مزایای اینترنت اشیا در پزشکی

بی‌تردید اینترنت اشیاء (IoT) باعث دگرگونی قابل ملاحظه حوزه خدمات پزشکی می‌شود. در اصل، IoT ابزاری جدید را فراهم می‌آورد که با ایجاد یک سیستم یکپارچه، باعث افزایش کارامدی خدمات می‌شود و تضمین می‌کند که خدمات مراقبتی بهتر با هزینه کمتر به بیماران ارایه می‌شود. در میان منافع حاصل از توسعه IoT در حوزه خدمات پزشکی، برخی منافع چشمگیرتر هستند که در ادامه به چند مورد آن اشاره شده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

· کاهش هزینه‌ها: از آنجاکه استفاده از فناوری‌های جدید، نیاز به بستری شدن طولانی‌مدت در بیمارستان یا پذیرش‌های مجدد را برطرف می‌سازد و تله ویزیت بیمار به صورت بهنگام و از راه دور را فراهم می‌آورد، کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های ویزیت‌های غیرضروری پزشکان می‌شود.

 

· بهبود نتایج درمان: قابلیت اتصال برنامه‌های جدید، به مراقبان و ارایه‌دهندگان خدمات درمانی کمک می‌کند تا به صورت بهنگام به اطلاعات مربوط به شرایط فیزیکی بیمار دسترسی داشته باشند و تصمیمات آگاهانه‌تری اتخاذ کنند. این امر می‌تواند به ارایه به موقع خدمات درمانی و بهبود روند درمان کمک کند.

 

· مدیریت بهینه‌تر بیماری: از آنجاکه بیماران به طور مستمر تحت نظارت هستند و ارایه‌دهندگان خدمات درمانی به صورت بهنگام به اطلاعات دسترسی دارند، بیماری‌ها قبل از آنکه از کنترل خارج شوند، درمان می‌شوند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

· کاهش میزان خطا: جمع‌آوری صحیح داده‌ها، گردش کار اتوماتیک و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها، همگی باعث می‌شود تا درصد خطاها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

 

· مدیریت بهینه‌تر داروها: تولید و مدیریت داروها، یکی از هزینه‌های عمده در حوزه خدمات پزشکی است. اما با استفاده از پروسه‌ها و تجهیزات IoTمی‌توان این هزینه‌ها را بهتر مدیریت کرد.

 

چرا پزشکی هوشمند؟

امنیت و اطمینان از پارامتر های مهم در حوزه پزشکی و درمان می باشد. پزشکی هوشمند با فراهم آوردن فرصت ارتباطات بیشتر و راحت تر، کاهش خطای انسانی، ابزار و امکانات پیشرفته، مراقبت های پزشکی دقیق و در کل کیفیت بالای درمان، آرامش خاطر را برای بیماران به ارمغان می‌آورد.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط