چگونه اعتماد بیمار را به Telehealth ایجاد کنیم

سلامت از راه دور قابل اعتماد و مطمئن
Reliable and secure telehealth

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ممکن است در مورد استفاده از خدمات بهداشتی از راه دور به جای مراجعه حضوری به پزشک تردید داشته باشند یا نگران باشند: پیچیدگی پیمایش در پلت فرم، شک و تردید در مورد توانایی تشخیص با استفاده از ابزارهای دیجیتال، ترس از امنیت داده های پزشکی شخصی، و خیلی بیشتر.

با این حال، در واقعیت، همه این موانع کاربر را می توان برطرف کرد و حتی بر آنها غلبه کرد. نکته کلیدی این است که عناصر خاصی را در محصول بگنجانید.

البته، همه بیماری ها را نمی توان از طریق پزشکی از راه دور تشخیص داد و درمان کرد، اما مطمئناً بخش قابل توجهی می تواند. کافی است نگاه دقیق‌تری به ویزیت استاندارد پزشک داشته باشیم.

فرآیند ارائه مراقبت های بهداشتی را می توان به سه مرحله اساسی خلاصه کرد:

1. پزشک اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی شما و هر بیماری موجود را جمع آوری می کند.

2. از این داده‌های جمع‌آوری‌شده، پزشکان یک تشخیص یا فهرستی از تشخیص‌های احتمالی را تدوین می‌کنند.

3. این مرحله ممکن است چندین بار تکرار شود تا به تشخیص قطعی برسد.

 

پس از آن، یک برنامه مراقبتی طراحی شده و به بیمار ابلاغ می شود. این ممکن است شامل توصیه های مختلفی از جمله داروهای تجویزی در صورت لزوم باشد.

هنگامی که نوبت به مراقبت های بعدی می رسد، تغییرات جزئی در این فرآیند وجود دارد، به خصوص اگر تشخیص نامشخص باقی بماند:

1. پزشک نحوه واکنش بیمار به طرح مراقبت اولیه را ارزیابی می کند.

2. اگر دوره جدیدی از درمان ضروری تشخیص داده شود، پزشک این موضوع را با بیمار در میان می گذارد و اطلاعات دقیقی در مورد درمان پیشنهادی ارائه می دهد.

 

اگر در این مراحل نیازی به لمس نباشد، پزشکی از راه دور یک انتخاب عالی برای کاربران ما است.

اگرچه حتی در برخی موارد که یک عنصر آفلاین ضروری است نیز مفید است. به عنوان مثال، اگر شخصی در یک سفر کاری به کشور دیگری باشد، مهارت محدودی در زبان داشته باشد، اما بتواند تصویر سونوگرافی را در یک مرکز خارجی دریافت کند، می‌تواند آن را برای پزشک ارسال کند و سپس یک مشاوره پزشکی از راه دور انجام دهد.

بنابراین، هدف ما در اینجا این است که به کاربر نشان دهیم که قالب بهداشت از راه دور کمتر از مراقبت حضوری موثر نیست. در دو نکته اول، نحوه متقاعد کردن مزایا را نشان خواهیم داد و در آخرین موارد، نحوه مقابله با اشکالات کلیشه ای را نشان خواهیم داد.

. به سؤالات اساسی با سؤالات متداول پاسخ دهید

در صورتی که کاربران سؤالی داشته باشند، باید سؤالات متداول جامعی را در اختیار کاربر قرار دهیم.

به این ترتیب کاربر متوجه خواهد شد:

1. آنچه را که آنها برای ارتباط تصویری قبل از رزرو یک جلسه آنلاین باید آماده کنند. مثلا:

1.1 بیماران باید اطمینان حاصل کنند که اتصال اینترنت پایدار و دستگاهی با دوربین و میکروفون کار می کنند.

1.2 آنها همچنین باید هر گونه سوابق پزشکی یا اسناد مربوطه را برای مراجعه در جلسه آنلاین در دسترس داشته باشند.

1.3 علاوه بر این، یافتن یک فضای آرام و خصوصی برای تماس ویدیویی می تواند به اطمینان از محرمانه بودن و ارتباط موثر کمک کند.
 

2. اگر هنگام استفاده از محصول با مشکل مواجه شدند، چگونه و از کجا کمک بخواهید.

2.1 پشتیبانی درون برنامه ای: کاربران می توانند بررسی کنند که آیا مرکز راهنمایی درون برنامه ای یا ویژگی پشتیبانی وجود دارد یا خیر. این اغلب سریع‌ترین راه برای دریافت پاسخ به سؤالات رایج یا گزارش مستقیم مسائل است.

2.2 تماس با پشتیبانی مشتری: دستورالعمل های واضحی در مورد نحوه تماس کاربران با تیم پشتیبانی مشتری ارائه دهید. این می تواند از طریق ایمیل، یک پورتال پشتیبانی اختصاصی، یا یک خط تلفن در صورت لزوم باشد.

2.3 انجمن ها یا گروه های انجمن: در صورت وجود، پیشنهاد پیوستن به انجمن های کاربران یا گروه های مرتبط با محصول خود را بدهید. اغلب، کاربران با تجربه یا مدیران انجمن می توانند به عیب یابی مشکلات کمک کنند.
 

3. تفاوت بین پزشکی از راه دور و مراقبت حضوری و چرایی موثر بودن آن.

مزایای پزشکی از راه دور در مقایسه با مراقبت های حضوری چیست (شما می توانید از این مثال های قانع کننده در پلت فرم سلامت از راه دور استفاده کنید):

3.1 سهولت و کارایی زمان: بیماران می توانند از آسایش خانه خود به خدمات مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشند که نیاز به سفر را از بین می برد و زمان انتظار را کاهش می دهد.

3.2 مقرون به صرفه بودن: پزشکی از راه دور اغلب منجر به کاهش هزینه های کلی مراقبت های بهداشتی می شود، زیرا هزینه های مرتبط با حمل و نقل را حذف می کند و نیاز به زیرساخت های فیزیکی را کاهش می دهد.

3.3 دسترسی گسترده به متخصصان: پزشکی از راه دور به بیماران اجازه می دهد تا با متخصصانی مشورت کنند که ممکن است در منطقه جغرافیایی آنها به راحتی در دسترس نباشند.

3.4 بهبود مدیریت بیماری مزمن: بیماران مبتلا به بیماری های مزمن می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری مکرر تحت مراقبت و نظارت مستمر قرار گیرند. علاوه بر این، پزشکی از راه دور اغلب با دستگاه های پوشیدنی و ابزارهای سلامت دیجیتال ادغام می شود و امکان نظارت از راه دور و تصمیم گیری مبتنی بر داده را فراهم می کند.

3.5 مراقبت های بعدی پیشرفته: پزشکی از راه دور قرار ملاقات های پیگیری منظم را تسهیل می کند و امکان تنظیم به موقع برنامه های درمانی را فراهم می کند.

3.6 دسترسی به زبان و فرهنگی: بیمارانی که به زبان هایی غیر از زبان محلی صحبت می کنند، می توانند از طریق پزشکی از راه دور به مراقبت به زبان دلخواه خود دسترسی داشته باشند.

3.7 دسترسی آسان تر به خدمات سلامت روان: پزشکی از راه دور دسترسی به خدمات بهداشت روانی را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است و باعث کاهش انگ و افزایش در دسترس بودن شده است.

 

از این نمونه ها می توانید در سوار شدن استفاده کنید. همچنین یک فرد فنی یا نقطه تماس را برای مشکلات ورود به سیستم معرفی کنید. در بالا، ما نشان دادیم که این نکات را می توان در سؤالات متداول گنجاند.

اثبات اجتماعی را نشان دهید و داستان های موفقیت کاربر را برجسته کنید

برای شروع، باید در طول فرآیند ورود به سیستم نشان دهیم که چگونه نرم افزار  سلامت از راه دور بر سایر کاربران تأثیر گذاشته است. این لحظه خاص این فکر را در ذهن کاربر ایجاد می کند که "اگر برای دیگران کارساز بود، شاید برای من هم موثر باشد؟"

بخش‌ها یا ماژول‌هایی را در فرآیند نصب پلتفرم خود ادغام کنید که دارای داستان‌های موفقیت معتبر از کاربران واقعی هستند. این روایت‌ها نشان می‌دهد که چگونه این پلتفرم به طور موثر به چالش‌های خاص رسیدگی کرده و به افراد در دستیابی به اهداف سلامتی خود کمک می‌کند.

با نمایش این حساب‌های مثبت، پلتفرم‌ها اعتماد به نفس را القا می‌کنند و اعتماد را در بین کاربران بالقوه تقویت می‌کنند. این ویژگی در نهایت نرخ ثبت نام را افزایش می دهد و خروج کاربر را به حداقل می رساند.

مهم!!! موفقیت کلیدی همه نرم افزار های سلامت دیجیتال موثر در پایبندی به قوانین UX خاص، مانند استفاده از روانشناسی رفتاری، تکنیکی که توسط شرکت هایی مانند اپل استفاده می شود، نهفته است.

  •  دسترسی را فراموش نکنید
  •  برای کسانی که دارای اختلالات بینایی هستند، ارائه یک جایگزین به شکل توانایی ارسال پیام های صوتی بسیار مهم است.
  •  اطمینان از وضوح در ارائه. به هنجارهای تعیین شده پایبند باشید: روی عبارات کلیدی به صورت پررنگ تاکید کنید، امکان بزرگنمایی متن را فراهم کنید و از اختصارات یا زبان غیررسمی که ممکن است برای مخاطبان هدف شما قابل درک نباشد دوری کنید.
  • تقویت دسترسی چند زبانه. برای ارائه اولویت‌های زبانی و ویژگی‌های محلی‌سازی برای پاسخگویی به کاربران با پیشینه‌های زبانی مختلف، فکر کنید. در غیر این صورت، کاربران ممکن است در هنگام تعامل اولیه با برنامه با سردرگمی مواجه شوند.
  •  کمک به ورودی داده. مدیریت خطا و بازخورد موثر را نشان دهید. در اینجا، ترکیب پیام‌های خطای صریح و آموزنده و بازخورد برای اعتبارسنجی فرم (یا اقدامات حیاتی) برای کمک به کاربران دارای معلولیت در درک و حل کارآمد مسائل ضروری است.

یک موقعیت معمولی را در نظر بگیرید:

مواجه شدن با پیامی با این مضمون: «شما رمز عبور را اشتباه وارد کردید. لطفاً بررسی کنید که Caps Lock روشن است یا خیر.

3. همچنین مطمئن شوید که کد شما کاملاً بهینه شده است.

به عنوان مثال، اگر کد وب سایت یا برنامه شما فاقد برچسب باز و بسته شدن مناسب باشد، ممکن است منجر به موارد زیر شود:

- نمایش ناسازگار در دستگاه های مختلف؛

- محتوا به هیچ وجه نمایش داده نمی شود.

- یا ناخوانا به نظر می رسد.

اطمینان از اینکه کد HTML شما به درستی قالب بندی شده است و با تمام مشخصات زبان نشانه گذاری مطابقت دارد، تضمین می کند که ساختار محتوای قابل دسترس در همه پلتفرم ها و دستگاه ها ثابت می ماند.

رعایت ایمنی: حریم خصوصی و محرمانه بودن

برای اطمینان از حریم خصوصی و محرمانه بودن یک محصول پزشکی از راه دور، اجرای تدابیر امنیتی قوی و برقراری ارتباط شفاف این موارد بسیار مهم است.

در اینجا راهبردهایی برای نشان دادن تعهد به حفظ حریم خصوصی و محرمانه وجود دارد:

1. از رمزگذاری و ارتباطات ایمن استفاده کنید: به عنوان مثال، از فناوری های امنیتی استاندارد صنعتی (مانند SSL/TLS) برای محافظت از اطلاعات استفاده کنید و به کاربران توضیح دهید که از داده های پزشکی آنها محافظت می کنید.

2. انطباق با قوانین حفاظت از داده: پیوندهایی به اسناد خط مشی رازداری برای کاربران ارائه دهید تا قوانین بین‌المللی حفاظت از داده‌ها مانند GDPR (اروپا)، HIPAA (ایالات متحده آمریکا)، PIPEDA (کانادا) یا سایر قوانین محلی مرتبط را بررسی کرده و از آن پیروی کنند.

3. کنترل‌های دسترسی و مجوزهای مبتنی بر نقش: توضیح دهید که چگونه سیستم دسترسی به سوابق بیمار را محدود می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که فقط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مجاز می‌توانند اطلاعات خاص را مشاهده کنند. و تاکید کنید که کارکنان اداری دسترسی به داده های حساس را محدود کرده اند.

4. مسیرهای حسابرسی و گزارش فعالیت: به کاربران اطمینان می دهد که پلتفرم سوابق دقیق فعالیت های کاربر را برای پاسخگویی و شفافیت نگهداری می کند. و توضیح دهید که چگونه این گزارش‌ها به‌طور منظم برای هرگونه اقدام غیرمعمول یا غیرمجاز بررسی می‌شوند.

5. رضایت و مجوز بیمار: به وضوح نحوه کسب رضایت بیماران برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات آنها با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را بیان کنید. و توضیح دهید که چگونه کاربران می توانند تنظیمات رضایت خود را بررسی و لغو کنند.

امیدواریم مقاله ما برای شما مفید بوده باشد!

اگر می خواهید محصولی بسازید که نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، لازم است درک روشنی از نحوه عملکرد طراحی UI/UX داشته باشید و چگونه آن را به گونه ای انجام دهید که دقت و ارزش را نشان دهد.

اما این تنها یک جزء است، یکی دیگر - فناوری. مهم نیست که محصول خود را چقدر عالی جلوه می دهید، اگر توسعه ضعیف باشد و شروع به خرابی و تاخیر کند، تمام کار سخت شما به پایان می رسد.

و به روز ماندن در مورد محصول (CX، UI، UX، مهندسی) و رویکردهای فرآیند مورد استفاده در بازار سلامت دیجیتال،بسیار مهم است.

منبع مقاله:https://www.linkedin.com/pulse/how-build-patient-trust-telehealth-max-mamoyco-ymxmc

##fn#

 

منبع:
https://www.linkedin.com/pulse/how-build-patient-trust-telehealth-max-mamoyco-ymxmc

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط