آیا Web3 می تواند تأثیر مثبتی بر مراقبت های بهداشتی داشته باشد؟

دیگر آن زمان گذشته است که پزشکان مجبور بودند برای دیدن پرونده بیماران، یک پرونده گرد و غباری را که دروست یک کابینت فرسوده پنهان شده را از طریق سیستم دستی بیرون بکشند. تکنولوژی سیستم دستی را تغییر داد و کامپیوترها جایگزین کابینت های فرسوده شدند. اما همانطور که تکنولوژی و جهان در حال تکامل است، نیازهای ما نیز افزایش می یابد.امروز ما می خواهیم راه حل دیگری برای مشکلات ناشی از مراقبت های بهداشتی فناوری اطلاعات داشته باشیم. با توجه به اینکه Web3 و NFT این روزها بحث شهر هستند، آن روز نزدیک است که هر دو با مراقبت های بهداشتی ادغام شوند.امروزه کارکنان مراقبت های بهداشتی به ساختن سیستم های غیرمتمرکز مانند web3 علاقه مند هستند. علاوه بر این، پروژه هایی مانند قهرمانان NFT های مراقبت های بهداشتی نیز به سرعت بخشیدن به روند ورود صنعت مراقبت های بهداشتی به Web3 کمک می کنند.برای کسانی که نمی دانند وب 3 چیست و یا کسانی که در مورد آن می دانند، این سوال پیش می آید که چگونه می تواند برای سیستم بهداشت و درمان مفید باشد؟

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

Web3 چیست؟

 Web3یک اکوسیستم آنلاین غیرمتمرکز است که بر روی یک بلاک چین ساخته شده است و قرار است انحصار پلتفرم های متمرکز را بشکند. کاربران مالک برنامه ها و پلتفرم های ساخته شده بر روی وب 3 هستند و می توانند مالکیت خود را از طریق نگهداری و توسعه آنها به دست آورند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

Web3 چگونه می تواند برای بخش مراقبت های بهداشتی مفید باشد؟

ایجاد یک پلتفرم Web3 برای مراقبت های بهداشتی گامی به سوی نوآوری در زمینه پزشکی است. این بر ایجاد سلامت در جوامع، توانمندسازی افراد از طریق مشوق‌های رمزی و ایمن‌سازی زیرساخت‌های داده تمرکز دارد. از آنجایی که Web3 یک سیستم غیرمتمرکز است، پتانسیل ایجاد شبکه و به اشتراک گذاری اطلاعات بین جوامع نامحدود است.مانند تمام صنایع دیگر، مراقبت های بهداشتی نیز می تواند از این منبع بی نهایت بهره مند شود. برخی از مزایایی که می تواند بدست آورد به شرح زیر است:

 

به اشتراک گذاری داده ها در زمان واقعی

تولید یک داروی جدید و سپس انجام آزمایشات بالینی برای آن می تواند حداقل 10-12 سال طول بکشد و هزینه آزمایش ها بسیار گزاف است. همه اینها به این دلیل است که شرکت‌های داروسازی در هنگام جمع‌آوری داده‌ها و استخدام شرکت‌کنندگان برای آزمایش‌ها با موانع زیادی مواجه هستند. در نهایت هزینه آن به مصرف کنندگان این داروها منتقل می شود.

فناوری بلاک چین مانند web3 می تواند این موانع را از بین ببرد و هزینه های آزمایش های بالینی را کاهش دهد. هر بخش می تواند به طور همزمان در حالی که دارو در مرحله توسعه است کار کند. از محققان و پزشکان گرفته تا بازبینان و بازاریابان، همه می توانند از اشتراک گذاری داده ها در زمان واقعی بهره مند شوند.

 

بازیابی اطلاعات سازمان یافته

پزشکان و کتابداران بازیابی اطلاعات خاص با فناوری های فعلی وب و موتورهای جستجو را دشوار می دانند. علاوه بر این، داده‌های مشاهده‌ شده بیشتر به هم ریخته، تکراری‌تر هستند، و اطلاعات بیش از حد در وب وجود دارد.

در مقابل، کارکنان مراقبت های بهداشتی مجبور نیستند همیشه جستجو کنند، زیرا Web3 از فناوری معنایی استفاده می کند و گنج یاب است. تمام اطلاعات از سوابق سلامتی بیماران را با پروفایل های ژنتیکی و مجموعه داده های اپیدمیولوژیک با ابزارهای مجازی و سه بعدی ادغام می کند. محققان پزشکی می توانند از این اطلاعات برای یافتن درمان هایی برای بیماری های جدید بهره مند شوند.

پزشکان و بیماران نیز از سیستم مراقبت های بهداشتی شخصی بهره مند خواهند شد. در صورتی که پزشکان بتوانند در مورد نیازهای بیماران بیشتر بدانند و به طور موثر پاسخ دهند، هزینه های درمانی برای بیماران کاهش می یابد.

بنابراین، اگر می‌خواهیم بخش مراقبت‌های بهداشتی خود را بهبود بخشیم، قطعاً به NFT و یکپارچه‌سازی Web3 نیاز داریم. مانند NFT قهرمانان مراقبت های بهداشتی که حدود 135 میلیون کارمند بهداشتی را در خود جای داده اند و حامیان آنها که می توانند NFT داشته باشند.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط