متاورس در روندهای بازار مراقبت های بهداشتی

پذیرش زیاد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در مراقبت های بهداشتی و افزایش سرمایه گذاری برای ایجاد پلت فرم های متاورس

Emergen Research آخرین گزارش خود را با عنوان Metaverse در بازار مراقبت‌های بهداشتی بر حسب مؤلفه (نرم‌افزار، سخت‌افزار)، بر اساس فناوری (واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی، هوش مصنوعی)، با دستگاه (هدست‌های VR، دستگاه‌های AR، پلت‌فرم‌های واقعیت ترکیبی) منتشر کرده است. با استفاده نهایی (ماژول‌های آموزشی و آموزشی پزشکی، تشخیص، درمان، طراحی ORs، آموزش جراحی، نظارت از راه دور، موارد دیگر)، بر اساس پیش‌بینی منطقه تا سال 2028.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پویایی بازار:

Metaverse به سرعت در بخش مراقبت های بهداشتی در حال افزایش است. فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، اینترنت دستگاه‌های پزشکی، واقعیت مجازی، محاسبات کوانتومی، و روباتیک، جهت‌های جدیدی را برای مراقبت‌های بهداشتی و بهبود نتایج بیماران ارائه می‌دهند. فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و اکنون به طور گسترده در آموزش پزشکی، ماژول‌های آموزشی و در روش‌های جراحی برای انجام جراحی‌های پیچیده با حداکثر دقت استفاده می‌شود. همچنین از این قطعات در نرم افزار و سخت افزار برای افزایش مهارت دستگاه ها و تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

انتظار می رود عواملی مانند افزایش تعداد بیماران در سراسر جهان، افزایش نیاز به بهبود نتایج بیماران و نوآوری های تکنولوژیکی در بخش مراقبت های بهداشتی باعث رشد بازار در طول دوره پیش بینی شود. علاوه بر این، ظهور شرکت‌های متاورز متمرکز در سراسر جهان، افزایش همکاری‌ها برای توسعه راه‌حل‌های AR و VR پیشرفته برای افزایش بازده بیمار و محیط جراحی کلی و افزایش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تحقیق و توسعه از دیگر عواملی است که انتظار می‌رود رشد بازار را در آینده تقویت کند. با این حال، انتظار می‌رود عواملی مانند افزایش نگرانی‌ها در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌های بیمار، عدم آگاهی در مورد متاورس و هزینه بالای فناوری پیشرفته، رشد بازار جهانی را تا حد معینی در طول دوره پیش‌بینی‌شده مختل کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بخش واقعیت افزوده برای ثبت رشد درآمد پایدار:

انتظار می‌رود بخش واقعیت افزوده به دلیل پذیرش زیاد راه‌حل‌های AR در جراحی‌ها، افزایش استفاده از پلتفرم‌های AR در آموزش و آموزش جراحی تصویربرداری پزشکی و در دسترس بودن ماژول‌های یادگیری مبتنی بر AR برای تجسم آناتومیک، رشد و شبیه سازی درآمد ثابتی را در دوره پیش‌بینی شده به ثبت برساند.

 

بخش ماژول های آموزش پزشکی و آموزش به حساب برای بیشترین سهم درآمد:

انتظار می‌رود بخش ماژول‌های آموزشی و آموزشی پزشکی از نظر سهم درآمد در طول دوره پیش‌بینی پیشرو باشد. استفاده روزافزون از فناوری‌های پیشرفته مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی و هوش مصنوعی برای توضیح فرآیندهای جراحی و آموزش پزشکان و کادر پزشکی، انتظار می‌رود استفاده زیاد از این فناوری‌ها برای بهبود دقت جراحی باعث رشد درآمد بخش پیش‌رو شود. در پیش. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی همچنین به ارائه درک بهتر از فرآیندهای جراحی و نحوه عملکرد داروها کمک می کنند.

 

منبع: biospace

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط