اهمیت تله ویزیت در پیشگیری از بیماری های قلبی

بیماری‌های قلبی‌عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان می باشد. بیماری‌های قلبی‌عروقی اشکال مختلفی مانند: فشارخون‌بالا، بیماری‌ تصلب‌شرایین (آترواسکلروز)‌کرونری و سکته قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، آترواسکلروزسایر عروق مثل اندام ها و احشا و… دارند.

بدلیل بار سنگینی که این بیماری‌ها از لحاظ اقتصادی و سلامت بر جامعه وارد می‌سازند، در طول دهه‌های اخیر مطالعات وسیعی انجام گرفته و عوامل خطری را که سبب افزایش احتمال ابتلا فرد به بیماری‌های قلبی‌عروقی می شوند را مشخص نموده‌اند. آگاهی از این عوامل خطر و چگونگی کنترل آنها این فرصت را  بوجود می آورد که بتوان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا از شدت آن کاست.

بیماری‌های قلبی‌عروقی(سکته قلبی، سکته مغزی، درگیری عروق محیطی) تهدیدی عمده برای جوامع مترقی انسانی به شمار می‌آید  ولی خوشبختانه  اغلب می‌توان با یکسری از  تغییرات مثبتی در شیوه زندگی ،از ایجاد ویا بدترشدن این بیماری‌ها پیشگیری کرد وحتی بعد از ایجادمی توان میزان عوارض و  مرگ و میر ناشی از آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد.

شاید تا به حال این جمله را شنیده باشید: یک ریال هزینه کردن برای پیشگیری، ارزشی برابر خرج کردن هزار ریال برای درمان را دارد! این جمله دقیقا می تواند اهمیت ویزیت آنلاین در پیشگیری بیماری قلبی را گوشزد کند. اگر چه این طرز فکر شاید برای تعداد معدودی از بیماری ها منطقی و صادق باشد اما برای همه بیماران قلبی که اکثر مبتلایان به آن باید تا آخر عمر با مشکلات این بیماری دست و پنجه نرم کنند حتما صدق می کند. این در حالی است که بیماری های قلبی، قاتل شماره یک زنان مردان در نظر گرفته شده و تخمین زده می شود که 90 درصد عوامل خطر بیماری های قلبی قابل پیشگیری هستند.

اهمیت ویزیت آنلاین در پیشگیری بیماری قلبی یعنی این که شما به راحتی می توانید با کنترل بیشتر عوامل خطر بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا، استعمال سیگار و چاقی از بروز آن جلوگیری کند.

انواع مختلف بیماری قلبی وجود دارد. برخی از بیماری های قلبی مادرزادی (مشکلات قلبی در هنگام تولد) هستند، در حالی که بیماری های عمده قلب در طول زمان ایجاد می شود و در مراحل بعدی زندگی تاثیر می گذارد. بعضی از آنها مادرزادی هستند (افراد مبتلا به مشکلات قلب)، اما اکثریت بیماری های قلبی در طول ایام زندگی ایجاد می شوند و بعدا زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری قلبی یک اصطلاح است که هر اختلال قلب را پوشش می دهد. بر خلاف بیماری قلب و عروق که مشکلات عروق خونی و سیستم گردش خون و همچنین قلب را توصیف می کند، بیماری قلبی تنها به مسائل و ناهنجاری های قلب مربوط می شود. انواع مختلفی از بیماری قلبی وجود دارد که بر قسمت های مختلف اندام تاثیر می گذارد و به روش های مختلفی اتفاق می افتد.

 

بیماری قلبی مادرزادی

این یک اصطلاح عمومی برای برخی از ناهنجاری های قلب است که از زمان تولد وجود دارند. عبارتند از:

  • نقص دیواره قلبی (Septal defects)، این بیماری زمانی رخ می‌دهد که یک سوراخ بین بتن های قلب وجود دارد. این بیماری گاهی اوقات با نام سوراخ در قلب معرفی می‌گردد.
  • نقص انسداد (Obstruction defects)، این بیماری زمانی رخ می‌دهد که جریان خون در دهلیزهای قلب کمی و یا بطور کامل بسته شده است.
  • بیماری قلبی سیانوتیک (Cyanotic heart disease)، بدلیل یک یا چند نقص در قلب اکسیژن کافی در بدن پمپاژ نمی‌شود.

 

بیماران قلبی مادرزادی به طور مداوم باید علایم خود را در طول زندگی با پزشک خود درمیان بگذارند و ویزیت شوند.چه بسار این امر تسهیل یافته و حالا میتوان توسط دستگاه های هوشمند علایم حیاتی و آزمایشات و ... را برای پزشکان ارسال کرده و ویزیت از راه دور را تجربه کنند.

 

عوامل ایجاد بیماری های قلبی در سایر افراد

عوامل خطر برای توسعه بیماری های قلبی عبارتند از:

  • سن: پیری خطر ابتلا به بیماری های قلبی و تنگ شدن عروق و  از کار افتادگی عضله قلب  را افزایش می دهد.
  • جنس: مردان به طور کلی در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. با این وجود، پس از یائسگی، خطر ابتلا به زنان افزایش می یابد.
  • سابقه خانوادگی: سابقه خانوادگی بیماری های قلبی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را افزایش می دهد.
  • سیگار کشیدن: نیکوتین عروق خونی شما را کاهش می دهد و مونوکسید کربن می تواند بر روی پوشش داخلی آنها آسیب برساند و آنها را بیشتر به بیماری آترواسکلروز آسیب برساند. حملات قلبی در افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری است.
  • برخی داروهای شیمی درمانی و پرتودرمانی برای سرطان: برخی از داروهای شیمی درمانی و پرتودرمانی خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهند.
  • رژیم غذایی نامناسب: رژیم غذایی با چربی زیاد، نمک، شکر و کلسترول می تواند به پیشرفت بیماری های قلبی کمک کند.
  • فشار خون بالا :فشار خون بالا کنترل نشده می تواند به سخت شدن و ضخیم شدن شریان ها منجر شود، انعقاد عروقی که از طریق آن جریان خون جریان می یابد.
  • سطح کلسترول خون بالا: سطح کلسترول بالا در خون شما می تواند خطر ایجاد پلاک ها و آترواسکلروز را افزایش دهد.
  • دیابت: دیابت خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. هر دو شرایط عوامل خطر مشابهی مانند چاقی و فشار خون بالا دارند.
  • چاقی: وزن بیش از حد دیگر عوامل خطر دیگر را بدتر می کند.
  • عدم فعالیت فیزیکی : فقدان ورزش نیز با بسیاری از انواع بیماری های قلبی و برخی از عوامل خطر دیگر آن همراه است.
  • فشار روانی: استرس بدون استرس ممکن است به شریان های شما آسیب برساند و سایر عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی را بدتر کند.

 

علائم بیماری های قلبی

علائم بیماری قلبی بستگی به نوع بیماری و شرایطی دارد که بر فرد تاثیر می گذارد. با این حال، علائم رایج عبارتند از:

  • درد در ناحیه سینه که از طریق بدن حرکت می کند، از جمله سینه به گردن، پشت، شکم یا فک
  • سرگیجه
  • تعریق شدید
  • تهوع و استفراغ
  • سطح خستگی بالا
  • تند تر شدن ضربان قلب و تنفس
  • درد قفسه سینه

 

ویزیت آنلاین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

اگر شما نگران مشکلات قلبی خود هستید و نیاز دارید که هر زمان که لازم است بایک پزشک متخصص صحبت کرده و ویزیت شوید و یا مبتلا به بیماری های قلبی نیستید اما برای پیشگیری و سهولت فکری نیاز به صحبت و مشاوره با یک متخصص قلب دارید ، میتوانید گزینه ویزیت آنلاین سامانه (تله ویزیت) را انتخاب نموده و همین حالا با یک پزشک متخصص مشورت کنید. استفاده از ویزیت آنلاین این مشکل را به راحتی حل کرده و شما می توانید در هر ساعت شبانه روز به صورت آنلاین در مورد وضعیت خود از افراد با تجربه و متخصصین برتر در حوزه پزشکی مشاوره بگیرید و ویزیت شوید.

با واردشدن در سایت www.TeleVisit24.com تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت ، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید.

یک ریال هزینه کردن برای پیشگیری، ارزشی برابر خرج کردن هزار ریال برای درمان را دارد

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط