متاورس پزشکی، به فناوری های تعاملی پیشرفته تری نیاز دارد

متاورس به عنوان محتوای کلیدی جامعه آینده ظهور کرد و جامعه پزشکی آن را پذیرفته است. به عنوان مثال، دانشجویان دانشکده پزشکی آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده دریافت می‌کنند و یک بیمارستان متاورس افتتاح شد که در آن بیماران به خدمات پزشکی در یک پلت فرم آنلاین دسترسی دارند.

با این حال، کارشناسان بهداشت خاطرنشان کردند که صرفاً استفاده از نمایشگر روی سر HMD و دیدن آواتارها در داخل مانیتور را نمی توان متاورس نامید. برای اینکه پزشکان از متاورس در مراقبت از بیمار واقعی استفاده کنند، به فناوری های پیشرفته تر و توسعه سازمانی نیاز دارند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

متخصصان بهداشت روز چهارشنبه در کنفرانس Health On گرد هم آمدند تا وضعیت متاورز پزشکی و راهبردهای توسعه پیشنهادی را شناسایی کنند.

پارک چول کی، پروفسور جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان ملی دانشگاه سئول، گفت که متاورس پزشکی نیازمند پیشرفت فناوری های تعاملی است. پارک رهبری گروه مطالعاتی متاورس پزشکی MMSG را بر عهده دارد که اخیرا توسط اساتید کالج پزشکی SNU راه اندازی شده است.

پارک گفت که متاوره پزشکی تنها زمانی محقق می شود که افراد بتوانند در لایه جدیدی از فضا و زمان ایجاد شده از طریق همگرایی فناوری ها از جمله VR، AR، AI، پزشکی از راه دور و ابر ارتباط برقرار کنند.وقتی لایه مجازی به صورت تعاملی با واقعیت همگام شود، متاورز پزشکی معنای واقعی را پیدا خواهد کرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برای این نوع ارتباطات و تعامل، فناوری های یک جانبه موجود باید تغییر کنند...

ما در مورد وضعیتی صحبت نمی کنیم که بیماران برنامه ای را دنبال کنند که با درمان دیجیتال ساخته شده است. در عوض، ما باید یک برنامه متناسب با بیمار بسازیم تا واقعیت بیماران را منعکس کند.

پارک اضافه کرد که فراتر از تماشای ویدئو با HMD یا جمع‌آوری داده‌های اولیه سلامت، جامعه پزشکی به دستگاه‌های پیشرفته‌ای مانند صندلی‌های پزشکی یا جعبه‌های پزشکی نیاز دارد که اطلاعات با کیفیتی را برای تشخیص و درمان ارائه می‌دهند.

پروفسور لی بیونگ چول، متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان قلب مقدس دانشگاه هالیم، گفت که اگر متاورس پزشکی مراقبت های پزشکی واقعاً مؤثری فراتر از سطح خدمات راهنمایی ارائه دهد، کشور نیاز به بهبود در سیستم بازپرداخت دارد.

برای پزشکان برای ارائه خدمات پزشکی از راه دور و مراقبت های بهداشتی واقعی از طریق متاورس، بازپرداخت ضروری است. اما در واقعیت، محدودیت‌های سازمانی زیادی وجود دارد.

بازپرداخت نیاز به کیفیت پزشکی دارد، اما متاورس بیشتر در مورد یک رویکرد پیشگیرانه برای ایجاد تغییرات رفتاری در بیماران است. او گفت که این تصمیم گیری در مورد نحوه بازپرداخت را دشوار می کند.

بیمارستان قلب مقدس دانشگاه هالیم اخیراً یک مرکز سوختگی کودکان متاورس را افتتاح کرده است، اما بر آموزش پیشگیری از سوختگی و آموزش پیش از درمان تمرکز دارد. لی گفت که هدف مرکز سوختگی ارائه مراقبت از بیمار است، اما حمایت سازمانی برای انجام این کار بسیار مهم است.

لی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیشتر عملکردهایی که بیمارستان‌ها با استفاده از متاورس قصد دارند متوجه شوند خدمات هستند، متاورس پزشکی بیشتر از این رشد نمی‌کند. ما باید فکر کنیم که چگونه تفاوت خدمات پزشکی را که توسط قانون تنظیم می شود در سیستم مراقبت های بهداشتی منعکس کنیم.

 

منبع: koreabiomed

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط