متاورس و دنیای جدید پزشکی

چه بخواهیم یا نخواهیم، دنیای عینی ما به سرعت به سوی دنیای فناوری تغییر می‌کند. احتمالاً اسم یونیورس Universe به گوش شما رسیده باشد! همین کیهانی که ما روی یکی از سیاراتِ آن یعنی زمین قدم برمی‌داریم. اما متاورس Metaverse؟ این یکی آنقدر برای‌مان مانوس نیست. حتی شاید شما به تازگی نام چنین کلمه‌ای به گوشتان خورده باشد و کنجکاو باشید از چه صحبت می‌کنیم.

تمامیِ کیهان را ما در یک واحدِ کلی متصور هستیم. به همین خاطر آن را واحد Uni یا متحد United می‌دانیم. وِرس verse از یک لغت لاتین vertere منشا می‌گیرد که به معنی چرخیدن to turn است. پس هر آنچه که در این کیهان در حال چرخش است بخشی از یونیورس به شمار می‌آید. اما متاورس Metaverse؟

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

خب مشخصاً باید بدانیم متا به چه معنی است. معمولاً ما از متا برای توصیف فراسوی یک چیز استفاده می‌کنیم. مثلاً می‌گوییم متافیزیک: به این معنی نیست که ما داریم از چیزی غیر فیزیکی حرف می‌زنیم، بلکه داریم از فیزیکی فراسوی ادارک اکنونِ خودمان حرف می‌زنیم.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

Metaverse بازدیدها و پشتیبانی بیماران را تغییر خواهد داد

این یکی از بهترین کاربردهای متاورس در مراقبت های بهداشتی است، می توانم تصور کنم که به صورت مجازی ویزیت پزشک انجام شود، همه ویزیت ها نیاز به معاینه فیزیکی توسط پزشک ندارند، گاهی اوقات فقط برای خدمات تله مدیسین و ویزیت از راه دور در سرتاسر جهان به شدت در حال رشد هستند، متاورس فرهنگ قدیمی دیدارهای فیزیکی را تغییر خواهد داد.همه ما می دانیم که همه متخصصان پزشکی نمی توانند ویزیت های خود را از طریق پزشکی از راه دور انجام دهند، اما همچنان پتانسیل بالایی دارد زیرا بسیاری از بازدیدهای فیزیکی را می توان به صورت مجازی با استفاده از فناوری مدرن انجام داد.

Metaverse قصد دارد این بازدیدها را با یک مطب مجازی، جایی که بیماران و پزشکان می توانند در یک کلینیک سه بعدی یا هر مکان دیگری ملاقات کنند، افزایش دهد، انتظار می رود که در مورد خدمات مشاوره از راه دور، تجربه کاربری بسیار بهتری را به کاربر ارائه دهد.یکی از بهترین ایده ها برای بهره مندی از متاورس، درمان دیجیتال است. نوآوری‌های زیادی در این زمینه به خصوص در برنامه‌های سلامت روان وجود دارد، بنابراین من می‌توانم در هر بار ملاقات با روانپزشکم به صورت آنلاین در محیطی متفاوت ملاقات کنم، وای! این شگفت انگیز است.ممکن است در آینده با دستیار شخصی یا پرستار مجازی خود معاشرت داشته باشیم، تا او بتواند همیشه به من بگوید چه خبر است و از طریق اعلان‌ها با من ارتباط برقرار کند، من می‌توانم وقتی صدایم زد عینکم را بزنم، سپس درباره آن صحبت کنم. وضعیت من یا اطلاعات خاص سلامتی من

 

همچنین در راه حل های مراقبت از راه دور، من انتظار دارم که متاورس در نظارت از راه دور که در آن پرستاران می توانند با بیماران در متاورس ملاقات کنند و بررسی ها و بحث های روزانه را انجام دهند، بسیار مفید باشد.

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط