نقش ویزیت از راه دور در درمان بیماری های مزمن

بیماری مزمن در پزشکی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که زیاد طول می‌کشند یا ذاتاً بلندمدت هستند. مانند آسم یا دیابت. کلمه مزمن متضاد حاد است و کلمه حاد به معنای ناگهانی و غیر منتظره بودن است.اصطلاح مزمن اشاره به طولانی بودن دوره بیماری دارد و هیچ ربطی به درجه شدت و درمان پذیری بیماری ندارد.

بیماری های مزمن و صعب العلاج مشتمل بر فهرستی از بیماری های واگیر دار و غیرواگیر، از مهم ترین علل مرگ و میر و ناتوانی در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه  هستند. علاوه بر این در بسیاری از این کشورها این بیماری ها روند صعودی داشته و هزینه های بسیار سنگینی بر جامعه و نظام سلامت تحمیل می کنند.

مطالعات اخیر نشان دهنده تغییرات عمده در میزان مشکلات بهداشتی و بار جهانی این بیماری ها است. همچنین بسیاری از این بیماری ها قابل درمان نبوده و منجر به ناتوانی و نیازمند به درمان های علامتی و توان بخشی می شوند.

بنابراین کوشش در تغییر سیر طبیعی این بیماری ها نه تنها شامل غربالگری برای شناخت اولیه بیماری هاست، بلکه به پیشگیری نیز باید توجه خاص داشته باشیم. پر واضح است روش های نوین در تشخیص، کنترل و درمان و مداخلات جامعه نگر در زمینه غربالگری و بیماریابی در جهت کاهش بار این بیماری ها از جایگاه ویژه برخوردار است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

چند نمونه از انواع بیماری مزمن واگیر دار: ایدز، سل ، هپاتیت ها،….

چند نمونه از انواع بیماری مزمن غیر واگیر دار: بیماری های قلبی- عروقی، دیابت و اختلالات متابولیک، سرطان ها، اختلالات عصبی و عضلانی و …

اگرچه بیماری های مزمن شایع و پر هزینه هستند، اما شما به راحتی می توانید از بروز آن ها پیشگیری کنید. راه های پیشگیری از بیماری های مزمن به گزینه های شیوه و سبک زندگی شما مربوط می شوند که به راحتی می توانید آن ها را تغییر دهید. خوردن غذاهای مغذی، فعالیت بدنی بیشتر و جلوگیری از مصرف دخانیات تا حدودی می تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از این بیماری ها و شرایط های پرهزینه و شایع موثر باشد. حتی اگر شما در حال حاضر مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی، آرتروز یا بیماری مزمن دیگری هستید، خوردن غذای سالم تر و ورزش بیشتر، چه پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا، می تواند به شما در مدیریت بهتر بیماری کمک کند. تاثیر ویزیت آنلاین در بیماری های مزمن مشخص بوده و آثار مثبتی به همراه دارد.

 

درمان بیماری مزمن تا حدودی زمان بر و پرهزینه می باشد و متاسفانه برخی از این بیماری ها سیر پیشرونده دارند که ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی بیشتری شوند. یک بیماری مزمن در صورت عدم درمان می تواند منجر به بروز بیماری های مزمن دیگری شود. حتی می تواند کل افراد خانواده بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر آن، درمان ممکن است نیاز به یک تیم درمانی قوی متشکل از پزشک متخصص، پرستار در منزل و فیزیوتراپ داشته باشد که این موضوع هزینه روند درمان را افزایش می دهد. از آنجایی که روند بیماری تا حدودی نامشخص است شاید مبتلایان دچار سردرگمی، بلاتکلیفی و اختلالات روانی ناشی از بیماری های مزمن شود.

تله ویزیت تا حدود بسیار زیادی میتواند از مشکلات روحی-روانی و جسمانی بیمار کم کند .بدین گونه که زمانی که بیمار با درد و یا مشکلات دیگر دست و پنجه نرم میکند میتواند به راحتی و به سرعت به پزشک خود به صورت آنلاین متصل شود و از او مشاوره بگیرد و سریعا ویزیت شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.همچنین اعضای خانواده و همراهان بیمار میتوانند در هر زمان که لازم باشد با پزشک متخصص صحبت کرده و راهنمایی بگیرند.

از طرف دیگر ویزیت آنلاین برای بیمارانی که دچار مریضی های مزمن هستند مزیت بسیاری در بخش روحی و روانی دارد و مشاوره ها و جلسات روان درمانی و روانپزشکی سبب میشود تا بیمار به رنج های روحی مزمن دچار نشود و سیر درمان جسمی خود را راحت تر طی نماید. توجه داشته باشید بیشتری بیماری های روانی و جسمی تاثیر متقابلی بر روی یکدیگر دارند و روان از جسم و بالعکس جسم از روان تاثیر می گیرد.

 

منبع:
irantelemed

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط