مدارک پزشکی از راه دور شامل چه مواردیست؟

مدارک پزشکی از راه دور(telemedical record)

هنگام استفاده از هر فن آوری در حیطه مراقبت های بهداشتی درمانی ، مباحثی مطرح می گردد و در این خصوص "پزشکی از راه دور " نیز مستثنا نمی باشد.تعدادی از مباحثی که بایستی سازمانها هنگام توسعه یا استفاده از این فن آوری مورد توجه قرار دهند عبارتند از:

  • محرمانه و محفوظ بودن :

اگرچه دسترسی به اطلاعات پزشکی از راه دور از مزایای مدارک پزشکی از راه دور و به نفع جامعه پزشکی می باشد، با این وجود ممکن است محرمانه و محفوظ بودن اطلاعات حساس بیمار به خطر افتد.

 

  • مسئولیت و تعهد:

در شیوه سنتی ، مسئولیت در زمینه مدارک پزشکی بین پزشک یا سازمان ارجاع دهنده و پزشک و یا موسسه مورد مشاوره تقسیم می گردد. با توجه به اینکه در پزشکی از راه دور نقش های جدیدی از قبیل ارسال کننده و کادر فنی اضافه شده است ، بایستی از نظر قانونی مسئولیت مدارک پزشکی از راه دور به صراحت تعیین گردد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

  • اجازه و اعتبار:

با توجه به متفاوت بودن قوانین در مکان های مختلف ، در خصوص داشتن اجازه فعالیت ، بایستی مراجع ذی ربط  افراد دارای مجوز فعالیت در حیطه پزشکی از راه دور  و مجاز به ثبت مدارک پزشکی از راه دور را  مشخص نمایند.

        

  • قوانین :

در وضعیت موجود ، قوانین در مکان های مختلف متفاوت بوده و بایستی قوانین یکسان و جامع در این خصوص تدوین گردد تا نیاز های قانونی مدارک پزشکی از راه دور برآورده گردد.

        

  • تقلب:

با توجه به اینکه  ارائه خدمات پزشکی از راه دور  و همچنین اطمینان از صحت و دقت اطلاعات ارسال شده وابسته به مرکز ارسال کننده می باشد. این مسئله باعث افزایش  امکان بالقوه تقلب و یا اشتباه در ارائه اطلاعات می گردد.

     

  • پرداخت هزینه:

با توجه به اینکه از سویی  تعدادی از  سازمان های بیمه و پرداخت کننده ها  هزینه پزشکی از راه دور را متقبل نشده اند و از سوی دیگر با  توسعه  روز افزون این شیوه ارائه مراقبت ، شفاف سازی مباحث مربوط به پرداخت ها در این خصوص ضروری بنظر می رسد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

  • فن آوری :

علیرغم پیشرفت های سریع در زمینه فن آوری تعدادی از مشکلات در زمینه انتقال اطلاعات وجود دارد از قبیل وضوح صدا و کیفیت خوب تصویر.

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط