مراقبت از سلامت از راه دور برای درد پشت و کمر

بهداشت از راه دور به عنوان ارائه مراقبت های بهداشتی از راه دور از طریق ارتباطات راه دور مانند تلفن یا لپ تاپ تعریف می شود. هدف اولیه بهداشت از راه دور بهبود سلامت بیمار از طریق آموزش و ارائه خدمات در عین کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و غلبه بر موانع جغرافیایی است .

بهداشت از راه دور در شرایط دیگر، پایبندی را ارتقا داده است. یک مطالعه در مورد پذیرش مجدد در بیمارستان گزارش داد که 49٪ از شرکت کنندگانی که Telehealth دریافت کردند در مقایسه با 67٪ از افرادی که درمان Telehealth را دریافت نکردند احتمالاً در بیمارستان بستری مجدد می شوند. در حوزه‌های دیگر مانند روان‌شناسی، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ویدئو برای انجام ارزیابی می‌تواند به خوبی کار کند، هرچند محدودیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند نادرستی ایجاد کند، از جمله احساس دوری از بیماران و اینکه برخی از بیماران ممکن است نتوانند از فناوری به خوبی استفاده کنند.

 

Telehealth به عنوان ابزاری برای ارزیابی کمردرد

Telehealth اخیراً می تواند در ارزیابی و مدیریت کمردرد مورد استفاده قرار گیرد. جنبه های حیاتی خاصی از سلامت از راه دور وجود دارد که باعث موفقیت در این زمینه می شود، از جمله اینکه می تواند مداخله زودهنگام، مشارکت بیمار و ارتباط خوب بین پزشک و بیمار را تشویق کند.

با پیشرفت‌های فناوری آنلاین، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی مرز جدیدی برای تحقیق در مورد مدیریت خود بیمار شرایط فیزیکی خود در محیط خانه ایجاد کرده‌اند. از آنجایی که تحقیقات انطباق نشان می‌دهد که بین 45 تا 70 درصد بیماران از نسخه‌های فیزیوتراپی خود پیروی نمی‌کنند، این حوزه جدید مدیریت بهداشت از راه دور قول می‌دهد که پایبندی بیمار به ورزش را افزایش دهد در حالی که به فیزیوتراپیست‌ها روشی برای حمایت از خود مدیریتی بیمار بین جلسات حضوری ارائه می‌دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

ابزارهای ارزیابی

ابزارهای اصلی مورد استفاده برای انجام ارزیابی‌ها و مدیریت‌های سلامت از راه دور عبارتند از برنامه‌های موبایل یا دستگاه، وب‌سایت‌ها، چت‌های آنلاین یا بحث‌های گروهی، بحث‌های ایمیل، تماس‌های تلفنی یا ترکیبی از اینها. بهداشت از راه دور معمولاً در جمعیت های دور استفاده می شود زیرا دسترسی آسانی به کلینیک ها ندارند .

یک مطالعه در سال 2014 بررسی کرد که آیا توانبخشی از راه دور جایگزین مناسبی برای ارزیابی صورت برای بیماران مبتلا به کمردرد است یا خیر. بیست و شش شرکت کننده درگیر بودند. این مطالعه نشان داد که در هر دو رویکرد برای شناسایی حرکات تحریک‌کننده درد توافق وجود دارد، اما توافق ضعیفی در شناسایی دلایل محدودیت در حرکت وجود دارد .

چندین کارآزمایی برای بررسی مقرون به صرفه بودن تریاژ بهداشت از راه دور انجام شده است.یکی از این مطالعات که استفاده از Telehealth را هنگام اجرای روش مک کنزی برای ارزیابی و مدیریت کمردرد مورد بررسی قرار داد، نشان داد که Telehealth به طور قابل توجهی از نظر بالینی مؤثرتر و تقریباً 50٪ مقرون به صرفه تر از درمان مبتنی بر بالینی مک کنزی است . چالش اصلی پیش روی اجرای Telehealth وجود محدود امکانات خدمات اینترنتی موثر است و مشارکت اولیه بیماران به سواد تکنولوژیکی کافی بیماران بستگی دارد .

راه دیگری که Telehealth در ارزیابی ها کمک می کند، استفاده از آن در نظارت از راه دور است. دستگاه ها می توانند داده های فیزیولوژیکی را از راه دور جمع آوری کرده و به سرعت آن داده ها را به متخصص قلب بیمار منتقل کنند. بیمارستان ها می توانند نظارت نیمه مستقل بر بیماران انتخاب شده را بدون نیاز به مراجعه پرستاران به بیمار داشته باشند که منجر به کاهش 40 درصدی پذیرش و کاهش قابل توجه هزینه می شود .

یک چهارچوب جدید ارزیابی اسکلتی عضلانی منتشر شده در Cureus، راهنمایی های قبل از مشاوره و دستورالعمل های گام به گام معاینه از راه دور را به پزشکان بالینی اسکلتی عضلانی که در مراقبت های اولیه کار می کنند ارائه می دهد تا ارزیابی های خود را بر اساس شواهد منتشر شده و بهترین شیوه های جامعه منطبق کنند. همچنین شامل منابع بیمار و پزشک (بروشور اطلاعات بیمار و عکس های معاینات) می شود.

 

بهبودهای آینده در ارزیابی سلامت از راه دور

اکثر امکانات Telehealth در مناطقی اجرا می‌شوند که موقعیت جغرافیایی توانایی بیمار را برای شرکت در مشاوره‌های حضوری محدود می‌کند. با این حال، تحقیقات بسیار کمی در کلان شهرها، مانند بریتانیا، که جمعیت آن چندان پرجمعیت نیست، انجام شده است. بنابراین خوب است که کارهای بیشتری در بریتانیا انجام شود.

علاوه بر این، اکثر تکنیک‌های ارزیابی که توسط پزشکان برای بررسی کمردرد استفاده می‌شود، برای محیط‌های چهره به چهره طراحی شده‌اند. این امر قابلیت اطمینان تکنیک های ارزیابی مشابه را در صورت تکمیل در یک محیط سلامت از راه دور کاهش می دهد. تحقیقات بیشتری در مورد انطباق این تکنیک‌ها با روش‌های مناسب بهداشت از راه دور، و همچنین آزمایش‌هایی برای بررسی مؤثر بودن این تکنیک‌ها مورد نیاز است.

هیچ مطالعه منتشر شده ای وجود ندارد که نشان دهد چگونه انجام یک ارزیابی ذهنی با استفاده از TeleHealth کار می کند. اگر ارزیابی ذهنی در Telehealth کاملاً امکان‌پذیر نباشد، این نگرانی در مورد ایمنی و امنیت داده‌های بیمار است.

با این حال، برای ارزیابی دقیق‌تر مزایای اقتصادی Telehealth و همچنین پیشرفت‌های بیشتر در فناوری برای افزایش دقت مشاوره ارزیابی از راه دور، تحقیقات بیشتری باید انجام شود، زیرا حتی با مشاوره ویدیویی، شکل ترجیحی Telehealth برای سلامت از راه دور با ارزیابی وضعیت بدن، تمایز قائل شدن نشانه های فیزیکی در تماس ویدیویی همچنان می تواند چالش برانگیز باشد .

استفاده از Telehealth جایگزین خوبی است، اما باید کار بیشتری برای بهبود ارزیابی های وضعیتی انجام شود، و تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم چگونه می توان از دستگاه هایی که از نظارت از راه دور استفاده می کنند برای بیماران LBP استفاده کرد.

 

منبع: physio-pedia

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط