برترین موارد استفاده شده از متاورس در مراقبت های بهداشتی که باید در سال 2022 مورد توجه قرار گیرد

در حالی که Metaverse هنوز در حال ظهور است، نویدهای زیادی در مراقبت های بهداشتی دارد و فناوری هایی مانند هوش مصنوعی را ترکیب می کند.

Metaverse یک محیط مجازی تقویت شده است که از ادغام فضای فیزیکی و سایبری ایجاد شده است، که در آن کاربران ممکن است در درون واقعیت افزوده تعامل داشته باشند، به طور مجازی یکدیگر را ملاقات کنند و خود را در فعالیت های مجازی غوطه ور کنند که تجربیات دنیای واقعی را ارائه می دهد.در حالی که Metaverse هنوز در حال ظهور است، نوید بزرگی در مراقبت های بهداشتی دارد و فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، VR، واقعیت افزوده، IoMD، Web 3.0، ابر هوشمند، لبه، و محاسبات کوانتومی و همچنین روبات ها را برای ارائه راه های جدید در مراقبت های بهداشتی ترکیب می کند. .

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

موارد استفاده از Metaverse در مراقبت های بهداشتی:

• متاورس به تدریج نحوه تعامل روانپزشکان، متخصصان درد ، پزشکان  و مشاوران را با بیماران خود تغییر خواهد داد، زیرا اینترنت و تلفن به تدریج نحوه ارتباط ما را در جهان طی 50 سال گذشته تغییر داده اند.

• بیماران در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، و مراکز توانبخشی ممکن است در کانون توجه سیستم مراقبت‌های بهداشتی باشند. بسیاری از این بیماران می‌توانند با استفاده از عینک مجازی سه بعدی و احتمالاً داشتن رایانه در مقابل خود، با خانواده، دوستان و غریبه‌های خود در متاورس ارتباط برقرار کنند.

• یک دوقلو دیجیتال یک مدل مجازی و شبیه‌سازی هر آیتم، فرآیند یا کاربرد ماشینی از داده‌های دنیای واقعی است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنالوگ دنیای واقعی آن استفاده می‌شود. در متاورس، دوقلوی دیجیتالی بیمار ممکن است مال او باشد. به گفته جک لاتوس، مدیرعامل Latus Health، و یک تجارت آنلاین مراقبت‌های بهداشتی که بر سلامت شغلی متمرکز است، دوقلوهای دیجیتال ممکن است روزی تبدیل به آدم‌های بازرسی شخصی شوند که می‌توانند برای پیش‌بینی چگونگی بهبودی پس از جراحی و واکنش ما استفاده شوند.

• آموزش پزشکی از یک پارادایم ترکیبی استفاده خواهد کرد که شامل آموزش از راه دور، پزشکی از راه دور، متاورس و موارد رویه ای زنده با استفاده از واقعیت افزوده است.

• گیمیفیکیشن ممکن است برای اتصال و گرد هم آوردن پزشکان و بیماران مراقبت های بهداشتی استفاده شود.

• افراد بیشتر و بیشتری در حال کشف روش‌هایی برای تعامل و تعامل با سایر کاربران هستند، زیرا پلتفرم‌هایی مانند Roblox انقلابی در شیوه گیمیفیکیشن ایجاد کرده‌اند. از طریق چنین پلتفرم هایی، همه اکنون ممکن است رویاپردازی کنند، خلق کنند و با دوستان خود سرگرم شوند. در مراقبت های بهداشتی، گیمیفیکیشن بیشتر در برنامه های تناسب اندام و سلامتی استفاده می شود. واقعیت افزوده در تمرین‌های هوشمندانه‌تر و راهنمایی معلم مجازی استفاده می‌شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

شرکت هایی که روی Healthcare Metaverse کار می کنند:

1. HealthLand.io، که قبلا به عنوان Healthify شناخته می‌شد، با اجازه دادن به مربیان تناسب اندام ورزشی و همچنین کارشناسان سلامت برای باز کردن سالن‌های ورزشی خود در متاورس HealthLand، که در آن افراد می‌توانند به آن ملحق شوند و با هزینه کم دریافت کنند، به نیازهای سلامتی ذهنی فیزیکی مردم رسیدگی می‌کند. مشاوره سلامت عاطفی و آموزش تناسب اندام از راحتی در خانه خود.

2. از آنجا که DeHealth در نهایت آن را با مراقبت های بهداشتی ترکیب می کند، Metaverse وعده های زیادی دارد. در وایت پیپر آن می‌گوید: یک چارچوب پروتکل وب 3.0 جدید برای استاندارد آینده اکوسیستم‌های بزرگ مبتنی بر داده‌های پزشکی. به عبارت دیگر، DeHealth از فناوری استفاده خواهد کرد تا به میلیاردها نفر در سراسر جهان دسترسی ساده به خدمات مراقبت های بهداشتی را ارائه دهد.

3. Bump Galaxy یک مکان اجتماعی مجازی مبتنی بر Minecraft برای درمان دنیای بازی است. با استفاده از یک محیط بازی برای ایجاد احساسات فیزیولوژیکی جدید از امنیت و حمایت اجتماعی، از یک رویکرد پایین به بالا برای سلامت روان استفاده می کند، بنابراین به افراد کمک می کند تا از طریق بازی بر اضطراب، ناامیدی و آسیب غلبه کنند.

4. IoTeX پروژه ای است که با قابلیت های موجود برای نظارت از راه دور، پتانسیل کمک به بیماران را دارد. پروژه HealthBlocks که از پایین به بالا با استفاده از IoTeX ساخته شده است، به کاربران برای تغییر عادات روزانه خود به منظور داشتن یک سبک زندگی سالم پاداش می دهد.

5. AccuVein واقعاً یک سیستم تصویربرداری ورید پیشرفته است که ترس از کبودی بعد از تزریق را از بین می برد. جراحان زیبایی اکنون می توانند شبکه عظیم رگ ها و رگ های خونی زیر پوست را قبل از درمان به لطف فناوری تغییر بازی AccuVein ببینند.

 

منبع: healthcareoutlook

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط