تله ویزیت های درمانی در انـواع تخـصص هـا،یکی از کاربردهای علم پزشکی از راه دور مـی باشـد

تله ویزیت معمولاً بین دو  یا چند پزشک و یا بین بیمار و پزشک معالج صورت میگیرد . این فن آوری به دلیـل سادگی و گـستردگی کـاربرد ، بیـشترین سـهم از تلـه مدیسین را به خـود اختـصاص مـی دهـد.  راه انـدازی شبکه تله ویزیت پزشکی از راه دور مـیتوانـد دسترسـی جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی را افزایش داده و منجر به کاهش هزینه های سلامت میشود.

خــدمات تلــه مدیــسین را بــه دو گــروه اصــلی همزمان( آنلاین)  و ذخیره و ارسال تقـسیم بندی میکنند. در  خدمات همزمان ، بیمار و یـک متخـصص با تجارب ابتدایی در یـک مکـان دور از مرکـز اصـلی درمانی و متخصص مجرب در مکان دیگر قـرار دارد. در  این نوع خدمات هدف اصلی ارسـال حجـم زیـاد اطلاعات در زمان های کوتاه است. در خدمات ذخیره و ارسال ، ساختار سیستم به گونه ای است که نیـاز بـه خدمات سوییچ نیـست و زمـان کـافی بـرای ذخیـره، بازخوانی و پژوهش طولانی و درصورت نیـاز ارسـال آنها وجود دارد.  در این قبیل خدمات نیاز بـه سـرعت زیادی نیست. در یک سیستم ایـده آل، وجـود هـر دو  گونه خدمات مطلوب بنظر میرسد.  

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله اتولارینگولوژی در امر آموزش بهترین گزینه برای استفاده از تله مدیسین، آموزش دانشجویان و پزشکان در هر موقعیتی مـیباشـد کـه مـیتـوان آن را جهـت بیماران و دیگر کسانی که علاقه مند هستند گـسترش داد .  آمــوزش مــداوم پزشــکی در اتولارینگولــوژی میتواند بـه صـورت جلـسات خـصوصی و عمـومی برگزار شـود کـه باعـث کـاهش هزینـه دوره ، هزینـه مسافرت و از دست ندادن در آمـدهای رایـج پزشـک میشود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله مدیسین در  ENT  بایـد بـه وسـیله متخصـصین  و پزشـکان ایـن تخـصص، حمایـت شـود و در مراکـز درمــانی همــه جنبــه هــای تکنیکــی مربــوط بــه ویدئوکنفرانس و  ویـدئو  اتوسـکوپ فـراهم باشـد.  در دسترس بودن متخصـصین نیـز فـاکتور مهـم دیگـری  اســت.  اگــر در یــک بیمارســتان بــدون متخــصص ،تجهیزات گذاشته شود، تشخیص بیماری و درمـان بـاآن ممکن نیست و این هدر دادن سرمایه است.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط