سلامت دیجیتال در متاورس و سه ملاحظات قانونی

متاورس به عنوان مرز بعدی و عصر جدید مراقبت های بهداشتی توصیف شده است. با وجود اینکه هنوز یک اصطلاح ضعیف و نسبتاً گسترده است، متاورس عموماً به یک محیط مجازی مشترک اشاره دارد که افراد از طریق اینترنت به آن دسترسی دارند. افراد عموماً از طریق چهار فناوری زیر وارد فراجهان می شوند: واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی و واقعیت توسعه یافته.

از آنجایی که بازار متاورس به رشد خود ادامه می دهد، با برخی برآوردها به طور بالقوه به 800 میلیارد دلار در سال 2024 (یا افزایش 300 میلیارد دلاری نسبت به برآوردهای سال 2020)، رهبران فناوری در صنایع مختلف، از جمله مراقبت های بهداشتی، شروع به گسترش حضور خود در این پلت فرم جدید کرده اند. متاورس کاربردهای بالقوه متعددی برای مراقبت های بهداشتی دارد، از تجربیات درمانی فراگیر مجازی گرفته تا ارزیابی دیجیتالی تداخلات دارویی! این پیشرفت‌ها، چالش‌هایی را ایجاد می‌کنند و سؤالات جدیدی را در مورد چگونگی اعمال رژیم حقوقی مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی فعلی در متاورس ایجاد می‌کنند.

 

حریم خصوصی و امنیت داده ها

زیربنای متاورس مجموعه ای عظیم بالقوه از داده های کاربر است. از آنجایی که کاربران به عنوان آواتارهایی که فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، در متاورس وجود دارند، انواع مختلفی از داده‌ها، از جمله برخی که ممکن است شخصی یا حساس (طبق قانون) در نظر گرفته شوند، ممکن است تولید شوند.

توسعه‌دهندگان و دیگر بازیگران متاورس که محصولات و خدمات مرتبط با سلامتی را ارائه می‌کنند، با مجموعه‌ای رو به رشد قوانین حریم خصوصی و امنیت داده‌های ایالتی و فدرال مواجه خواهند شد. در میان سایر قوانین، این ممکن است شامل قوانین حفظ حریم خصوصی بیومتریک ایالتی، "قوانین جامع" ایالتی (کالیفرنیا، و در آینده در کلرادو، کانکتیکات، ویرجینیا و یوتا)، و ملاحظات تحت قوانین عملکرد ناعادلانه و فریبنده در سطح ایالتی و فدرال باشد. علاقه فزاینده FTC به اطلاعات بهداشتی که خارج از دسترس HHS/OCR قرار دارد، احتمالاً تنها در پرتو موارد استفاده متاورس مرتبط با سلامتی گسترش می‌یابد. با این حال، بازیکنان سنتی مراقبت های بهداشتی، مشمول قانون قابل حمل و پاسخگویی بیمه سلامت HIPAA، ممکن است خود را در این فضا نوآوری کنند (و با نحوه اجرای برنامه انطباق با HIPAA در متاورس دست و پنجه نرم کنند). علاوه بر این، شرکت‌ها ممکن است با نحوه اجرای کنترل‌های فنی خاص و برنامه‌های امنیتی قوی داده‌ها (که تحت قوانین خاص ایالتی و فدرال لازم است) در این زیرساخت در حال تحول مشکل داشته باشند.

یکی دیگر از نگرانی های مهم در اکوسیستم سلامت دیجیتال امروزی مسائل مربوط به قابلیت همکاری است. دستیابی به قابلیت همکاری، که توانایی دو یا چند سیستم برای تبادل اطلاعات بهداشتی و استفاده از اطلاعات پس از دریافت آن است، در میان پلتفرم‌ها و شبکه‌های فناوری موجود دشوار است. اطلاعات اغلب در منابع مختلف متناقض است و پروتکل های ارسال، دریافت و مدیریت اطلاعات بین سیستم های بهداشتی متفاوت است. معرفی متاورس احتمالاً این مسائل قابلیت همکاری را تشدید خواهد کرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مقررات تجهیزات پزشکی

دستگاه‌های پزشکی توسط سازمان غذا و دارو FDA تنظیم می‌شوند و بسیاری از برنامه‌ها و فناوری‌های مورد استفاده برای ارائه یا دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در metaverse ممکن است به عنوان یک دستگاه پزشکی طبقه‌بندی شوند. به عنوان مثال، عینک‌های هوشمند و سایر اشکال هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند کلینیکی را تجسم کنند که در آن یک پزشک به طور مجازی آواتار بیمار را ارزیابی می‌کند.

در پاسخ به رشد متاورس و سلامت دیجیتال به طور کلی، FDA برای گسترش راهنمایی های خود در این منطقه تلاش کرده است. چهار مورد از موضوعات راهنمایی پیش‌نویس پیشنهادی در سال 2022 به نرم‌افزار و نرم‌افزار تصمیم‌گیری بالینی و همچنین سایر دستگاه‌های پزشکی که شامل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین یا دستگاه‌های هوشمند هستند، می‌پردازد.

این آژانس به ویژه در حوزه واقعیت گسترده فعال بوده است. برنامه واقعیت گسترده پزشکی در مرکز دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژیک FDA برای رسیدگی به شکاف‌ها و چالش‌های علمی نظارتی در این منطقه شکل گرفته است. FDA همچنین میزبان کارگاه‌های عمومی برای بحث در مورد تکنیک‌های ارزیابی برای سخت‌افزار، توسعه استانداردها و چالش‌های ارزیابی برای کاربردهای واقعیت گسترده در پزشکی بوده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

قوانین بهداشت و درمان

سیستم مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده توسط شبکه گسترده ای از قوانین ایالتی و فدرال، از جمله مقررات HIPAA فوق الذکر اداره می شود. همانطور که ارائه مراقبت های بهداشتی در متاورس رشد می کند، تأثیر و کاربرد این قوانین نامشخص است.

بسیاری از انواع خدمات مراقبت های بهداشتی، از درمان سلامت روان گرفته تا قرار ملاقات درماتولوژی، این پتانسیل را دارند که از طریق متاورس ارائه شوند. اینکه کدام مقررات دخیل هستند به نحوه ارائه آن خدمات و همچنین نحوه تأمین مالی و پرداخت آن خدمات بستگی دارد. به عنوان مثال، خدماتی که برای Medicaid یا Medicare صورت‌حساب می‌شوند باید با مقرراتی مطابقت داشته باشند که ممکن است برای خدماتی که به صورت نقدی پرداخت می‌شوند اعمال نشود. برخی از پلتفرم های فناوری برای پذیرش پرداخت از طریق ارز دیجیتال برای خدمات بهداشتی ارائه شده در متاورس در حال توسعه هستند. روشی که در آن سیستم‌های نظارتی و پرداخت‌کننده فعلی با پرداخت‌های رمزنگاری‌شده ترکیب می‌شوند، یک منطقه خاکستری است، به خصوص که حرکت به سمت ارز دیجیتال بر مقررات زدایی و تمرکززدایی تأکید دارد.

برخی از خدمات مراقبت های بهداشتی ممکن است شامل برخی از قوانین کلاهبرداری و سوء استفاده از مراقبت های بهداشتی مانند قانون استارک یا قانون فدرال ضد بدگمانی و همچنین نسخه های مشابه در سطح ایالتی باشد. برای مثال، اگر واحد تجاری فضا یا تجهیزاتی را به یا از یک پزشک اجاره کند و برای خدمات ارائه شده یا ارجاع شده توسط پزشک، مدیکر را صورت‌حساب می‌دهد، قرارداد اجاره باید شرایط خاصی را برآورده کند، از جمله این شرط که فضا یا تجهیزات نباید از حد معقول تجاوز کند. هدف کسب و کار قانونی جدید بودن متاوره این موضوع را مطرح می کند که چه چیزی فضای معقول تجاری را در متاورش تشکیل می دهد. این قوانین پتانسیل محدود کردن یا تنظیم ارائه مراقبت های بهداشتی در متاورس را دارند، اما کاربرد دقیق آنها هنوز نامشخص است.

نحوه مجوز ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در متاورس نیز یک سوال باز است. صدور مجوز و اجرای آن می تواند در سطح ایالتی نیز رخ دهد. باید دید قوانین مربوط به مجوز ایالت ها چگونه به متاورز ترجمه می شوند و تا چه حد، اگر اصلاً، ایالت ها قوانین مرتبط با مجوز را در متاورس تحمیل یا ایجاد می کنند.

 

با نگاه به آینده

تأثیر متقابل بین ارائه مراقبت های بهداشتی در قوانین متاورس و مراقبت های بهداشتی وقتی از دیدگاه جهانی در نظر گرفته شود سؤالات بیشتری را ایجاد می کند. متاورس بسیاری از مرزهای جغرافیایی را حذف می کند که می تواند ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی را در زندگی روزمره محدود کند، و کشورهای مختلف در ساختار قانونی خود، به ویژه با توجه به قوانین بهداشتی خود، بسیار متفاوت هستند. نوآوران در متاورس سلامت دیجیتال با فرصتی هیجان انگیز برای بازتعریف تجربه بیمار از تشخیص، تا درمان و مدیریت مداوم بیمار روبرو هستند. با این حال، توسعه و حفظ اعتماد بیمار در زمینه دریای گیج کننده از الزامات قانونی برای موفقیت بلندمدت حیاتی خواهد بود.

 

منبع: sheppardhealthlaw

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط