اوراکل برای مقابله با بزرگترین مشکل فنی در بخش بهداشت و درمان آماده است

اوراکل بر این باور است که می تواند بزرگترین مشکل فناوری مراقبت های بهداشتی را حل کند.

اوراکل گفت که بر این باور است که می تواند یکی از بزرگترین چالش های دیجیتال در مراقبت های بهداشتی را حل کند: سوابق بیماران، تنها چند روز پس از نهایی کردن توافقنامه 28 میلیارد دلاری برای خرید Cerner، یک تجارت الکترونیکی پرونده های سلامت!

در طی یک کنفرانس خبری، لری الیسون، رئیس هیئت مدیره اوراکل و مدیر ارشد فناوری اظهار داشت که شرکت های ادغام شده یک پایگاه داده ملی سوابق سلامت ایجاد خواهند کرد که داده ها را از صدها موسسه جمع آوری می کند. اطلاعات بیماران تا زمانی که اجازه انتشار آن را ندهند، محرمانه می ماند. الیسون توضیح داد: ما در حال ساختن سیستمی هستیم که در آن سوابق سلامتی همه شهروندان آمریکایی نه تنها در سطح بیمارستان، بلکه در یک پایگاه داده سوابق ملی بهداشتی یکپارچه وجود دارد.

به گفته الیسون، که مشکلات شناخته شده در زیرساخت داده های مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را تشریح کرد، اطلاعات بیماران در موسسات مختلف تقسیم بندی شده است. این امر باعث می‌شود که پزشکان در زمانی که در مراکز دیگر تحت درمان هستند، اطلاعاتی در مورد بیماران خود به دست آورند. همچنین انجام مطالعات در مقیاس بزرگ را برای تیم‌های تحقیقاتی دشوار می‌سازد، زیرا آنها عموماً به داده‌های بیمار در محلی که در آن عمل می‌کنند محدود می‌شوند، و تعیین اینکه آیا یافته‌های آنها برای بیماران در سایر مراکز بهداشتی صدق می‌کند یا نه.

علیرغم آرزوهای بلند الیسون، اوراکل بدون شک برای به ثمر رساندن چشم انداز خود تلاش سختی خواهد داشت. پس از انتشار این خبر، متخصصان فناوری اطلاعات سلامت در توییتر ابراز نگرانی کردند. کارشناسان فناوری بهداشت و دولت فدرال سال‌ها، اگر نگوییم دهه‌ها، تلاش کرده‌اند تا سوابق بهداشتی نگهداری شده در مؤسسات مختلف را برای تعامل با یکدیگر ساده‌تر کنند.

هنگامی که کسب و کارهای دیجیتال بزرگ سعی می کنند با سیستم مراقبت بهداشتی پیچیده آمریکا مقابله کنند، اغلب با مشکلاتی مواجه می شوند. همکاری سرنر و اوراکل، مهارت‌های رایانه‌ای را با دانش در اکوسیستم داده‌های سلامت ترکیب می‌کند و به طور بالقوه به آنها مزیتی می‌دهد. با این حال، مانند بسیاری از مسائل بهداشتی، شکافی بین شناسایی مشکل و توانایی حل آن وجود دارد.

 

قابلیت همکاری

قابلیت همکاری یکی از دشوارترین چالش های پیش روی تجارت مراقبت های بهداشتی است. سازمان شما باید بتواند داده های بیمار را ایمن نگه دارد و در عین حال آن ها را به سرعت با تیم های مراقبتی به اشتراک بگذارد، همانطور که استانداردهای ملی مراقبت های بهداشتی لازم است. این فقط کارکنان داخلی شما نیستند که تحت تأثیر قرار می گیرند. ارتباطات اطلاعات و به اشتراک گذاری داده ها برای قابلیت همکاری لازم است. در این شرایط، تبادل اطلاعات سلامت داده‌های بالینی را قادر می‌سازد تا به صورت الکترونیکی در سیستم‌های مختلف اطلاعات مراقبت‌های بهداشتی منتقل شوند. این امر داده های بالینی را در دسترس تر می کند و امکان درمان ایمن، کارآمد، مؤثر و عادلانه بیمار محور را فراهم می کند. همچنین ممکن است توسط مقامات بهداشت عمومی برای کمک به تجزیه و تحلیل سلامت جمعیت استفاده شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اطلاعات بزرگ

پزشکان می‌خواهند داده‌های سلامت بیمار از دستگاه‌های پوشیدنی و برنامه‌های کاربردی مصرف‌کننده در قابلیت همکاری گنجانده شود. این داده‌های زیادی است که به سیستم شما سرازیر می‌شود، علاوه بر حجم عظیمی از داده‌هایی که در حال حاضر دارید. داده های بیمار در مقادیر زیادی توسط پرداخت کنندگان، ارائه دهندگان، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و سایر موسسات مراقبت های بهداشتی تولید می شود. سنسورها، تلفن های همراه، ابزارهای پزشکی و پوشیدنی ها همگی نمونه هایی از این روند هستند. از آنجایی که این داده ها در زمان واقعی ارائه می شوند، سرعت شما را سریعتر از آنچه که بتوانید آن را درک کنید، با اطلاعات مهم بمباران می کند. نگرانی‌های مربوط به قابلیت همکاری با تنوع داده‌ها تشدید می‌شود، که تأیید صحت داده‌ها را نیز سخت‌تر می‌کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

امنیت داده ها

در حالی که موضوعاتی مانند قابلیت همکاری و کلان داده مهم هستند، مهم ترین خطری که باید به آن بپردازید تهدیدی برای داده های بیمار است. حملات سایبری به سیستم های مراقبت های بهداشتی به طور فزاینده ای رایج می شود. به گفته سوفوس، یک شرکت امنیت سایبری، 34 درصد از شرکت های مراقبت های بهداشتی در سال گذشته هدف باج افزار قرار گرفته اند. طبق گفته Sophos، میانگین هزینه حمله باج افزار 1.27 میلیون دلار آمریکا بود. زمان از کار افتادن، ساعات انسانی صرف شده، هزینه‌های دستگاه، هزینه‌های شبکه، فرصت‌های از دست رفته، باج پرداختی و سایر هزینه‌ها همگی در این عدد گنجانده شده‌اند.

 

تکنولوژی منسوخ شده

قابلیت همکاری، کلان داده و نگرانی های امنیت داده ها همه با زیرساخت قدیمی فناوری اطلاعات دشوارتر شده اند. بر اساس HIT Infrastructure، سیستم های مراقبت های بهداشتی در حال حاضر به دلیل افزایش تعداد دستگاه های متصل تشنه پهنای باند تحت فشار قرار گرفته اند. این تنها یک منبع اضطراب است. برای مثال، افزودن نرم افزار مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل موفقیت آمیز داده های بزرگ، ممکن است سیستم قدیمی شما را تحت فشار قرار دهد. با این حال، ارتقاء سیستم ممکن است دشوار باشد. سیستم های قدیمی شما ممکن است به سختی با راه حل های نرم افزاری مدرن ادغام شوند، در حالی که جایگزینی آنها بسیار گران است.

 

بنابراین، چگونه می توانیم بر این موانع تکنولوژیک در مراقبت های بهداشتی غلبه کنیم؟

راه حل آشکار گسترش اندازه تیم فناوری اطلاعات است. این استراتژی دو مشکل دارد.

اول از همه، کند است. قبل از شروع کار، باید بودجه را تأیید کنیم، مراحل استخدام را طی کنیم و اعضای جدید تیم را سریع‌تر کنیم. ممکن است ماه ها طول بکشد.

دوم، این امکان وجود دارد که مقرون به صرفه نباشد. بسته به اینکه چه تعداد از مشکلات را باید حل کنیم و چقدر سریع به انجام کار نیاز داریم، ممکن است نیاز به افزایش یا حتی چهار برابر کردن تعداد کارکنان فناوری اطلاعات شما داشته باشیم.

در این مورد، شراکت با یک تجارت توسعه نرم افزار می تواند یک گزینه ارجح باشد.

 

منبع: healthcareoutlook

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط