مقالات آموزشی

 
میگرن

میگرن

میگرن سردرد شدیدی است که میتواند با علایمی چون حساسیت به پرتوهای نور ، احساس سوزش یا خارش در ناحیه ران ها یا بازوها ،حالت تهوع ، استفراغ و افزایش حساسیت به نور و صدا همراه شود.
آشنایی با انواع سردرد بر حسب علت

آشنایی با انواع سردرد بر حسب علت

همه ما، با سردرد آشنا هستیم و ممکن است هر مرتبه در قسمت متفاوتی از سر آن را احساس کرده باشیم. در واقع درد در هر قسمت از سر می‌تواند به‌دلایل مختلفی ایجاد شده باشد .این دردها که ممکن است در گردن، جمجمه و پیشانی احساس شود، به دلیل درد در بافت مغز نیست، بلکه درد عضلات فک و عضلات جمجمه، گرفتگی عروق خونی نواحی مختلف صورت و جمجمه، اطراف چشم، سینوس‌ها، گردن، پیشانی و... هستند؛ زیرا بافت مغز خود دارای حسگر نیست و به همین دلیل نمی‌تواند سبب ایجاد درد شود. توصیف سردرد در برخی از موارد دشوار است. احتمال شیوع سردرد در افراد مختلف بسیار بالا است.
درد پشت زانو

درد پشت زانو

هر آسیب یا ضربه ای به پشت پا، که بر اثر زمین خوردن یا هر حادثه ای دیگری ایجاد شود، می‌تواند موجب ایجاد درد در عضلات ران، زانو‌ها و ساق پاها شود. معمولا کم کردن وزن بدن مشکلاتی از این دست را برطرف می‌کند. بسیاری از زنان قبل از شروع سیکل قاعدگی، در پایین کمر، لگن، پشت زانو و ساق پای خود احساس درد می‌کنند. احساس درد در پشت زانو و اطراف کشکک زانو نیز در دوران بارداری امری شایع است که به علت وزن اضافی و فشاری است که جنین موجب آن می‌شود.
دردشناسی و متاورس

دردشناسی و متاورس

با محبوبیت ارزهای دیجیتال، بلاک چین، پروژه های توکن غیرقابل تعویض، متاورس و سایر جوامع آنلاین، جهان بیشتر به هم متصل می شود. با این حال، ما همچنین شاهد افزایش شدید میزان افسردگی و احساس انزوا و تنهایی هستیم. این تحول مسلماً علت و معلولی نیست، اما با توجه به اینکه نسل‌های جوان بیشتر درگیر فضاهای مجازی می‌شوند، قابل تامل است. همه‌گیری جهانی COVID-19 بحران بهداشت روان ملی را تشدید کرده است. سلامت روان آمریکا گزارش داد که 47.1 میلیون نفر در ایالات متحده با وضعیت سلامت روان زندگی می کنند. این از هر پنج آمریکایی یک نفر است
درمان درد با شاک ویو تراپی

درمان درد با شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی یک روش درمانی نسبتا جدید در درمان‌های ارتوپدی و توانبخشی است. این روش دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا می‌باشد و یک روش کاملا غیر جراحی است که از آن برای درمان تاندنیت (التهاب تاندون‌ها) خار پاشنه، بورسیت، تاندنیت کلسیفیک (Calcific Tendonitis) ، سندرم روتاتور کاف (آسیب تاندون‌های شانه) و آرنج گلف بازان و تنیس بازان (کشیدگی تاندون آرنج) استفاده می‌شود. شاک ویو درمانی یک روش درمانی است که در آن از جریان امواج صوتی برای شکستن بافت‌های فیبروزی (که در جای زخم و آسیب تشکیل می‌شوند) و بازیابی گردش خون در بافت‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود.
کار متخصص درد چیست؟

کار متخصص درد چیست؟

متخصص درد Pain Specialist به پزشکی اطلاق می شود که آموزش های مختلف در زمینه بررسی، تشخیص و درمان انواع درد را گذرانده باشد. متخصص درد یا فوق تخصص درد هم چنین در زمینه پیشگیری از درد نیز فعال است. متخصص درد همواره از تعدادی تکنیک برای تشخیص و درمان درد استفاده می کند. ارزیابی درد می تواند شامل : پرسیدن سوابق بیماری فردی و خانوادگی، بررسی آزمایشات قبلی ( به عنوان مثال آزمایش خون و آزمایشات تصویربرداری) و انجام معاینه است.
نشانه‌های سندروم پای بیقرار چیست؟

نشانه‌های سندروم پای بیقرار چیست؟

این درد با بسیاری از انواع ناراحتی درپاها یا بازوها فرق می‌کند چون معمولاً دردهای دیگر با استراحت دادن و حرکت ندادن بهتر می‌شوند نه با حرکت دادن‌شان.
درد در ناحیه پشت سر و گردن

درد در ناحیه پشت سر و گردن

استخوانها و عضلات گردن به نگه داشتن سر کمک می نمایند. زمانی که سر شما به طور ناگهانی به سمت جلو حرکت نماید، این امر موجب روی هم قرار گرفتن استخوانهای گردن و باعث ایجاد فشار بر روی عضلات و عصب های سر و گردن می گردد.امکان دارد شما در ناحیه ی گردن خود احساس سفتی و فشار نمایید. این امر سبب بروز سر درد در ناحیه ی پشت گردن و هم چنین ایجاد درد در گردن می شود اما علت تنها این نیست و دلایل دیگری وجود دارد.
درد کف پا

درد کف پا

کف پا اولین ساختار در بدن است که هنگام راه رفتن فشارهای وارد شده از بدن را جذب میکند و به محیط بیرون منتقل میکند زمانیکه اتفاقی برای این ناحیه بیفتد باعث ایجاد درد کف پا و آسیب دیدگی دراین مفصل میشود.
نقش ویزیت از راه دور در درمان بیماری های مزمن

نقش ویزیت از راه دور در درمان بیماری های مزمن

بیماری مزمن در پزشکی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که زیاد طول می‌کشند یا ذاتاً بلندمدت هستند. مانند آسم یا دیابت. کلمه مزمن متضاد حاد است و کلمه حاد به معنای ناگهانی و غیر منتظره بودن است.اصطلاح مزمن اشاره به طولانی بودن دوره بیماری دارد و هیچ ربطی به درجه شدت و درمان پذیری بیماری ندارد.
مروری بر TelePain

مروری بر Tele Pain

شناخته شده است در این جا میخواهیم به شاخه ای از پزشکی از راه دور برای مدیریت درد مزمن بپردازیم.پروتکل یکپارچه شناختی-رفتاری و گروهی از درمان های جسمی با استفاده از فناوری کنفرانس ویدئویی در سایت های از راه دور تهیه شده است تا مدیریت درد را برای افراد دردمند فراهم کند...
درد دست راست نشانه چیست؟

درد دست راست نشانه چیست؟

بسیاری از افراد در شانه و دست سمت راست بدنشان احساس درد می کنند. البته دلایل بسیاری برای این درد وجود دارد. در بسیاری از موارد، علت به وجود آمدن درد شانه و دست راست استفاده بیش از حد از این ارگان ها یا آسیب دیدن همان قسمت از بدن است.
درد کشاله ران و پا

درد کشاله ران و پا

درد کشاله ران پا به هرگونه درد و ناراحتی گفته می شود که بر روی ناحیه ای که از استخوان پلویس که به سمت زانو کشیده شده است تاثیر می گذارد . ناحیه ران توانایی حرکت را دارد این ناحیه از ماهیچه،استخوان،تاندون،لیگامنت ،عصب ورگ ساخته شده است. ماهیچه ران باعث ایجاد حرکت می شود و تاندون های این قسمت ماهیچه های ران را به استخوان پلویس و ناحیه تحتانی ساق پا متصل کرده است و...
سلامت از راه دور و مدیریت درد مزمن

سلامت از راه دور و مدیریت درد مزمن

همه گیری کووید-19 خواستار تغییرات شدید برای گسترش و اجرای سریع سلامت از راه دور برای جلوگیری از نقض مراقبت از بیماران مزمن شد. در پاسخ به چالش اجرای مراقبت از راه دور در خدمات درد مزمن، تخصصی که به شدت وابسته به ارتباط پزشک و بیمار، معاینه فیزیکی، و بازدیدهای مکرر پیگیری است، نیازمند سازگاری گسترده شامل فرآیندهای اداری و روال‌های بالینی است.
سلامت از راه دور و مدیریت درد مزمن از سازگاری سریع تا اجرای طولانی مدت در طب درد: مروری روایتی

سلامت از راه دور و مدیریت درد مزمن از سازگاری سریع تا اجرای طولانی مدت در طب درد

همه گیری کووید-19 خواستار تغییرات شدید برای گسترش و اجرای سریع سلامت از راه دور برای جلوگیری از نقض مراقبت از بیماران مزمن شد. در پاسخ به چالش اجرای مراقبت از راه دور در خدمات درد مزمن، تخصصی که به شدت وابسته به ارتباط پزشک و بیمار، معاینه فیزیکی، و بازدیدهای مکرر پیگیری است، نیازمند سازگاری گسترده شامل فرآیندهای اداری و روال‌های بالینی است.
یک بررسی کلی از تله مدیسین برای مدیریت درد: ما کجا هستیم و راه پیش رو چیست؟

یک بررسی کلی از تله مدیسین برای مدیریت درد ما کجا هستیم و راه پیش رو چیست؟

به علت برخی از موانع از جمله فاصله جغرافیایی بیماران از ارائه دهنده خدمات تخصصی درد ، در ایالات متحده به طور مشکلاتی برای بیماران تحت درمان وجود دارد از جمله ناتوانی عملکردی که حرکت را محدود می کند، نگرانی مرتبط با درمان؛ محدودیت های اقتصادی؛ و موانع آموزشی، بدرفتاری با دردمند که موجب تشدید درد و اختلالات عاطفی می شود و می تواند کیفیت زندگی بیمار را از بین ببرد و در این امر باید توافق گسترده ای به وجود بیاید که مراقبت از درد باید به مسئله ای مهم تبدیل شود. فضای رو به رشدی از سلامت تعریف شده
تله مدیسین برای درمان درد مزمن

تله مدیسین برای درمان درد مزمن

پیشرفت های فارماکولوژی چندین دهه گذشته بیماران درد مزمن را با داروهای فزاینده ای قوی، امیدوار کردند که در جامعه پزشکی موجب اپیدمی شده، و بیماران به طور یکسان توانستند رنج خود را کاهش دهند.اما واقعیت بسیار متفاوت بوده است. داروهای گسترده ای برای تجویز دارو به بیماران شناخته شده است که زندگی را از طریق مصرف بیش از حد دارو از بین برده است.
درمان درد مزمن در زمان پاندمی کرونا به پزشکی از راه دور تبدیل می‌شود

درمان درد مزمن در زمان پاندمی کرونا به پزشکی از راه دور تبدیل می‌شود

با توصیه‌های اخیر که نشان می‌دهد بیماران درد مزمن از درمان از راه دور به جای درمان حضوری در طول همه‌گیری کووید-19 استفاده می‌کنند، محققان می‌خواستند بدانند که آیا بیماران درد مزمن از استفاده از تله‌مدیسین استقبال می‌کنند؟ و تا چه حد این خط درمانی ممکن است در مراقبت اختلال ایجاد کند.
آشنایی با تله ویزیت دردشناسی

آشنایی با تله ویزیت دردشناسی

خدمات جامع مدیریت درد عمدتاً در مناطق شهری مستقر هستند و فرصت های مشاوره تخصصی را برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی جامعه محدود می کند. یک جامعه برای مدیریت درد می‌تواند فرصت‌هایی را برای مشاوره با ایجاد روابط حرفه‌ای بین ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی جامعه و متخصصان مدیریت درد ایجاد کند. TelePain یک تله ویزیت از راه دور مدیریت درد را ارائه می‌کند.
مراقبت از سلامت از راه دور برای درد پشت و کمر

مراقبت از سلامت از راه دور برای درد پشت و کمر

بهداشت از راه دور به عنوان ارائه مراقبت های بهداشتی از راه دور از طریق ارتباطات راه دور مانند تلفن یا لپ تاپ تعریف می شود. هدف اولیه بهداشت از راه دور بهبود سلامت بیمار از طریق آموزش و ارائه خدمات در عین کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و غلبه بر موانع جغرافیایی است .
123
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران