مروری برمتاورس و دنیای پزشکی

دسترسی سنتی به متاورس از طریق هدست VR به تصویر کشیده شده است و این دقیقاً همان چیزی است که متا با بازوی تغییر نام تجاری متا کوئست خود که سخت افزار و نرم افزار VR را توسعه می دهد، تصور می کند. با استفاده از VR به تنهایی، این رویکرد دارای پتانسیل فوق العاده ای در مراقبت های بهداشتی است. تعداد فزاینده ای از مطالعات وجود دارد که قبلاً به واقعیت مجازی به عنوان یک جایگزین مفید و بدون دارو برای مسیرهای درمانی اشاره می کنند، خواه در کاهش درد پس از جراحی، کاهش درد زایمان یا درمان فوبیا باشد...

با این حال، این با مفهوم متاورس متفاوت است. در دومی، به جای استفاده از هدست VR فقط برای درمان، درمانگر خود را از طریق دستگاه به عنوان یک آواتار دیجیتال ملاقات می کند. مشاوره آنها در یک دفتر مجازی برگزار شود. و حتی می تواند برای سفارش داروی نسخه ای خود یا برنامه VR به یک داروخانه مجازی مراجعه کند. پس از آن، آنها می توانند با جوامع دیگر بیمار ملاقات کنند تا پیشرفت درمان خود را به شکل آواتار به اشتراک بگذارند. و تحولات جدید مربوط به بیماری های خود را مورد بحث قرار دهند.

این موردی برای بهبود تجربه کاربر در مقایسه با انجمن‌های آنلاین بیمار یا ویزیت های پزشکی از راه دور فعلی که از طریق یک صفحه تخت انجام می‌شود، ارائه می‌دهد. از آنجایی که چنین بازدیدهایی رایج شده است، تجهیز آنها به یک رابط بهتر می تواند ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را برای گسترش خدمات خود به متاورس ترغیب کند.

علاوه بر این، با ارتباط متقابلی که به نظر می‌رسد در این اینترنت جدید یکپارچه است، آواتار دیجیتالی بیمار داده‌های پزشکی دیجیتال جمع‌آوری‌شده از خدمات و پوشیدنی‌های مستقیم به مصرف‌کننده  اساساً هر داده دیجیتالی  را حمل می‌کند و می‌تواند راحت‌تر آنها را به اشتراک بگذارد

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

VR چندین سال است که توسط شرکت‌ها برای انجام آموزش پزشکی استفاده می‌شود. با این حال، پلتفرم‌های متاورس نوظهور اکنون استفاده ترکیبی از VR، AR و AI را ارائه می‌کنند تا راهنمایی‌های مؤثرتر و در زمان واقعی را برای آموزش کارکنان پزشکی ارائه دهند. به عنوان مثال، پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد تحول در آموزش جراحی در متاورس وجود دارد. در کنار پس‌زمینه تجربیات همهجانبه‌ای که از روش‌های جراحی تکرار شده‌اند، می‌توان راهنمایی‌های بلادرنگ را در میدان دید جراحان در دستگاه‌های XR ارائه کرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

فناوری Metaverse ممکن است حتی یک روز به دانش‌آموزان یا کارآموزان اجازه دهد تا به یک بدنه شبیه‌سازی‌شده ورود کنند و امکان نمایش در مقیاس کامل و تکرار رویه‌های واقعی را فراهم کند. AR همچنین یک راه عالی برای ارائه یادگیری عملی بهتر به دانشجویان است و به دانشجویان پزشکی فرصت بهتری برای تمرین و تجسم تکنیک‌های جدید قبل از اجرای واقعی آنها در زندگی واقعی می‌دهد.

هدف Veyond Metaverse این است که یک اکوسیستم پیشرو در آینده مراقبت های بهداشتی باشد . با ذکر فناوری ابری پیشرفته و ارتباطات بلادرنگ به عنوان بخشی از زیرساخت ارتباطی خود. تحت پلت فرم آنها، هدف آنها این است: شرکت کنندگان جهانی را به دنیای فراجهانی بیاورند، و متخصصان مراقبت های بهداشتی را قادر می سازند تا در زمان واقعی با هم تعامل داشته باشند. بنابراین، آموزش، آموزش، برنامه ریزی و اقدامات پزشکی مشترک امکان پذیر است.

جمهوری؛ دانشکده پزشکی Metaverse روزی در پرتو همه این داده ها از نظر تئوری هم از نظر آموزش و هم از نظر عملی امکان پذیر خواهد بود. با این حال، در چنین حالتی، ما هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه که هنگام فارغ التحصیلی بدون دست زدن به افراد ممکن است با آن مواجه شویم، نداریم. ممکن است دانش آموز در حین انجام یک عمل جراحی مجازی خسته شود، عوارضی ایجاد کند و تکنیک های جدیدی برای خود ایجاد کند، اما در زندگی واقعی این ویژگی ها را نداشته باشد. جراحی ها و درمان های استاندارد نیز امکان پذیر خواهد بود، اما مواقعی نیز وجود خواهد داشت که این استانداردسازی در برابر این جمله مهم پزشکی درمانده شود. در نهایت باید گفت: بیمار هست، نه بیماری.

علاوه بر این اخبار، هیجان در اطراف متاورس در حال شکل گیری است. دکتر مویر در حال توسعه برنامه هایی برای آموزش روانی و گروه درمانی در دنیای مجازی با تمرکز بر ملاقات با بیماران در جایی که هستند و حمایت از آنها در طول سفرشان به ایمن ترین شکل است. تیم دکتر مویر می‌خواهد موانع فرهنگی و انگ‌هایی که اغلب در روابط پزشک و بیمار وجود دارد را بشکند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از آواتار برای نشان دادن بیماران و پزشکان است. زمانی که دکتر یک متخصص حرفه ای باشد و هم توسط یک آواتار پاندا نشان داده شود، تصورات در مورد اینکه یک شخص کیست، از کجا آمده و به چه چیزی نیاز دارد تغییر می کند. این اولین بار است  به جرأت می توانم بگویم  در تاریخ ایالات متحده که بیماران از مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد، شفاف و مقرون به صرفه برخوردار می شوند. همانطور که دکتر مویر توضیح داد:

متاورس با استفاده از فناوری بلاک چین برای ایجاد اعتماد در بین بیماران، چشم انداز مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد.

او ادامه داد: وقتی چیزی مانند پرداخت در بلاک چین اتفاق می‌افتد، ثبت می‌شود و آن رکورد قابل تغییر نیست و مطابق با اخلاق Web3، کد برای پرداخت های شفاف برای همه در دسترس خواهد بود، بنابراین بیمه بزرگ می تواند در صورت تمایل به افشای هزینه های خود، از آن استفاده کند.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط