تاثیر میوه ها و ویتامین ها بر سلامت پوست

پوست یکی از بهترین و تاثیر گذارترین عضو های بدن می باشد که تاثیرات به سزایی در زیبایی و جذابیت هر فردی دارد. به همین منظور اهمیت مراقبت و حفظ سلامتی و زیبایی پوست بسیار زیاد می باشد و افراد بسیاری سعی دارند تا با استفاده از انجام روش ها و متدهای مختلف بهترین تاثیر را در سلامتی پوست خود بگذارند.

با توجه به این که مراقبت از پوست از گذشته های دور تاکنون برای تمامی افراد پر اهمیت بوده است لذا روش های بسیار مختلفی جهت حفظ و افزایش سلامتی پوست ابداع و کشف شده است. از جمله بهترین و سالم ترین روش هایی که از آن برای تقویت کردن پوست استفاده های بسیاری می شود و همواره پزشکان و متخصصان نیز از تاثیرات مثبت آن بر پوست سخن می گویند، استفاده از میوه و سبزیجات می باشد. میوه‌ها و سبزی‌ها به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و املاح معدنی تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارند. یکی از مهم ترین فواید میوه ها تاثیرات مثبت بر زیبایی، نرم شدن و روشنی پوست می شوند.

در این مقاله بهترین میوه ها برای حفظ زیبایی و  سلامت پوست در عین حال جوانی چهره، به شما معرفی میشود.

کیوی، میوه ی ضد پیری:

آنتی اکسیدان و ویتامین های موجود در میوه کیوی یکی از مورد نیازهای جوانی پوست است. مطالعات نشان می دهد که میوه کیوی با داشتن ویتامین های C و E روند چروک شدن پوست را کاهش می دهد. همچنین میوه کیوه به عنوان یک ضد پیری پوست و جوان ساز طبیعی ، پوست را در برابر حملات رادیکال های آزاد محافظت می کند.

شاید خوردن میوه کیوی همراه با پوست امروزه در بین افراد مرسوم نباشد لازم به ذکر است که پوست این میوه دارای مقدار بسیار زیادی از مواد مغذی مورد نیاز پوست می باشد. در صورتی که نتوانستید این میوه را همراه با پوست آن مصرف کنید توصیه می شود از مخلوط کن استفاده نمایید تا به راحتی قابل خوردن باشد.

انار، ضد پیری و جوانسازی پوست:

از بارزترین خواص انار برای پوست می توان به تامین تغذیه سلول های پوست اشاره کرد. انار غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند فسفر و ریبوفلاوین است . انار در تولید کلاژن پوست موثر است و ماده ای که نبودش یعنی چین و چروک و پیری پوست.

هندوانه، آب رسانی و ضد پیری پوست:

میوه خوشمزه و پرطرفدار هندوانه شامل ویتامین های آنتی اکسیدان ضروری مانند ویتامین های  A، ویتامین B و ویتامین .C علاوه بر این، دانه ها منابع روی، سلنیوم، ویتامین E است.

هندوانه با داشتن آب فراوان و با آبرسانی به پوست از افتادگی و پیری این عضو مهم بدن جلوگیری می کند.

پوست هندوانه و دانه های آن نیز طبق گفته متخصصان دارای منابع تقویتی بسیار متعددی برای پوست می باشد و با خوردن آن ها می توان مواد مغذی لازم برای حفظ سلامتی پوست (Skin health) را فراهم کرد؛ بنابراین توصیه می شود که پوست هندوانه و دانه های آن را دور نریزید اما اگر خوردن آن برای شما مشکل می باشد می توانید با استفاده از دستگاه مخلوط کن این مشکل را رفع کنید.

آواکادو، یک ضد پیری قوی:

ویتامین B کمپلکس و E موجود در آواکادو ارائه تغذیه کامل به پوست است. ویتامین های موجود در میوه آواکادو برای ارتقا سطح سلامت پوست و پتاسیم موجود در آن برای حفظ آب سطح پوست نیاز است. گلوتاتیون موجود در این میوه استوایی روند پیری و چروک شدن پوست را کاهش می دهد.

انبه، ضد پیری:

تنها استفاده از میوه ی انبه ی هندی به صورت ماسک می تواند شما را متوجه شگفتی این میوه در زیبایی ، جوانی ، شفافیت و نرمی پوستتان کند. انبه هندی یا پاپایا سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی است که پوست برای زیبایی و صاف ماندن به انها نیاز دارد.

سیب، سلامتی و ضد پیری:

مصرف سیب از زمان های دور توصیه شده است . در بین توصیه های طب سنتی از خواص بینظیر سیب در درمان انواع بیماری ها و حفظ جوانی پوست و بدن بسیار گفته شده است. آنزیم های موجود در سیب برای حفظ جوانی پوست ترکیباتی عالی هستند.

موز، ضد پیری:

میوه دیگری که دارای پوستی با ویتامین های موثر در تقویت پوست می باشد و در بین افراد نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است، موز می باشد.

موز، برای تنظیم کشش و انسجام پوست فوق العاده مفید است. همین جمله همه چیز را روشن می کند که برای دور ماندن از چین و چروک و پیری پوست باید موز بخورید. منگنز و آنتی اکسیدان های مختلف موجود در این میوه ضد پیری طبیعی و قوی هستند.

پوست موز نسبت به بسیاری از میوه های دیگر نرم تر می باشد و به همین علت خوردن آن برای افراد سخت نیست. لذا توصیه می شود که سعی کنید موز را همراه با پوست آن مصرف کنید.

توت، بهترین های ضد پیری و چروک پوست صورت :

این دسته از میوه های ضد پیری منبع بینظیر و غنی از کلاژن هستند . کلاژنی که برای چروک نشدن پوست باید باشند. ویتامین  C بسیاری در این میوه های ریز خوشمزه وجود دارد که برای سلامتی و زیبایی پوست صورت لازم می باشند.

انگور، بهترین های ضد پیری پوست :

منگنز و ویتامین سی موجود در انگور از بهترین و با کیفیت ترین نوع این ویتامین ها و مواد معدنی است . انگور یکی از میوه های پرخاصیتی است که از پوست در برابر مضرات اشعه ماوراء بنفش مراقبت می کند.

لیمو و خواص بی نظیرش:

لیمو یکی بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند نقش پر رنگی در شفاف کردن پوست شما ایفا کند. این خوراکی ترش عناصر سفید کننده دارد و سرشار از ویتامین سی است که به دفع مواد سمی از سطح پوست کمک می‌کند. بنابراین اگر در اواخر تابستان متوجه شدید که پوستتان دچار تجمع رنگدانه در بعضی نقاط شده است و شفافیتش را از دست داده است، می‌توانید استفاده از لیمو را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. لیمو همچنین می‌تواند جای آکنه‌های پوستی را از بین ببرد.

خیار، آبرسان‌:

خواص بی نظیر سبزیجات بر هیچ کس پوشیده نیست. این روزها که زندگی مدرن وقت زیادی باقی نمی‌گذارد استفاده از سبزی آماده و انواع صیفی جات و گزینه‌هایی سرشار از آنتی اکسیدان مثل گوجه فرنگی را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید و به ویژه از خیار غافل نشوید.

خیار سرشار از آب است و می‌تواند حرارت بدن را از بین ببرد، همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارد. اگر پوست خیار را نکنید، می‌توانید از فیبر رژیمی موجود در آن به همراه ویتامین سی و کا بهره ببرید. محققان دریافته‌اند خیار دریایی می‌تواند به عنوان روشن کننده و کاهش دهنده چروک‌های پوستی عمل کند.

بیماران عزیز می‌توانند از طریق اپلیکیشن تله ویزیت - TeleVisit، با متخصصین مجرب تله ویزیت از مشاوره آنلاین بهره مند شوید و سوالات خود را بپرسید.

تله ویزیت - TeleVisit  انجام کلیه فرآیندهای پزشکی با شرایط وجود فاصله جغرافیایی بین پزشک و بیمار است، را فراهم می کند.

امیدواریم که توانسته باشیم به این پرسش (تاثیر میوه ها و ویتامین ها بر سلامت پوست) پاسخ مناسب داده باشیم.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط