آسودگی بیمار و صرفه جویی در زمان با تله ویزیت

دسترسی به خدمات درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فراهم کردن آسایش بیمار و کاهش هزینه‌ها، مهم‌ترین دلایلی هستند که بیماران را به استفاده از تله ویزیت علاقمند می‌کند. فراهم نمودن هر چه بیشتر این مزایا و کاهش مشکلات حین استفاده از تله ویزیت ، کلید بهبود تجربه و افزایش رضایت بیمار از ویزیت‌های آنلاین است.

تله ویزیت به بیماران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون صرف ساعات طولانی در اتاق انتظار از خدمات درمانی مورد نیاز خود بهره‌مند شوند (ساعات طولانی انتظار در مطب یکی از اصلی‌ترین عوامل نارضایتی بیماران از خدمات مطب‌ها می‌باشد)؛ چندین مطالعه نیز به تاثیر تله ویزیت بر احساس آسودگی و رضایت خاطر بیمار اشاره کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ پژوهشی با هدف بررسی تاثیر پزشکی از راه دور بر تجربه و رضایت بیمار انجام شد؛ بر اساس این مطالعه تله مدیسن قابلیت برآورده کردن تمامی فاکتورهای جلب رضایت بیمار را داشت. این فاکتور‌ها که توسط سازمان‌ ملی نظارت بر کیفیت خدمات بهداشتی ایالات متحده تنظیم شده‌اند؛ شامل مواردی چون ۱- زمان ارزیابی بیمار توسط پزشک  ۲- تجربه و رضایت بیمار پس از ویزیت  و ۳- اثربخشی ویزیت می‌باشد ( اثر بخشی ویزیت بر اساس تعداد ویزیت‌های لغو شده سنجیده می‌شد).

طی این مطالعه، گروهی از مراکز درمانی که از فناوری تله ویزیت استفاده می‌کردند هیچ موردی از لغو ویزیت توسط بیماران را گزارش نکردند در حالی که چندین مراجعه حضوری در مطب‌های گروه مقابل لغو شد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

جلسات تله ویزیت با بیمار

علاوه بر موارد فوق، زمانی که نوبت به مشاوره‌های بعدی بیمار می‌رسد، تله ویزیت عملکرد بسیار خوب و درخشانی دارد؛ در مطالعه‌ای توسط  بیمارستانی در ماساچوست، پزشکان بیان کردند که تله ویزیت در برگزاری آسان و به موقع جلسات بعدی ویزیت بیمار و پیگیری وضعیت او نقش مهمی دارد.  هفتاد درصد پزشکان اعتقاد داشتند که این فناوری به آن‌ها کمک  می‌کند بیماران را به موقع ببینند و ۵۰٪ گفتند که ویزیت آنلاین بسیار کارآمد است.

در یک مطالعه دیگر، از بیماران یک متخصص پرتو درمانی درباره ویزیت آنلاین  نظرسنجی شد؛ بیشتر بیماران اعلام کردند که ترجیح می‌دهند برای مشاوره‌های آینده با پزشک خود ویزیت‌های از راه دور را  ترجیح می‌دهند، حدود یک سوم بیماران ترکیبی از تله ویزیت و مراجعه حضوری را ترجیح می‌دادند و تنها یک بیمار ویزیت حضوری را به مجازی ترجیح داد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

دسترسی آسان به خدمات درمانی و کاهش هزینه‌ها

ارائه دهندگان خدمات درمانی و بیماران هر دو دریافته‌اند که تله ویزیت چه مقدار می‌تواند در کنترل هزینه‌ها کمک‌کننده باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط یک مرکز ارائه‌ دهنده ویزیت‌های مجازی به نام Teladoc، در دسترس نبودن پزشک بر میزان مشارکت و پیگیری بیمار تأثیر منفی می‌گذارد؛ در بسیاری از موارد نیز خدمات بهداشتی سریع و در دسترس باعث می‌شود تا بیمار نیازی به درمان‌های پیچیده و گران‌تر نداشته باشد.

هم‌چنین بیمارانی که از طریق پزشکی از راه دور به درمان بیماری‌های خود می‌پردازند قادر به مراقبت سریع از خود هستند، که به نوبه خود منجر به نتایج بهتر درمان و رضایت بیشتر بیمار می‌شود.

 

در مطالعه‌ای که در بیمارستان ماساچوست انجام شد، ۷۹٪ بیماران عقیده داشتند که تعیین وقت و برنامه‌ریزی برای تله ویزیت های بعدی به صورت مجازی بسیار ساده‌تر از مراجعه حضوری به کلینیک است و ۶۶٪ گفتند که با استفاده از تله ویزیت تعامل بهتری با پزشک خود دارند. بیماران هم‌چنین از مزایای دیگر تله ویزیت مانند صرفه جویی در هزینه و زمان اظهار رضایت کردند؛ طبق مطالعه‌ای که در دانشکده پزشکی هاروارد صورت گرفت، بیماران به طور متوسط ​​۴۳ دلار برای یک ملاقات ساده با پزشک هزینه می‌کنند. هزینه‌ای که با خدمات ویزیت آنلاین  تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

از نظر صرفه جویی در زمان نیز ویزیت آنلاین بسیار برای بیماران کارآمد است؛ به ویژه در مناطق روستایی که زمان صرف شده برای رفت و آمد به مراکز درمانی بسیار طولانی بوده و گاه فرصت‌های ارزشمند بیمار در طی مسیر از دست می‌رود و می‌تواند در مواردی برای بیمار خطرآفرین نیز باشد.

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط