مانیتورینگ و پایش بیمار از راه دور

با قرار دادن یک مانیتور کوچک در منزل، بیماران قادر خواهند بود روزانه علائم حیاتی خود را بررسی کرده و سپس در کمتر از ۳۰ ثانیه، این علائم حیاتی را از طریق تلفن به ایستگاه مرکزی مراقبت از راه دور اطلاع دهند؛ پرستاران در صورت وجود هرگونه نشانه غیرطبیعی، بلافاصله بیمار را در جریان قرار خواهند داد؛ علائم غیرعادی به سرعت به پزشک ابلاغ می‌شود و پزشک برنامه ویژه‌ای برای مراقبت از بیمار در اختیار ‌او‌ قرار می‌دهد.

این فرآیند ساده، در اغلب موارد از وخیم شدن وضعیت بیمار جلوگیری کرده و او را از مراجعه به مراکز درمانی بی نیاز می‌سازد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پرونده مجازی بیمار

یکی دیگر از ابزارهایی که در بحث تله ویزیت  مورد استفاده قرار می‌گیرد پرونده مجازی بیمار است‌.

پرونده مجازی بیمار به تیم درمان این امکان را می‌دهد که بتوانند خدمات درمانی کارآمدتر و با کیفیت‌تری به بیماران ارائه دهند. با استفاده از پرونده مجازی بیمار، تیم درمان قادر است به سوابق پزشکی بیمار دسترسی داشته، یادداشت‌ها و دستورالعمل های بالینی بیمار را مستند کند و هم‌چنین  برنامه مراقبت از بیمار، داروها و دستورات پزشکی بیمار را مرور و بازبینی نماید.

یکی از مهم‌ترین مزایای تله ویزیت  این است که این فناوری در نهایت باعث می‌شود تیم درمان بتوانند به صورت شبانه روزی و در همه روزهای سال (تعطیل و یا غیر تعطیل) به بیماران خدمات درمانی را به روشی بسیار سریع و موثر ارائه دهد. اما آیا مزایای تله ویزیت  تنها محدود به این موارد است؟ در ادامه بیشتر به مزایای تله ویزیت  خواهیم پرداخت.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مزایای تله ویزیت

  • تله ویزیت  با مانیتورینگ بیمار از راه دور، حال عمومی بیمار را به صورت روزانه و بدون نیاز به حضور پزشک بر بالین بیمار، مورد پایش قرار می‌دهد، بنابراین تله ویزیت  نقص‌ها و کاستی‌های حوزه نظارت بر بیمار را از بین می‌برد. در حقیقیت مانیتورینگ بیمار از راه دور، پزشک را حتی از کوچکترین تغییرات وضعیت بیمار آگاه می‌سازد.
  • تله ویزیت  از بستری شدن غیر ضروری بیماران در بیمارستان جلوگیری کرده و با پیشگیری از وخیم شدن حال بیمار، نیاز بیماران به ویزیت‌های اورژانسی را از بین می‌برد.
  • یکی دیگر از مزایای تله ویزیت  تشویق بیماران به پیروی از دستورالعمل‌های تجویز شده از سوی پزشک است.
  • تله ویزیت  با کنترل وضعیت بیمار از راه دور، تا حدودی نیاز بیمار به داشتن همراه و مراقب در منزل را کاهش داده و باعث استقلال بیمار می‌شود.
  • تله ویزیت  با نظارت وضعیت سلامتی بیمار به طور روزانه، برای بیمار آرامش خاطر ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بیمار بتواند با خیال آسوده دوران نقاهت خود را در منزل ( و نه در مراکز درمانی) سپری کند.
  • مستند کردن علائم و نشانه های حیاتی از خانه بدون مداخله پزشک، باعث می‌شود بیماران بتوانند عوامل تهدید کننده سلامتی خود را بهتر تشخیص داده و آن‌ها را مدیریت کنند که این فرآیند در نهایت موجب افزایش رضایت بیمار از روند درمان خود می‌شود.
  • تله ویزیت  ارتباط میان بیمار و تیم درمان را بهبود می‌بخشد.
  • تله ویزیت  اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی بیمار را در لحظه و به طور آنی در اختیار تیم درمان قرار می‌دهد، بنابراین تشخیص مخاطرات موجود برای تیم درمان با استفاده از تله ویزیت  ساده‌تر و سریع‌تر خواهد شد.
  • در نهایت، یکی از اصلی‌ترین مزایای تله ویزیت  بهبود روند مراقبت از بیمار با پایش بیمار از راه دور و جمع آوری روزانه اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بیماران می‌باشد.

 

منبع: rastinsystem

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط