مقالات آموزشی

 
سلامت دیجیتال به چه معنیست؟

سلامت دیجیتال به چه معنیست؟

جدیدترین راهکاری که این سازمان‌ها در نظر دارند، استفاده از سلامت دیجیتال است. سلامت دیجیتال به معنی استفاده از تکنولوژی‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی یا همان ICTs برای ارائه خدمات در حوزه سلامت است. در طی پنج دهه گذشته نام‌های بسیاری برای این حوزه از جمله mHealth، eHealth، تله مدیسین، انفورماتیک_پزشکی و غیره بر اساس تکنولوژی موجود گذاشته شده است. اما در نهایت عنوان Digital_Health به عنوان کامل‌ترین کلمه برای توصیف این حوزه توسط سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده است. تغییر از eHealth به دیجیتال هلث، باعث می‌شود سازمان‌های متولی بتوانند ذی‌نفعان بیشتری را در نظر بگیرند و از تکنولوژی‌های دیگری همچون IoT یا اینترنت اشیا برای ارائه خدمت استفاده کنند
تاثیر تله ویزیت بر بیماران کم توان

کمک تله ویزیت به بیماران کم توان

"معلولیت ها بر اساس اختلالاتی که عامل بروز آن است در ۶ بخش جسمی و حرکتی ، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، حس بینایی، شنوایی، گفتاری تقسیم بندی می شود"....
هرم سلامت

هرم سلامت

سلامت الکترونیک یک واژه کلی است که به مجموعه ای از فعالیتهای مختلف اطلاق می گردد. توجه به این نکته مهم است که هریک ازاین قسمتها می توانند در محل فیزیکی متفاوتی به فعالیت بپردازند و بصورت الکترونیکی بهم متصل باشند.
پزشکی از راه دور در مقابل سلامت از راه دور

پزشکی از راه دور در مقابل سلامت از راه دور

تله مدیسین بر خدمات بالینی از راه دور ارائه شده توسط پزشکان تمرکز دارد. در مقابل، سلامت از راه دور یک اصطلاح گسترده است که خدمات بالینی و غیر بالینی از راه دور ارائه شده توسط متخصصان بهداشتی غیر از پزشکان را پوشش می دهد
چگونه می توان پزشکان را در اهمیت مراقبت بیمار محور مشارکت داد و تله ویزیت بیماران را ایمن کرد

چگونه می توان پزشکان را در اهمیت مراقبت بیمار محور مشارکت داد و تله ویزیت بیماران را ایمن کرد

مراقبت بیمار محور یک رویکرد مراقبت بهداشتی است که بر مشارکت بین بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آنها تأکید می کند و بر ترجیحات، نیازها و ارزش های بیمار تمرکز می کند تا اطمینان حاصل شود که به تصمیمات و خواسته های بیماران احترام گذاشته میشود. درگیر کردن پزشکان در این رویکرد می تواند چالش برانگیز باشد، اما برای ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا ضروری است. شما می‌توانید با درک و پرداختن به دیدگاه‌های آنها، انتقال مؤثر مزایا و ایجاد یک محیط مشارکتی، نقشی اساسی در تشویق پزشکان به پذیرش مراقبت‌های بیمار محور داشته باشید.
دندانپزشکی در متاورس

دندانپزشکی در متاورس

دکتر شرر می گوید که دندانپزشکان می توانند با انجام جراحی های خود در متاورس از مزایایی بهره مند شوند. دندانپزشکان می توانند انواع آگاهی از برند و فرصت های تبلیغاتی را در این دنیا ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند NFT‌هایی را ارائه دهند که امتیازات عضویت را در دنیای واقعی فراهم می‌کنند، مانند دسترسی رایگان به متخصصان بهداشت دندان، یا مزایای آینده در متاورس مانند لوازم جانبی آواتار، تخفیف‌های قیمت یا کارت‌های وفاداری.
توسعه نرم افزار سفارشی در مراقبت های بهداشتی کلید بهبود نتایج بیماران و کاهش هزینه ها

توسعه نرم افزار سفارشی در مراقبت های بهداشتی کلید بهبود نتایج بیماران و کاهش هزینه ها

بخش مراقبت های بهداشتی در چند دهه اخیر به سرعت تغییر کرده است. همه گیری نیاز به تحول دیجیتال در صنعت مراقبت های بهداشتی را تسریع کرد.سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی بیشتری در توسعه نرم‌افزار مراقبت‌های بهداشتی سفارشی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا عملیات پزشکی را ساده‌سازی کنند، مراقبت‌های باکیفیت ارائه کنند و تجربه بیمار را بهبود بخشند.
افزایش استفاده از تله مدیسین در مراقبت های بهداشتی

افزایش استفاده از تله مدیسین در مراقبت های بهداشتی

از آنجایی که پزشکی از راه دور به یک عنصر اصلی در مراقبت های بهداشتی تبدیل می شود، درک چگونگی سازگاری با این تحول دیجیتال بسیار مهم است. پزشکی از راه دور، عمل ارائه مراقبت های پزشکی از طریق ارتباطات الکترونیکی، به دلیل راحتی و کارایی آن به سرعت در حال گسترش است. برای جلوتر ماندن، باید فناوری را در آغوش بگیرید
چگونه می توانید برای نیاز روزافزون به خدمات پزشکی از راه دور آماده شوید

چگونه می توانید برای نیاز روزافزون به خدمات پزشکی از راه دور آماده شوید

پزشکی از راه دور، تشخیص و درمان از راه دور بیماران از طریق فناوری ارتباطات راه دور، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جزء ضروری از ارائه مراقبت های بهداشتی است. با سهولت دسترسی به مراقبت های پزشکی با آسایش از خانه و کارایی که برای سیستم مراقبت های بهداشتی به ارمغان می آورد، جای تعجب نیست که تقاضا برای خدمات پزشکی از راه دور در حال افزایش است. برای اطمینان از آمادگی پزشک برای پاسخگویی به این تقاضا، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای یکپارچه سازی موثر پزشکی از راه دور بردارید.
چگونه می توانید چرخه درآمد را در یک محیط پزشکی از راه دور مدیریت کنید؟

چگونه می توانید چرخه درآمد را در یک محیط پزشکی از راه دور مدیریت کنید؟

پزشکی از راه دور یا ارائه خدمات و اطلاعات مراقبت های بهداشتی از طریق فناوری های از راه دور، در پی همه گیری رایج تر و ضروری تر شده است. با این حال، پزشکی از راه دور چالش‌ها و فرصت‌های منحصر به فردی را برای مدیریت چرخه درآمد یا فرآیند گرفتن صورت‌حساب و جمع‌آوری پرداخت‌ها برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند.
چگونه می توانید از حریم خصوصی در پزشکی از راه دور اطمینان حاصل کنید؟

چگونه می توانید از حریم خصوصی در پزشکی از راه دور اطمینان حاصل کنید؟

پزشکی از راه دور راهی مناسب و موثر برای ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی از راه دور، به ویژه در طول همه گیری است. با این حال، برخی از چالش ها و خطرات را برای حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن بیماران و ارائه دهندگان به همراه دارد.چگونه می توانید از حریم خصوصی در تله ویزیت اطمینان حاصل کنید؟ در اینجا چند نکته و بهترین روش ها وجود دارد که باید دنبال کنید.
افزایش استفاده از تله مدیسین در مراقبت های بهداشتی

افزایش استفاده از تله مدیسین در مراقبت های بهداشتی

از آنجایی که پزشکی از راه دور به یک عنصر اصلی در مراقبت های بهداشتی تبدیل می شود، درک چگونگی سازگاری با این تحول دیجیتال بسیار مهم است. پزشکی از راه دور، عمل ارائه مراقبت های پزشکی از طریق ارتباطات الکترونیکی، به دلیل راحتی و کارایی آن به سرعت در حال گسترش است
چگونه با Healthcare Tech SaaS راه حل های کاربر پسند و ایمن بسازیم؟

چگونه با Healthcare Tech SaaS راه حل های کاربر پسند و ایمن بسازیم؟

بازار توسعه مراقبت های بهداشتی saas بسیار بزرگ است و هنوز اشباع نشده است. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به راه‌حل نرم‌افزاری مناسب نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا عملیات روزانه خود را ساده‌تر کنند. فناوری نسل بعدی در برنامه‌های saas مراقبت‌های بهداشتی، اتوماسیون را به ارمغان می‌آورد و در نتیجه به بهبود کارایی عملیاتی کمک می‌کند.بازار توسعه مراقبت های بهداشتی saas بسیار بزرگ است و هنوز اشباع نشده است. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به راه‌حل نرم‌افزاری مناسب نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا عملیات روزانه خود را ساده‌تر کنند. فناوری نسل بعدی در برنامه‌های saas مراقبت‌های بهداشتی، اتوماسیون را به ارمغان می‌آورد و در نتیجه به بهبود کارایی عملیاتی کمک می‌کند.
Solve.Care با Chainlink همکاری می کند تا داده های دنیای واقعی را برای خدمات بهداشت و درمان بلاک چین

SolveCare با Chainlink همکاری می کند تا داده های دنیای واقعی را برای خدمات بهداشت و درمان بلاک چین ارائه دهد

ما مشتاقیم اعلام کنیم که Solve.Care با Chainlink همکاری کرده است تا شبکه های اوراکل غیرمتمرکز را در پلت فرم Solve.Care ادغام کند تا نقش قراردادهای هوشمند در آینده صنعت مراقبت های بهداشتی را گسترش دهد. شبکه اوراکل غیرمتمرکز پیشرو در بازار Chainlink برای منبع امن و ارائه داده‌های پزشکی خارج از زنجیره مورد نیاز برای اجرای خدمات مراقبت بهداشتی مبتنی بر قرارداد هوشمند استفاده خواهد شد و صنعت را متحول خواهد کرد.
یک اکوسیستم پزشکی هوشمند

Medicalchain یک اکوسیستم پزشکی هوشمند

هدف ما این است که بیمار را تحت کنترل داده های پزشکی خود قرار دهیم و به آنها این قدرت را بدهیم که تنها و جامع ترین نسخه پرونده خود را با هر سازمانی در شبکه پزشکی خود به اشتراک بگذارند.سوابق تکه تکه شده بیماران ناکارآمدی و نادرستی در وسعت سیستم مراقبت های بهداشتی ایجاد می کند.
آشنایی با هدرا هش گراف

آشنایی با هدرا هش گراف

هدرا هش گراف عبارت است از یک شبکه توزیع‌شده غیرمتمرکز که اگرچه از نظر ساختاری کاملاً با بلاکچین‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم متفاوت است، اما عملکرد مشابهی دارد. هدرا هش گراف مبتنی بر الگوریتم‌های امنیتی و اعتبارسنجی است که نسبت به الگوریتم‌های مورد استفاده در شبکه‌های بلاکچین کارآمدتر هستند
آشنایی با Aidoc

آشنایی با Aidoc

آی داک مدیکال یک شرکت فناوری اسرائیلی است که سیستم‌های تریاژ و اطلاع رسانی ساده را با کمک کامپیوتر توسعه می‌دهد. Aidoc برای الگوریتم های سکته مغزی، آمبولی ریوی، مشکلات دهانه رحم، خونریزی داخل جمجمه، مشکلات داخل شکمی و آمبولی ریه تاییدیه FDA و CE را دریافت کرده است.
روانشناسی از راه دور

روانشناسی از راه دور

فناوری بهداشت از راه دور و پزشکی از راه دور طی دهه گذشته در بسیاری از زمینه‌های مراقبت‌های بهداشتی رشد سریعی داشته است که شامل رادیولوژی از راه دور، روانپزشکی از راه دور و تله نورولوژی/telestroke است که در آن تله ویزیت و برخی خدمات بالینی سنتی (مانند معاینات و مداخلات) از راه دور با استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس از راه دور (VTC) ارائه می شود.
ابزار هوش مصنوعی جدید، تاریخچه پزشکی را برای تطبیق بیماران با بهترین داروهای ضد افسردگی تجزیه و تحلی

ابزار هوش مصنوعی جدید، تاریخچه پزشکی را برای تطبیق بیماران با بهترین داروهای ضد افسردگی تجزیه و تحلیل می کند

محققان کالج بهداشت عمومی دانشگاه جورج میسون از قدرت مدل‌های تحلیلی هوش مصنوعی (AI) برای تطبیق سابقه پزشکی بیمار با مؤثرترین داروی ضد افسردگی استفاده کرده‌اند و به بیماران این امکان را می‌دهند که علائم را زودتر پیدا کنند. وب‌سایت رایگان MeAgainMeds.com توصیه‌های مبتنی بر شواهد را ارائه می‌کند و به پزشکان و بیماران این امکان را می‌دهد تا داروی ضد افسردگی بهینه را در اولین بار پیدا کنند.
مزایای اینترنت اشیا در پزشکی

مزایای اینترنت اشیا در پزشکی

بی‌تردید اینترنت اشیاء (IoT) باعث دگرگونی قابل ملاحظه حوزه خدمات پزشکی می‌شود. در اصل، IoT ابزاری جدید را فراهم می‌آورد که با ایجاد یک سیستم یکپارچه، باعث افزایش کارامدی خدمات می‌شود و تضمین می‌کند که خدمات مراقبتی بهتر با هزینه کمتر به بیماران ارایه می‌شود. در میان منافع حاصل از توسعه IoT در حوزه خدمات پزشکی، برخی منافع چشمگیرتر هستند که در ادامه به چند مورد آن اشاره شده است.
12345678910...
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران