شرکت ها باید بتوانند ترافیک شبکه را در مورد مراقبت از بیمار تشخیص دهند و اولویت بندی کنند. سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی ممکن است ترافیک کمتر بحرانی و ظرفیت کنترل را برای برنامه‌های کاربردی کلیدی از طریق طیف وسیعی از حالت‌های حمل‌ونقل با یک شبکه مجازی هدایت کنند.

از آنجایی که فایل‌ها به قدری عظیم بودند که سرعت شبکه را در ساعات اوج اداری کاهش می‌دادند، مرکز سرطان آستین اسکن‌های رادیولوژیک را پس از ساعت‌ها برای رادیولوژیست‌ها ارسال می‌کرد. اسکنر PET آن‌ها که اسکن‌های چند بعدی از بدن انسان را ایجاد می‌کند، فایل‌های داده‌ای فوق‌العاده بزرگ را تولید می‌کند، تا 1 گیگابایت برای هر بیمار. جیسون لیندگرن، مدیر ارشد اطلاعات مرکز سرطان آستین، می گوید که پس از تغییر به یک شبکه مجازی، اکنون می توانند به راحتی تنظیمات و کیفیت خدمات را برای اولویت دادن به داده های حیاتی تغییر دهند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اکنون می‌توانیم آن‌ها را فوراً انتقال دهیم

 لیندگرن توضیح می‌دهد: به محض اینکه بیمار از اسکنر خارج شد، مطالعه به سمت رادیولوژیست در راه است. اگر آن‌ها را به موقع نزد رادیولوژیست‌ها نرسانیم، با مشکل مواجه می‌شویم.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اتصال بیشتر مکان های جدید به سرعت پس از توسعه یا M&A

با یک الگوی معمولی شبکه سخت‌افزار محور، اتصال شبکه‌ها پس از ادغام/اکتساب یا انتقال به یک سایت جدید ممکن است ماه‌ها طول بکشد. از سوی دیگر، اگر فیبر از قبل تامین شده باشد، یک شبکه مجازی ممکن است در چند روز آنلاین شود. ممکن است این امکان را برای سیستم های مراقبت های بهداشتی فراهم کند که با سرعت بیشتری ادغام شوند. این بدان معناست که سایت‌های اضافی ممکن است در مدت زمان کوتاه‌تری راه‌اندازی شوند.

مقیاس‌پذیری مجازی‌سازی یک مزیت بزرگ برای بیمارستان کودکان میامی است که دارای پردیس‌های بسیاری است و هدف آن گسترش به مکان‌های دیگر است. دکتر نارندرا کینی، مدیر عامل بیمارستان کودکان میامی، می‌گوید: همانطور که ما شبکه خود را به گونه‌ای توسعه می‌دهیم که قابلیت داده‌های مجازی را شامل شود، مقیاس‌گذاری سایت‌ها از نظر جغرافیایی یا به روش‌های دیگر فرآیند بسیار سریع‌تر و مؤثرتر می‌شود.

 

چابکی شبکه بهبود یافته است

یک بحران در مقیاس بزرگ، یک شیوع آنفولانزا، یک رویداد آموزشی یا یک روز اجتماعی، همه به سرعت در مراقبت‌های بهداشتی اتفاق می‌افتند. بیشتر اوقات، این اتفاقات نشان می دهد که شرکت شما به پهنای باند اضافی نیاز دارد و اکنون به آن نیاز دارد. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی با شبکه‌های داخلی باید فقط به آنچه دارند بسنده کنند. معمولاً ایده خوبی نیست که برای پهنای باند و تجهیزاتی که اغلب استفاده نمی شوند، پول خرج کنید.

به گفته لیندگرن، یکی از مزایای اصلی مرکز سرطان آستین از زمان تغییر به یک شبکه مجازی شده، این است که اکنون قدرت در دستان این مرکز است. مرکز به جای پرداخت هزینه برای پهنای باندی که فقط برای مدت کوتاهی استفاده می‌شود یا عملکرد ضعیف شبکه دارد، اکنون ممکن است درخواست‌های پهنای باند را بسته به نیازهای واقعی کلینیک مدیریت یا حل کند.

 

بار بخش فناوری اطلاعات کاهش یافته است

این واقعیت که برخلاف سایر سازمان ها، فناوری اطلاعات مراقبت های بهداشتی 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس است، به پیچیدگی این وضعیت می افزاید. پیدا کردن پرسنل IT که مایل به کار در شب ها و آخر هفته ها هستند، زمانی که می توانند مشاغل دیگری را با 9 تا 5 ساعت به طور منظم پیدا کنند، ممکن است دشوار باشد. حفظ سطح بالایی از کارشناسان فناوری اطلاعات در تمام ساعات شبانه روز دشوارتر می شود زیرا متخصصان سطح بالای فناوری اطلاعات در شیفت روزانه کار می کنند. همچنین استخدام افراد مناسب، به ویژه افرادی که در زمینه امنیت تجربه دارند، دشوار است. طبق یک نظرسنجی در سال 2017 که توسط Enterprise Strategy Group و انجمن امنیت سیستم های اطلاعاتی انجام شد، 51٪ از متخصصان امنیت سایبری نشان دادند که شرکت آنها کمبود دانش امنیتی دارد.

 

کاهش هزینه

علاوه بر این، با راه حل های سنتی در محل، شرکت های مراقبت های بهداشتی گاهی اوقات تجهیزات زیادی دارند که هر کدام در جعبه خود قرار می گیرند و عملکرد جداگانه ای مانند مسیریابی، امنیت، شتاب WAN و غیره را ارائه می دهند. سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی ممکن است تنها به یک یا دو جعبه نیاز داشته باشند اگر به یک راه‌حل مجازی تبدیل شوند، که قابلیت و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. در مقایسه با راه حل های سنتی داخلی، این ممکن است به صرفه جویی زیادی در هزینه کمک کند. لیندگرن توضیح می‌دهد: ما متوجه شدیم که شبکه مجازی بسیار ارزان‌تر از آنچه در حال حاضر می‌پرداختیم و سطح خدمات به طور قابل توجهی بیشتر بود. بدون یک شبکه مجازی، من نمی توانستم به هدف خود برسم.

 

منبع: healthcareoutlook

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط