آموزش جراحی سرطان ریه از طریق متاورس

آموزش جراحی سرطان ریه از طریق متاورس همراه با واقعیت توسعه یافته در اتاق عمل هوشمند بیمارستان بوندانگ دانشگاه ملی سئول، کره

بیماری همه گیر کروناویروس 2019  ارائه آموزش پزشکی در سراسر مرزها را دشوار کرده است. به ویژه، دیدن تجهیزات پزشکی با فناوری پیشرفته از کشورهای دیگر و مشاهده جراحی برای یادگیری عملاً غیرممکن شده است. با این حال، روش‌های آموزشی شامل متاورس نیز در زمینه پزشکی معرفی می‌شوند تا به تقاضای فزاینده برای آموزش غیر حضوری پاسخ دهند، زیرا کادر پزشکی از سراسر جهان برای کسب تخصص در فناوری پزشکی و پزشکی از کره بازدید کرده‌اند.

دانش‌آموزانی که نیاز به تمرین دارند فرصت کمتری برای کار مستقیم با بیماران به دلیل COVID-19 داشته‌اند. آموزش کارآمد جراحی نیز با استفاده از سیستم های ویدئو کنفرانس موجود مانند زوم چالش برانگیز است. به منظور رفع این محدودیت‌ها، روش‌های دیجیتال جدید با استفاده از فناوری متاورس در جامعه پزشکی کره در حال ظهور هستند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

جامعه پزشکی نیز با وجود پیچیدگی و موانع زیادی که برای تغییر دارد, وارد متاورس شد. در 29 می, بیمارستان دانشگاه ملی بوندانگ سئول, جراحی سرطان ریه را در یک اتاق عمل هوشمند با استفاده از فناوری متاورس انجام داد. جئون سنگحون, پروفسور جراحی قفسه سینه، می‌گوید: «به دلیل اینکه مهارت را در جامعه پزشکی تنها با دیدن و تجربه بسیاری از موارد بیماران می‌توان افزایش داد, متاورس ارزش زیادی ‌می‌تواند ایجاد کند.» به عبارت دیگر,متاورس در جامعه پزشکی می تواند بهترین راه برای افزایش اثربخشی آموزش در شرایط کرونا باشد . دانشگاه ملی سئول، آموزش عمل بالینی را با استفاده از متاورس در برنامه درسی پزشکی خود معرفی کرد. این کلاس پردازش ساختارهای تشریحی را به طور مستقیم بر اساس داده های واقعی بیمارانی که نیاز به جراحی یا عمل مجدد با استفاده از فناوری متاورس دارند, پوشش می دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پیش‌بینی می‌شود که متاورس به زودی در زندگی روزمره پیشرفت و کارکرد بیشتری داشته باشد. با این حال, برخی اشاره کرده اند که محبوبیت فعلی متاورس ممکن است در یک لحظه از بین برود. باید دید که آیا متاورس پس از کووید 19 به مرکز جهان آینده تبدیل خواهد شد یا خیر؟

 

منبع: dataverse

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط