خدمات ارائه شده حوزه سلامت دیجیتال

سلامت دیجیتال از هم‌آیند پیشرفت در حوزه‌های دیجیتال و ژنتیک با حوزه‌های سلامت، مراقبت سلامت، معیشت و اجتماع پدید می‌آید تا خدمات‌رسانی سلامت را ارتقا دهد. این رشته از فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک می‌گیرد تا مشکلاتی را که بیماران با آن درگیر هستند مرتفع کند.

سلامت دیجیتال مردمان را برای پیگیری، مدیریت، و بهبود سلامت، معیشت و زندگی پربارتر خود، خانواده و جامعه توانمند می‌کندسلامت دیجیتال می‌تواند کمبودهای خدمات سلامت را پوشش دهد و دسترسی به آن خدمات را افزایش و هزینه‌هایشان را کاهش داده و پزشکی را دقیقتر و منطبق بر نیازهای اشخاص کند.

سلامت الکترونیک یک زمینه نوظهور از برخورد انفورماتیک، پزشکی، بهداشت عمومی و تجارت است که از طریق شبکه جهانی وبو تکنولوژی های مرتبط با آن ارتقا و تکامل می یابد. سلامت الکترونیک را نه تنها بعنوان یک توسعه فنی بلکه بعنوان حالتی روحی، طرز تفکر و یک حرکت عمومی جهانی می توان توصیف کرد. برای توصیف واژه سلامت الکترونیک باید از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش سلامت بهره برد. اطلاعات دیجیتالی در بخش سلامت و بهداشت برای مقاصد بالینی و آموزشی و مدیریتی از طریق الکترونیکی، انتقال ذخیره و بازیابی می شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

خدمات ارائه شده حوزه سلامت دیجیتال

یکی از مزایای بزرگ سلامت دیجیتال تطبیق‌پذیری و سازگاری بالای خدمات ارائه شده‎‌اش است. در ادامه شما را با  گسترده‌ترین و پیشرفته‎‌ترین راه‎‌حلهای ارائه شده این حوزه آشنا می‎‌کنیم:

  • مراقبت از راه دور یا Telehealth، به معنای آن است که افراد در مناطق دورافتاده بتوانند دسترسی به مراقبت‎‌های بهداشتی و پزشکی مورد نیاز خود را داشته باشند. این وضعیت منجر به صرفه‎‌جویی در زمان، هزینه (پول) و سفر پزشک و بیمار می‎‌شود.
  • اپلیکیشن‎‌ها، شما می‎‌توانید با کمک برخی از برنامه‎‌های مخصوص تلفن نظیر برنامه مخصوص نظارت بر میزان و کیفیت خواب، برنامه‎‌های مخصوص مدیتیشن و مربیان مجازی برای انجام تمرین‎‌های ورزشی گوشی هوشمندتان را به دستگاهی برای مراقبت از جسم و روحتان تبدیل کنید.
  • بازی‎‌های هوشمند تلفنی، این بازی‎‌های ویدئویی به عنوان منبع یادگیری معتبری برای متخصصان مراقبت‎‌های بهداشتی و دانشجویان به کار می‌روند. همچنین، افراد علاقه‎‌مند به بازی‎‌های ورزشی هم می‌توانند از این برنامه‌های هوشمند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حوزه بهداشت و مراقبت بهره ببرند.
  • تکنولوژی پوشیدنی، این تکنولوژی تقریبا جدید است. این تکنولوژی در برگیرنده لباس‎‌ها و لوازم جانبی هوشمند نظیر مچبند، عینک و ساعت است. از این تکنولوژی برای نظارت و جمع‎‌آوری اطلاعات در مورد وضعیت سلامتی جسمی کاربران استفاده می‎‌شود.
  • Augmented reality یا AR، این برنامه به متخصصان بهداشت کمک کند تا اعضای بدن انسان را به صورت سه بعدی تجسم کرده و دقیق‎‌تر بتوانند به بررسی مشکلات بیماران خود بپردازند. حتی گاها از این فرآیند برای انجام جراحی با هدست‎‌های مخصوص AR هم استفاده می‎‌شود.                                                                                                                                                                                                                                           
  • سابقه سلامت الکترونیکی، امکان داشتن پرونده سلامت الکترونیک را برای کاربران فراهم می‎‌کند. این سابقه به معنای دسترسی سریع‎‌تر و آسان‌تر کاربر به اطلاعات در زمان (۲۴ ساعت شبانه‌روز) و مکان (در پایگاه‎‌های داده متنوع) نامحدود است. به این ترتیب، بیمار به راحتی می‎‌تواند سابقه پزشکی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن با پزشکان و متخصصان در میان بگذارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط