مقالات آموزشی

 
هوش مصنوعی و متاورس: پیامدهای آینده برای پزشکی بالینی و مراقبت های بهداشتی

هوش مصنوعی و متاورس

Metaverse همگرایی دنیای واقعی و مجازی است که با فناوری های واقعیت توسعه یافته (انواع افزوده شده و مجازی)، هوش مصنوعی و بلاک چین امکان پذیر شده است. منشأ متاورس از رمان علمی تخیلی سال 1992 برف سقوط است که در آن اصطلاحات "متا" و "جهان" ترکیب شده اند. متاورس شاید یک تغییر پارادایم در نحوه تعامل ما با فناوری (به جای هر نوع فناوری) باشد، اما تعریف واقعی متاورس کمی مبهم باقی مانده است و یادآور بحث اولیه اینترنت در دهه 1970 است.
بلاکچین و متاورس درکنارهم برای سلامت

بلاکچین و متاورس درکنارهم برای سلامت

زمانی که از بلاکچین سخن به میان آوردیم، از دنیای بزرگی صحبت کرده ایم. گستردگی این فضا به اندازه ای است که تا چندی بعد به وسعتی بیش از یک جهان تبدیل خواهد شد. زنجیره ای که شاید بیش از اتصال میلیاردها آدم زمینی وسعت داشته باشد. ارتباط به نحوی در این زنجیره مستحکم خواهد شد که شاید بتوان گفت هر چیز ناممکن به ممکن تبدیل می شود.
مزایای متاورس در بخش پزشکی

مزایای متاورس در بخش پزشکی

یکی از اولین پاسخ ها به “کاربردهای متاورس چیست؟” به بخش پزشکی اشاره می کند. بهترین مثال از کاربردهای متاورس در بخش درمانی به استفاده از واقعیت افزوده اشاره دارد. AR به عنوان یک فناوری حیاتی برای توانمندسازی مهارت ها و پایگاه دانش برای دانشجویان پزشکی ظهور کرده است. به عنوان مثال، ابزارهای کمکی جراحی که توسط فناوری پشتیبانی می شوند مانند Microsoft Hololens که به جراحان در جراحی های مختلف کمک می کنند.
هوش مصنوعی،واقعیت افزوده ،دنیای متاورس و سلامت

هوش مصنوعی،واقعیت افزوده ،دنیای متاورس و سلامت

ما در مورد وضعیتی صحبت نمی کنیم که بیماران برنامه ای را دنبال کنند که با درمان دیجیتال ساخته شده است. در عوض، ما باید یک برنامه متناسب با بیمار بسازیم تا واقعیت بیماران را منعکس کند.
نقش متاورس در انقلابی کردن آموزش پزشکی

نقش متاورس در انقلابی کردن آموزش پزشکی

به گفته متخصصان بهداشت، سن همه‌گیری ممکن است از استفاده از متاورس، ترکیبی از فضای مجازی و دنیای واقعی، سود ببرد. گسترش تجربه متاورس مورد نیاز است تا کاربران آن بتوانند نیاز به آموزش پزشکی را درک کنند. پیشوند meta که به دنیای مجازی اشاره دارد، به اضافه پسوند verse که به دنیای فیزیکی اشاره دارد، اصطلاح متاورس را تشکیل می دهند.
ورود بیمارستان ها به متاورس با معرفی پلتفرم واقعیت مجازی

ورود بیمارستان ها به متاورس با معرفی پلتفرم واقعیت مجازی

بیمارستان ها با واقعیت مجازی وارد فراجهان می شوند تا از هر نظر به بیماران کمک کنند.
آینده مراقبت های بهداشتی در متاورس

آینده مراقبت های بهداشتی در متاورس

در حالی که پزشکی به طور سنتی یک برخورد عملی بوده است، این بیماری همه گیر به سرعت پذیرش فناوری های مراقبت از راه دور را تسریع کرده است. قبل از همه گیری، 43 درصد از مراکز درمانی به ارائه خدمات بهداشت از راه دور معروف بودند. در سال 2020 شاهد افزایش این درصد به 95 درصد بودیم.
متاورس و پیشرفت روز افزون دنیای پزشکی

متاورس و پیشرفت روز افزون دنیای پزشکی

با استفاده از Metaverse در پزشکی، معاینات از راه دور در محیط آنلاین انجام می شود و پزشکان می توانند در موارد و بیماری هایی که نیاز به کنترل فیزیکی ندارند، بدون مراجعه به بیمارستان با پزشکان ملاقات کنند. جراحی های مختلف مستقل از مکان، زمان و توانایی فیزیکی، بدون نیاز به مسافرت پزشک و بیمار بین کشورها انجام خواهد شد. این امکان وجود دارد که توسعه جراحی دیجیتال با Metaverse گسترش بیشتری پیدا کند.
متاورس و دنیای جدید پزشکی

متاورس و دنیای جدید پزشکی

چه بخواهیم یا نخواهیم، دنیای عینی ما به سرعت به سوی دنیای فناوری تغییر می‌کند. احتمالاً اسم یونیورس Universe به گوش شما رسیده باشد! همین کیهانی که ما روی یکی از سیاراتِ آن یعنی زمین قدم برمی‌داریم. اما متاورس Metaverse؟ این یکی آنقدر برای‌مان مانوس نیست. حتی شاید شما به تازگی نام چنین کلمه‌ای به گوشتان خورده باشد و کنجکاو باشید از چه صحبت می‌کنیم.
متاورس و پیشرفت پزشکی

متاورس و پیشرفت پزشکی

متاورس شبکه‌ای بسیار گسترده از محیط‌های مجازی همیشه فعال است که در آن افراد می‌توانند در قالب آواتار یا به کمک عینک‌های واقعیت افزوده با یکدیگر و اشیا دیجیتال اطراف خود تعامل داشته باشند؛ یعنی ترکیبی از واقعیت مجازی همه‌جانبه، بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره و وب‌گردی. متاورس که به توصیف بسیاری، جانشین اینترنت امروزی خواهد بود، نه به‌عنوان تنها یک مقصد واحد که تمام افراد قرار است روزی به آن وارد شوند، بلکه شبکه‌ای پیچیده و متشکل از میلیون‌ها مقصد، صدها نمایه و ده‌ها مرورگر است.
متاورس و دنیای پزشکی

متاورس و دنیای پزشکی

فضای مجازی و خارج شدن از این دنیای فیزیکی، ایده‌ای جدیدی نیست. این فکر یا بهتر بگوییم واژه متاورس اولین بار در سال ۱۹۹۲ در رمان معروف علمی و تخیلی «سقوط برف» نوشته نیل استیونسن مطرح شد. البته شاید آن موقع کسی فکرش را هم نمی‌کرد که چنین ایده‌­ای به حقیقت بپیوند؛ اما انگار پیشرفت تکنولوژی با کسی شوخی ندارد. وقتی حرفی را بزند، به آن عمل خواهد کرد. حالا سؤال اینجاست که متاورس چیست، چگونه می‌توان وارد آن شد، چه شرایطی دارد و به عبارتی صفر تا صد آن چیست؟
متاورس،راه حل های مراقبت های بهداشتی

متاورس،راه حل های مراقبت های بهداشتی

پروژه های مراقبت های بهداشتی خود را با همگرایی محیط های فیزیکی و مجازی که در یک متاورس معرفی شده اند، تغییر شکل دهید. با تسهیل مراقبت مجازی و تقویت تجربه کاربر، دامنه خدمات مراقبت های بهداشتی خود را گسترش دهید.
متاورس در حال حاضر،مورد استفاده فوری در صنعت بیوفارما و تجهیزات پزشکی

متاورس در حال حاضر،مورد استفاده فوری در صنعت بیوفارما و تجهیزات پزشکی

متاورس بزرگترین اتفاقی است که از زمان ظهور اینترنت برای مشاغل رخ می دهد. در حالی که هنوز چند سالی به ادغام کامل در زندگی روزمره ما باقی مانده است، متاورس شیوه تعامل و انجام تجارت ما را متحول خواهد کرد.
متاورس پزشکی، به فناوری های تعاملی پیشرفته تری نیاز دارد

متاورس پزشکی، به فناوری های تعاملی پیشرفته تری نیاز دارد

متاورس به عنوان محتوای کلیدی جامعه آینده ظهور کرد و جامعه پزشکی آن را پذیرفته است. به عنوان مثال، دانشجویان دانشکده پزشکی آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده دریافت می‌کنند و یک بیمارستان متاورس افتتاح شد که در آن بیماران به خدمات پزشکی در یک پلت فرم آنلاین دسترسی دارند.
مروری برمتاورس و دنیای پزشکی

مروری برمتاورس و دنیای پزشکی

دسترسی سنتی به متاورس از طریق هدست VR به تصویر کشیده شده است و این دقیقاً همان چیزی است که متا با بازوی تغییر نام تجاری متا کوئست خود که سخت افزار و نرم افزار VR را توسعه می دهد، تصور می کند. با استفاده از VR به تنهایی، این رویکرد دارای پتانسیل فوق العاده ای در مراقبت های بهداشتی است. تعداد فزاینده ای از مطالعات وجود دارد که قبلاً به واقعیت مجازی به عنوان یک جایگزین مفید و بدون دارو برای مسیرهای درمانی اشاره می کنند، خواه در کاهش درد پس از جراحی، کاهش درد زایمان یا درمان فوبیا باشد...
متاورس سلامت دیجیتال: داده، اخلاق، مدیریت و فناوری

متاورس سلامت دیجیتال! داده، اخلاق، مدیریت و فناوری

ایده زمانی تخیلی متاورس دیگر وجود ندارد. بلکه به یک امکان و به طور فزاینده ای به واقعیت تبدیل شده است. بیش از ده سال پیش، Roblox ایجاد شد تا به کاربران اجازه دهد تا بازی کنند و در طول همه گیری کووید، از طریق واقعیت مجازی VR با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. امسال، کره جنوبی از ایجاد یک متاورس ملی برای ساخت یک پلت فرم ملی یکپارچه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده AR خبر داد. اخیراً، شرکت مادر فیس‌بوک با امید به توسعه یک اکوسیستم متاورس، نام خود را به Meta تغییر داده است.
چگونه متاورس در حال حاضر مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد؟

چگونه متاورس در حال حاضر مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد؟

فناوری بازی‌های ابری می‌تواند به پزشکان از مکان‌های متفاوت این امکان را بدهد که رویه‌ها را با هم، روی یک بیمار مجازی از طریق Zoom انجام دهند.وعده متاورس واقعی است و حتی بهتر از آن، فناوری زیربنایی بی سر و صدا این وعده را در صنعتی که انتظارش را ندارید انجام می دهد: مراقبت های بهداشتی.
متاورس و تاثیر آن بر سلامت افراد

متاورس و تاثیر آن بر سلامت افراد

برای چندین دهه، تعامل فیزیکی بین بیمار و پزشک از اصلی‌ترین راه تشخیص بیماری بود. به نوعی می‌توان گفت مراجعه حضوری بیمار به پزشک تنها ابزار برای دریافت مراقبت‌های پزشکی او محسوب می‌شد. بیمار مجبور بود برای دریافت درمان پزشکی عمومی یا تخصصی و انجام عمل‌های جراحی سنگین یا سرپایی نزد پزشک برود و از او این خدمات را برای کسب بهبودی‌اش طلب کند اما رفته رفته با ظهور خدمات بهداشتی آنلاین و از راه دور، از طریق ابزارهای دیجیتال و اینترنت شاهد اندکی تغییر در رابطه‌ بین بیمار و پزشک بودیم.
اجماع کارشناسان در مورد متاورس در پزشکی

اجماع کارشناسان در مورد متاورس در پزشکی

اخیراً، پروفسور Chunxue Bai و همکارانش تعریفی از Metaverse در پزشکی به عنوان اینترنت پزشکی اشیاء (MIoT) ارائه کرده اند که با استفاده از عینک AR و/یا VR تسهیل می شود.یک پانل چند رشته ای متشکل از پزشکان و متخصصان فناوری اطلاعات از آسیا، ایالات متحده و اروپا، مقالات منتشر شده را در مورد اجماع کارشناسان در مورد اینترنت اشیاء پزشکی، با اشاره به نتایج مطالعه در زمینه فناوری متاورس، تجزیه و تحلیل کردند.
نگرانی های سلامت که بر فراز متاورس است

نگرانی های سلامت که بر فراز متاورس است

بررسی واقعیت مجازی: متاورس آینده فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها که با هدف تجسم مجدد اینترنت امروزی به‌عنوان یک تجربه سه بعدی که می‌توانیم به جای نگاه کردن به صفحه نمایش، بخشی از آن باشیم ، می‌تواند دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشد یا گسترش دهد.اما برخی از کارشناسان فناوری و محققان برجسته در زمینه واقعیت مجازی در پزشکی، بسیاری از این صحبت‌های اخیر را تبلیغاتی با جنبه‌های منفی احتمالی برای بیماران می‌دانند.
12345
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران