مزایای مدل هماهنگی مراقبت مبتنی بر بلاک چین در پزشکی

هنگامی که مردم می توانند به طور مستقیم در مراقبت های پزشکی خود درگیر شوند، این توانایی را پیدا می کنند که در مورد سلامت خود فعال باشند.

هماهنگی مراقبت مبتنی بر بلاک چین به بیماران اجازه می دهد تا با ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی تعامل داشته باشند، در مورد شرایط بهداشتی خود گزارش دهند و داده های بهداشتی از جمله داده های دستگاه های پوشیدنی و غیر پوشیدنی را در زمان واقعی (به صورت بی وقفه و همزمان) به اشتراک بگذارند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اعضای تیم مراقبت بیمار نیز به نوبه خود می توانند سلامت بیمار را بطور مداوم پیگیری و نظارت کنند، توصیه های درمانی (از جمله مدیریت داروهای تجویز شده و تنظیم قرارهای ملاقات) را سریعتر ارائه دهند، هماهنگی مراقبت را بهتر انجام دهند و همچنین سایر خدمات مرتبط با مراقبت های بهداشتی، به ویژه آنهایی را که نیازمند هماهنگی چند بخشی هستند، تامین کنند.

علاوه بر این، از آنجا که بیماران بر دسترسی کنترل دارند، می توانند به خانواده یا دوستان خود اجازه دهند تا در هماهنگی مراقبت آنها مشارکت کنند، از جمله کمک به برنامه ریزی قرارهای پزشکی، نظارت بر رعایت روش مصرف داروها یا ارائه بازخورد در مورد پیشرفت سلامت.

داشتن داده های بیمار در یک بلاک چین، که عنصر اساسی در یک مدل هماهنگی مراقبت مبتنی بر بلاکچین است، تضمین می کند که ارائه دهندگان مراقبت های اولیه و متخصصان از منابع لازم برای همکاری در ارائه خدمات هماهنگ شده بیمار برخوردار هستند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برای اطمینان از اینکه متخصصان اطلاعات بیمار را که برای تصمیم گیری بسیار مهم است دریافت می کنند، بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تایپه یک راه حل بلاک چین را ارائه کرده است که “مجموعه کاملی از سوابق پزشکی شامل از جمله تصاویر پزشکی با وضوح بالا ، نتایج آزمایشگاه، و اطلاعات مربوط به معاینات بالینی” را در اختیار بیماران قرار می دهد.

اگرچه این شروع خوبی است، دسترسی به سوابق به تنهایی منجر به مراقبت هماهنگ شده بهتر برای بیمار نمی شود. یک سیستم هماهنگی مراقبت ایده آل روی یک بلاک چین می تواند به طور قابل توجهی از این حد فراتر رود و یک اکوسیستم ایده آل را برای برقراری ارتباط ایمن، نظارت بر درمان به صورت همزمان، و به اشتراک گذاری داده های جمع شده در بین ارائه دهندگان مراقبت، هماهنگ کنندگان، بیماران و سایر افراد حاضر در زنجیره مراقبت های بهداشتی فراهم کند.

ارائه دهندگان مراقبت، تشخیص ، نتایج آزمایشگاه و سایر داده ها را به محض ورود به سیستم دریافت می کنند. این قابلیت دسترسی به طور چشمگیری کارایی را بهبود می بخشد و این امکان را به آنها می دهد که به سرعت مراقبت را با سایر متخصصان پزشکی هماهنگ کنند و برای تهیه برنامه عملی درمان با بیماران همکاری کنند.

ارائه دهندگان مراقبت می توانند از یک سیستم مبتنی بر بلاکچین استفاده کنند تا بتوانند بدون منتظر ماندن برای قرار ویزیت بعدی، در مورد تاثیر مداخلاتشان بر بهبود سلامت بیمار بازخورد فوری دریافت کنند.

آنها توانایی بیشتری در شناسایی و کاهش خطرات کلی تهدید کننده سلامت بیمار، مقابله با بحران های سلامت، و موارد نیاز به مراقبت فوری خواهند داشت. با این دیدگاه، ارائه دهندگان مراقبت و همه کسانی که در بهبود سلامت یک بیمار دخیل هستند ، می توانند فعالانه تر وظایف خود را انجام دهند.

به طور کلی یک مدل موفق هماهنگی مراقبت مبتنی بر بلاک چین در پزشکی، نظارت مداوم ، مداخلات به موقع و درنهایت ، نتایج بهتر را در کل زنجیره مراقبت از مراقبت های اولیه و پیشگیری تا مراقبت های تخصصی و طولانی مدت، تسهیل می کند.

همه ما در طول زندگی به مراقبت نیاز خواهیم داشت، بعضی از ما فوری تر از دیگران. چه شرم آور خواهد بود که ببینیم فناوری به طور موفقیت آمیز با جهان ارتباط برقرار می کند اما وقتی بیش از همیشه به آن نیازمندیم، به کمک ما نمی آید.

یک سیستم هماهنگی مراقبت مبتنی بر بلاک چین به پزشک کمک می کند تا در ارائه مراقبت ها مؤثرتر باشد، به بیمار این امکان را می دهد که داده های خود را کنترل کرده و فعالانه در درمانی که سزاوار آن است دخالت داشته باشد، و هردوی آنها را قادر می سازد که زندگی پرتحرک تر و مفیدتری داشته باشند.

فناوری بلاک چین در حال ارائه تعریفی جدید از کل اکوسیستم مراقبت های بهداشتی است، و یک شبکه مراقبت هماهنگ ایجاد می کند که در آن بیماران روند کار را کنترل می کنند. طی 10 سال آینده، از خودمان خواهیم پرسید که چگونه تاکنون بدون آن زندگی کرده ایم.

 

منبع: bitcoingah و arzkhabar

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط