جلوگیری از گسترش COVID-19 در کودکان

ویروس کرونا، سلامت همه مردم را در سراسر جهان و در سنین مختلف تهدید می کند. کودکان از این خطر مستثنی نیستند و به دلیل سخت بودن رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر در معرض خطر هستند. والدین در سلامتی کودکان نقش اساسی دارند. آن ها باید موارد بهداشتی را به فرزندانشان آموزش دهند و به صورت ویژه از فرزندانشان مراقبت کنند. در این مقاله چند راه جلوگیری از گسترش کوید 19 (COVID-19) در کودکان را بررسی می کنیم.

 

دست شستن

شما به عنوان پدر و مادر، سرپرست یا سرپرست نقش مهمی در آموزش شستن دست به فرزند خود دارید. توضیح دهید که شستن دست می تواند باعث سلامت آن ها شود و از انتشار میکروب به دیگران جلوگیری کند. الگوی خوبی باشید. اگر دستان خود را طبق توصیه ها بشویید و شستن دست را به یک فعالیت واجب و روزمره تبدیل کنید؛ کودکان نیز از شما یاد می گیرند.  

اطمینان حاصل کنید که کودک حداقل حداقل 20 ثانیه دست های خود را با آب و صابون شستشو می دهد. اگر آب و صابون به راحتی در دسترس نیست، مطمئن شوید که کودک شما از ضد عفونی کننده دست استفاده کنند. به کودک خود بیاموزید تا تمام سطح دست های خود را با ضدعفونی کننده دست بپوشاند و دستان خود را به هم بمالد تا زمانی که احساس خشکی کند. اگر کودک شما زیر 6 سال ندارد، هنگام استفاده از ضد عفونی کننده دست بر او نظارت کنید.

 

خودداری از تماس نزدیک

این همه گیری برای بسیاری از مردم استرس آور بوده است. معاشرت و تعامل با همسالان می تواند راهی سالم برای کنار آمدن کودکان با استرس و ارتباط با دیگران باشد. با این حال، کلید کاهش سرعت گسترش (COVID-19) محدود کردن تماس نزدیک با دیگران تا حد امکان است. کودک خود را حداقل 6 فوت از دیگران که با او زندگی نمی کنند و بیمار نیستند (مانند سرفه و عطسه) دور کنید.

یک اصل مهم که باید بخاطر بسپارید این است که هرچه فرزند شما با افراد بیشتری ارتباط برقرار کند و هرچه این تعامل بیشتر باشد، خطر گسترش ( COVID-19) بیشتر است. اگرچه ممکن است کودک شما هنگام بازگشت به مراکز نگهداری از کودک یا مدرسه وقت خود را با افراد دیگر سپری کند، اما برای کاهش خطر باید تعاملات کودک خود را با کودکان و بزرگسالان دیگر در خارج از مراقبت از کودک یا مدرسه محدود کنید. زمان بازی حضوری را محدود کرده و به طور مجازی با سایر کودکان ارتباط برقرار کنید.

 

ماسک زدن

کودکان 2 سال به بالا باید از ماسک استفاده کنند. به کودک خود کمک کنید در مکان های عمومی به درستی ماسک بزنند. استفاده صحیح و مداوم از ماسک ممکن است برای برخی از کودکان مانند کودکان دارای معلولیت خاص از جمله اختلالات شناختی، فکری، رشدی، حسی و رفتاری چالش برانگیز باشد سخت و طاقت فرسا باشد. در این شرایط کودکانتان را تحت فشار نگذارید.

شما می توانید از شیلد صورت یا ماسک های عروسکی برای تشویق کودکانتان به ماسک زدن استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از ماسک جایگزین سایر اقدامات پیشگیری روزمره مانند جلوگیری از تماس نزدیک با دیگران و شستن مرتب دست ها نیست. همچنین ابن نکته را به یاد داشته باشید که تنها ماسک زدن کافی نیست بلکه باید به شیوه صحیح از آن استفاده شود.

 

سفر در کرونا

از آنجا که مسافرت کودک شما را در تماس با دیگران که ممکن است مبتلا به COVID-19 باشند قرار می دهد؛ ماندن در خانه بهترین راه برای محافظت از کودک و دیگران در برابر ابتلا به این بیماری است. کودکان نمی توانند به اندازه بزرگسالان مراقب خود باشند پس بهتر است تا حد ممکن بیرون نروند. هر مکانی که افراد با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنند؛ به عنوان مثال فرودگاه ها، ایستگاه های اتوبوس، ایستگاه های قطار، پمپ بنزین، رستوران و ایستگاه های استراحت، مکانی است که کودکان در معرض ویروس قرار گیرند.با اخبار تله ویزیت همراه باشید تا از به روز ترین خبر ها و یافته ها درمورد ویروس کرونا با خبر شوید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط