آینده مراقبت های بهداشتی در متاورس

متاورس چگونه به حرفه پزشکی شکل می دهد؟

در حالی که پزشکی به طور سنتی یک برخورد عملی بوده است، این بیماری همه گیر به سرعت پذیرش فناوری های مراقبت از راه دور را تسریع کرده است. قبل از همه گیری، 43 درصد از مراکز درمانی به ارائه خدمات بهداشت از راه دور معروف بودند. در سال 2020 شاهد افزایش این درصد به 95 درصد بودیم.

در سرتاسر جهان، بسیاری از سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی ما نیز مورد بررسی شدید قرار گرفته‌اند. با فشارهای ناشی از افزایش هزینه ها، پیری جمعیت، منابع محدود و فشار ناشی از یک بیماری همه گیر جهانی، ایده آوردن بخش هایی از مراقبت های بهداشتی از بیمارستان به خانه ممکن است ایده بدی به نظر نرسد.

همانطور که زندگی روزمره ما بیشتر و بیشتر دیجیتالی می شود، فشار همه گیر به پیشرفت های ما قطعا فرصت های مرتبط با سلامت و مدل های تجاری بیشتری را برای ما کشف کرده است. بیایید برخی از راه هایی را که در آن شاهد شروع این پیشرفت های جدید برای شکل دادن به آینده مراقبت های بهداشتی در متاورس خواهیم بود.

 

دوقلوهای دیجیتال همه چیز را متحول خواهند کرد

اتفاق نظر کارشناسان این است که دوقلوهای دیجیتالی پایه‌هایی خواهند بود که متاورژن را می‌سازند. فناوری دوقلوی دیجیتال همچنین پتانسیل تغییر چندین حوزه کلیدی مراقبت های بهداشتی را دارد ، از جمله درمان و تشخیص بیماران، مراقبت های پیشگیرانه بهینه تر، آماده سازی بهتر جراحی و موارد دیگر.

در حال حاضر، 25 درصد از مدیران مراقبت‌های بهداشتی گزارش داده‌اند که از دوقلوهای دیجیتال در سازمان خود استفاده می‌کنند . در حالی که تخمین زده می‌شود 66 درصد بر این باورند که سرمایه‌گذاری آن‌ها در دوقلوهای دیجیتال در متاورس در حال ظهور افزایش خواهد یافت. و در حالی که ما هنوز در روزهای اولیه هستیم، رهبران مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان از قبل شروع به اتصال شبکه های دوقلوهای دیجیتالی برای ایجاد مدل های مجازی از زنجیره های تامین، امکانات و حتی اندام های انسان و سایر اعضای بدن کرده اند.

حتی برخی از کارشناسان بر این باورند که همه روزی می توانند به یک دوقلو دیجیتالی از مشخصات ژنتیکی خود دسترسی داشته باشند که پس از تولد برای آنها ایجاد می شود. در صورتی که آنها در معرض بیماری یا بیماری باشند، نمایه مجازی آنها به صورت محاسباتی درمان می شود تا راه حل های پیشرفته ای در مورد نحوه بهترین درمان با بدن واقعی خود به پزشکان ارائه شود.

دوقلوهای دیجیتال نیز مطمئناً اعمال جراحی در متاورس را بهبود خواهند بخشید. جراحی روی یک دوقلو دیجیتال قبل از انجام یک روش واقعی انجام می‌شود و جراحان را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز به نقاط مرجع در آناتومی شبیه‌سازی بپردازند. این همچنین امکان آزمایش تکنیک ها یا درمان های تجربی را بر روی دوقلوهای دیجیتالی قبل از اعمال بر روی بدن واقعی فراهم می کند و در نتیجه سطح خطر را برای بیماران کاهش می دهد.

چندین فروشنده نیز با ایجاد اندام های مجازی سفارشی برای بیماران پیشرفت کرده اند که می تواند برای تحقیق، مشاهده و برنامه ریزی جراحی بهتر استفاده شود. فیلیپس و زیمنس، ارائه دهندگان پیشرو الکترونیک، هر دو دوقلوهای دیجیتالی قلب انسان را برای شبیه سازی مداخلات کاتتر قلبی و سایر درمان های سفارشی ساخته اند. داسو سیستمز همچنین یک مدل تخصصی قلب دیجیتالی را با همکاری بیمارستان‌های مستقر در ایالات متحده ایجاد کرده است که در آن این مدل‌های دیجیتالی دوقلو به جراحان کمک کرده‌اند تا شکل کاف بین قلب و شریان‌های آن را محاسبه کنند. پلتفرم Sim&Size Sim&Cure همچنین اکنون به جراحان مغز کمک می کند تا آنوریسم ها را با استفاده از شبیه سازی ها درمان کنند و این امکان را برای استراتژی های بهتر قبل از عمل فراهم می کند.

برایان کالیس، مدیر عامل سلامت دیجیتال در Accenture، موارد را به خوبی بیان می کند: دوقلوهای دیجیتالی در هر دو بعد بالینی و عملیاتی در صنعت مراقبت های بهداشتی دارای پتانسیل هستند. توانایی مدل‌سازی دنیای فیزیکی در قالب دیجیتال می‌تواند به آموزش پزشکی، تحقیقات و ارائه مراقبت در آینده کمک کند.

علاوه بر این، کالیس معتقد است که: دوقلوهای دیجیتال همچنین دارای پتانسیل بهبود کارایی عملیاتی شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی از طریق توانایی ردیابی و ردیابی امکانات، تجهیزات و لوازم مراقبت‌های بهداشتی در زمان واقعی هستند، به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور مؤثرتری با عرضه و تطابق داشته باشند. تقاضا.

 

آموزش پزشکی را همانطور که می شناسیم متحول می کند

VR چندین سال است که توسط شرکت‌ها برای انجام آموزش پزشکی استفاده می‌شود. با این حال، پلتفرم‌های متاورس نوظهور اکنون استفاده ترکیبی از VR، AR و AI را ارائه می‌کنند تا راهنمایی‌های مؤثرتر و در زمان واقعی را برای آموزش کارکنان پزشکی ارائه دهند. به عنوان مثال، پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد تحول در آموزش جراحی در متاورس وجود دارد. در کنار پس‌زمینه تجربیات همهجانبه‌ای که از روش‌های جراحی تکرار شده‌اند، می‌توان راهنمایی‌های بلادرنگ را در میدان دید جراحان در دستگاه‌های XR ارائه کرد.

فناوری Metaverse ممکن است حتی یک روز به دانش‌آموزان یا کارآموزان اجازه دهد تا به یک بدنه شبیه‌سازی‌شده ورود کنند و امکان نمایش در مقیاس کامل و تکرار رویه‌های واقعی را فراهم کند. AR همچنین یک راه عالی برای ارائه یادگیری عملی بهتر به دانشجویان است و به دانشجویان پزشکی فرصت بهتری برای تمرین و تجسم تکنیک‌های جدید قبل از اجرای واقعی آنها در زندگی واقعی می‌دهد.

هدف Veyond Metaverse این است که یک اکوسیستم پیشرو در آینده مراقبت های بهداشتی باشد . با ذکر فناوری ابری پیشرفته و ارتباطات بلادرنگ به عنوان بخشی از زیرساخت ارتباطی خود. تحت پلت فرم آنها، هدف آنها این است: شرکت کنندگان جهانی را به دنیای فراجهانی بیاورند، و متخصصان مراقبت های بهداشتی را قادر می سازند تا در زمان واقعی با هم تعامل داشته باشند. بنابراین، آموزش، آموزش، برنامه ریزی و اقدامات پزشکی مشترک امکان پذیر است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

منابع بهداشت روان و درمان را افزایش می دهد

در حالی که برخی از تحلیلگران پیشنهاد می کنند که متاورس پتانسیل حذف کاربران از واقعیت را دارد و بر سلامت روان آنها تأثیر منفی می گذارد، تحقیقات زیادی نشان می دهد که فاز بعدی وب راه را برای درمان بهداشت روانی ابتکاری تر نیز باز خواهد کرد. همانطور که مشخص است، راه‌های متعددی برای بهبود شرایط مرتبط با سلامت روان از طریق فناوری VR وجود دارد.

یک مطالعه بررسی شده از دانشگاه آکسفورد اخیراً به این نتیجه رسید که بیمارانی که درمان واقعیت مجازی را امتحان کرده اند، در طول یک دوره شش هفته ای، 38 درصد کاهش در اضطراب یا علائم اجتنابی داشته اند. مطالعه دیگری همچنین نشان داد که بیمارانی که از باورهای پارانوئید رنج می‌برند، حتی پس از یک جلسه آموزشی VR، متوجه کاهش فوبیای خود شدند.

پزشکان همچنین بازی های ویدیویی VR را برای درمان بیماری های مرتبط با سلامت روان مانند مه مغزی، ADHD، PTSD و افسردگی توصیه می کنند. در ژوئن 2020، Akili Interactive به یکی از اولین بازی‌های ویدیویی تبدیل شد که توسط FDA برای درمان ADHD در کودکان تأیید شد.

و ری، یک استارت‌آپ رو به رشد متاورس مستقر در تگزاس، سرمایه دور سری A خود را در سال گذشته تضمین کرد. Rey جلسات VR را برای کمک به کاربران برای حل چالش‌هایی ارائه می‌کند که باعث ایجاد اضطراب می‌شود. از طریق VR، کاربران Rey می‌توانند به شبیه‌سازی‌های موقعیت‌های اجتماعی مختلف دسترسی داشته باشند - فرصتی را برای آنها فراهم می‌کند تا با مفاهیمی که ممکن است علائم اضطراب آنها را تحریک کند، بهتر سازگار شوند. در طول این جلسات، مربیان انسانی همچنین راهنمایی هایی را برای کمک به کاربران برای ایجاد مکانیسم های مقابله ای قوی تر ارائه می دهند.

بنابراین، چرا درمان مجازی دقیقاً مؤثر است؟ به طور خلاصه، توانایی واقعیت مجازی در فریب دادن مغز ما به این فکر که دارد به یک برخورد واقعی واکنش نشان می‌دهد، همچنین می‌تواند راهبردهای مقابله سالم‌تری را به ما بیاموزد . پدیده‌ای که ممکن است ببینیم در درمان شرایط سلامت روان در متاورژن رایج‌تر شده است.

پروفسور آکسفورد، دانیل فریمن (که اتفاقاً یکی از بنیانگذاران علمی در ری نیز هست) در مورد اثربخشی درمان واقعیت مجازی اظهار داشته است: بخش زیبا ... این است که بخشی آگاهانه از مغز شما نیز وجود دارد که می گوید واقعی نیست، بنابراین می توانم چیزهایی را امتحان کنم. متفاوت این طلسم را نمی شکند - فقط شما را قادر می سازد تا یادگیری را انجام دهید.

 

این راه را برای رابط های دیجیتالی و غیرمتمرکزتر هموار می کند

همه گیری مردم را در سراسر جهان مجبور کرد برای دسترسی گسترده تر (و ایمن تر) به مراقبت های بهداشتی به خدمات دیجیتال روی آورند. در نتیجه، مردم به طور فزاینده ای با ایده های تله ویزیت و دسترسی به داده های پزشکی خود از طریق خدمات دیجیتال راحت تر شده اند.

ما احتمالاً شاهد عمیق تر شدن این سطح از راحتی در متاورژن خواهیم بود - با برخی از تحلیلگران پیشنهاد می شود که ما در نهایت شاهد ایجاد یک اکوسیستم فرا سلامت کامل خواهیم بود. این ممکن است به شکل آواتارها برای مشاوره های بیشتر شبیه به زندگی، یا با درمان و تشخیص از طریق اتصال داده ها ارائه شود.

سازمان غیرانتفاعی DeHealth مستقر در بریتانیا قدم در خط مقدم صنعت مراقبت های بهداشتی دیجیتال گذاشته است و شروع به کار یک پلت فرم غیرمتمرکز متاورس را اعلام کرده است که امیدوار است شاهد تعامل میلیون ها پزشک و بیمار با یکدیگر در قالب سه بعدی کامل باشد. کاربران حتی می توانند با فروش داده های پزشکی ناشناس خود دارایی های مجازی به دست آورند. و برای تکمیل همه چیز، DeHealth همچنین قصد دارد اقتصاد خود را با استفاده از فناوری بلاک چین تقویت کند: توکن HLT به عنوان یک ابزار اصلی برای تسویه حساب در اکوسیستم ارائه می شود.

آنا بوندارنکو، یکی از بنیانگذاران De-Health، هدف این شرکت را اینگونه بیان کرده است: ارائه پیشرفته‌ترین فناوری‌ها به مردم برای حفظ سلامتی خود، به طوری که هر فرد در جهان، صرف نظر از محل سکونت، موقعیت اجتماعی و مالی خود توانایی ها، می تواند سلامت و زندگی آنها را کنترل کند و به لطف HLT، امید این است که هر کسی در متاورس روزی بتواند اطلاعات پزشکی غیرشخصی خود را بفروشد و کنترل کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

افکار نهایی

در این مقاله، ما توانسته‌ایم برخی از راه‌های عظیمی را مشاهده کنیم که متاورس مسیر بخش مراقبت‌های بهداشتی را تغییر می‌دهد. فهرست طولانی‌ای از فرصت‌ها برای جمعیت‌ها وجود دارد که یک روز کنترل بهتری بر داده‌های مراقبت‌های بهداشتی خود داشته باشند، یا برای دانشجویان پزشکی که از ماژول‌های آموزشی پیشرفته‌تر یاد بگیرند. به طور باورنکردنی، جراحان نیز روزی قادر خواهند بود تعداد آزمایشاتی را که بر روی بیماران انجام می دهند کاهش دهند و کارایی روش های خود را از طریق مدل های دوقلو دیجیتال افزایش دهند.

به طور کلی، رهبران سلامت باید به فراجهان متمایل شوند و به کشف راه‌هایی ادامه دهند که از طریق آن می‌توان از مراقبت‌های بهداشتی ایمن‌تر، فراگیرتر و در دسترس‌تر برای همه استفاده کرد.

 

منبع: gmw3

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط