متاورس در حال حاضر،مورد استفاده فوری در صنعت بیوفارما و تجهیزات پزشکی

متاورس بزرگترین اتفاقی است که از زمان ظهور اینترنت برای مشاغل رخ می دهد. در حالی که هنوز چند سالی به ادغام کامل در زندگی روزمره ما باقی مانده است، متاورس شیوه تعامل و انجام تجارت ما را متحول خواهد کرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

متاورس یک دنیای دیجیتالی پایدار و همه جانبه است. کاربران به‌عنوان معادل دیجیتالی خود حرکت می‌کنند و می‌توانند بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی با سایر کاربران تعامل داشته باشند. در مقابل، واقعیت مجازی از لحاظ تاریخی بر ایجاد مجدد محیط‌های همه جانبه برای کاربر متمرکز بوده است اما فعلا متمرکز بر تک کاربر هستند. موارد استفاده متاورس برای تعاملات اجتماعی واضح است . کنسرت ها، ورزش ها و بازی ها واضح هستند و به راحتی می توان درباره آنها فکر کرد. فراتر از آنها، هر چند در واقعیت هیچ مرزی وجود ندارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پزشکی نیز از این انقلاب مصون نیست. در آینده ای نه چندان دور، ما انتظار داریم که مراقبت های بهداشتی جامع در متاورس نه تنها امکان پذیر باشد، بلکه به یک هنجار تبدیل شود.

برخی از موانع اولیه برای کار وجود دارد. متاورس مبتنی بر فناوری بلاک چین است. بلاک چین غیرمتمرکز است، که هم یک نقطه قوت است و هم چیزی که باید بر آن غلبه کنیم. سطح بالایی از امنیت مورد نیاز برای انجام مکالمات مربوط به اطلاعات بهداشتی محافظت شده یا انطباق با HIPAA هنوز وجود ندارد. با این حال، ما نباید منتظر بمانیم تا این فناوری را شروع کنیم و فقط باید در مورد زمان و چگونگی شروع فکر کنیم.

مانند همه پیشرفت‌های تکنولوژیکی، واقعیت تجارت و پزشکی در متاورس به سمت ما می آید. این به ما بستگی دارد که آماده پذیرش آن باشیم و با دقت نظر، تجربیات بسیار قوی و معناداری را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی HCPs، پرداخت کنندگان، مراقبان و بیماران ایجاد کنیم.

همانطور که سیستم امنیتی در حال کار است، چگونه و باید  از این فناوری به روش های ایمن و سازگار استفاده کنیم؟ پاسخ، متافوره های «خصوصی» است که به گروهی از کاربران از پیش تعریف شده اجازه می دهد تا به طور خاص فضاهای مجازی همه جانبه ایجاد شده، پایدار و ایمن را به اشتراک بگذارند.

همانطور که وقتی همه ما به پلتفرم‌های جلسات آنلاین رفتیم، یک منحنی یادگیری وجود داشت، وقتی وارد فضای متاورس خصوصی/ فضای واقعیت مجازی مشترک می‌شویم، منحنی یادگیری وجود خواهد داشت. با این حال، از آنجایی که در آینده بودن اجتناب ناپذیر است، مهم است که در حال حاضر سازگار شویم.

 

3 مورد استفاده فوری که در 6 ماه تا یک سال آینده خواهید دید

1. کنگره‌های مجازی Metaverse خصوصی و هیئت‌های مشورتی رهبران نظرات کلیدی (KOL)

توانایی به اشتراک گذاشتن رهبری فکری، امکان تبادل علمی و شرکت در بحث های متفکرانه و قوی یکی از جنبه های مهم صنعت ما است. در طول یک سال، شاهد وقوع این اتفاقات در متاورس های خصوصی خواهیم بود. از آنجایی که کنگره‌ها به دلیل محدودیت‌های مرتبط با کووید در مشارکت زنده به فرمت مجازی منتقل شدند، تجربه آنلاین مانند یک تمرین اداری با چندین کلیک، جستجو و ورود چندگانه به نظر می‌رسید. محتوا اساساً به "کاغذ پشت شیشه" تبدیل شد و مصرف آن تنها زمانی بهینه بود که در برخی دستگاه ها مشاهده شود. یکی از بزرگترین چیزهایی که امروز هنوز از دست می دهیم، توانایی اجتماعی شدن و تعامل با همسالانمان است. متاورس امکان چرخاندن آونگ را به یک تعامل زنده به شیوه ای شهودی ارائه می دهد. متخصصان مراقبت های بهداشتی، دانشمندان و رهبران صنعت قادر خواهند بود از طریق یک هدست به یک دنیای از پیش تعریف شده همه جانبه دسترسی داشته باشند. این بحث‌های مرتبط با صنعت می‌تواند به همان شیوه‌ای که قبل از کووید رخ می‌داد ،اتفاق بیفتد.

 

2. آموزش HCP

چه در مورد آموزش مداوم پزشکی CME صحبت کنیم، چه به اشتراک گذاری آخرین داده ها با HCP ها یا آموزش در مورد درمان های پیچیده پزشکی یا دستگاه های جراحی، پورتال های یادگیری یک کشش بزرگ برای HCP ها به سوی متاورس خواهد بود. ما قادر خواهیم بود آموزش واقعیت مجازی VR را ایجاد کنیم  که مدتی است وجود داشته است اما با افزودن تعامل بیمار و همتایان عامل تغییر بازی است.

 

3. یادگیری و توسعه

متاورس امکان یادگیری واقعاً عملی، مبتنی بر سناریو و برنامه کاربردی را فراهم می کند. (در اینجا بدیهی است که گیمیفیکیشن فرصت بسیار زیادی دارد  اما این به خودی خود یک موضوع کامل است!) ما قادر خواهیم بود فراگیران را در سناریوهای واقعی غرق کنیم و فرصت هایی برای یادگیری، مربیگری، اشتراک گذاری و رشد در آنها ایجاد کنیم. یک مکان امن! همه ما می دانیم که چقدر قدرتمند است که یادگیرندگان را دور هم جمع کنیم و به آنها اجازه دهیم از یکدیگر بیاموزند . این فناوری به ما امکان می دهد نه تنها یادگیرندگان را دور هم جمع کنیم، بلکه آنها را در سناریوهای "زندگی واقعی" قرار دهیم. در نتیجه، می‌توانید فرصت‌های یادگیری و مربیگری فوق‌العاده تاثیرگذاری ایجاد کنید. افراد و تیم‌ها همچنین می‌توانند تجربیات همه جانبه‌ای را برای به دست آوردن بینش در مورد سفر بیمار یا پزشک برای ایجاد راه‌حل‌هایی که چالش‌ها را برطرف می‌کنند، تکمیل کنند.

یک مزیت دیگر برای اتفاق افتادن یادگیری در متاورس وجود دارد . این امر باعث می‌شود فراگیران ما به فعالیت در این فضای جدید عادت کنند. در سال آینده تا 2، شاهد رشد جزئیات مجازی به جزئیات متاورس و تعامل با دیگران خود خواهیم بود. راحت شدن با فناوری و تعامل با همسالان در حال حاضر به فراگیران این امکان را می دهد که از منحنی جلوتر باشند.

در پشت این 3 مورد استفاده فوری، نقشه راه طولانی و هیجان انگیز است . ما شاهد گسترش بازاریابی همه‌کانالی، مشارکت HCP، پزشکان HCP در فراسوی حوزه عمومی و آموزش فوق‌العاده قوی برای بیمار خواهیم بود.

چند سال آینده شاهد پیشرفت های زیادی خواهیم بود، و این بر همه ما واجب است که از تغییرات آگاه باشیم و به پیشرفت صنعت خود در آینده کمک کنیم.

 

منبع: indegene

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط