مقالات آموزشی

 
تله کاردیولوژی چیست؟

تله کاردیولوژی چیست؟

تله کاردیولوژی یک روش پزشکی مدرن است که از قدرت ارتباطات از راه دور برای دستیابی به تشخیص از راه دور و درمان بیماری های قلبی استفاده می کند که شامل بیماری قلبی-عروقی، مزمن و حاد و همچنین آریتمی ، نارسایی احتقانی قلب و ایست قلبی ناگهانی است.
مزایای تله کاردیولوژی

مزایای تله کاردیولوژی

از آنجایی که ارتباط از راه دور منجر به ایجاد طیف گسترده ای از تخصص های پزشکی می شود ، مراقبت از قلب و عروق از جمله زمینه هایی است که ویزیت از راه دور خدمات گسترده ای را در این شاخه به بیماران اراه میدهد.این شاخه از پزشکی از راه دور ، معروف به telecardiology ، به دنبال دستیابی به زمان واقعی ، تشخیص از راه دور و درمان بیماری های قلبی از جمله نارسایی احتقانی قلب ، ایست قلبی و آریتمی است.
علل و علایم میوکاردیت یا التهاب عضله قلب

علل و علایم میوکاردیت یا التهاب عضله قلب

میوکاردیت (myocarditis) یکی از انواع بیماری التهاب قلب است. این بیماری موجب التهاب عضلات قلب میوکاردیوم شده و تحت عنوان التهاب عضله قلب نیز شناخته می شود.
ناراحتی و بیماری های قلبی عروقی

ناراحتی و بیماری های قلبی عروقی

بیماری قلبی-عروقی یا بیماری قلب (heart disease) دسته‌ای از بیماری‌هایی است که در قلب یا رگ‌ها (سرخرگ‌ها، مویرگ‌ها و سیاهرگ‌ها) رخ می‌دهد. بیماری قلبی-عروقی به هر گونه بیماری که دستگاه گردش خون را تحت تاثیر قرار دهد گفته می شود که شامل بیماری‌های قلبی و بیماری‌های شریانی می‌شود.
تفاوت انژیو با سیتی انژیو چیست؟

تفاوت انژیو با سیتی انژیو چیست؟

آنژیوگرافی و سی. تی. آنژیوگرافی هردو روش‌هایی دقیق برای بررسی رگ‌های اصلی خون رسان (کرونر) قلب هستند. اما هزینه آنژیوگرافی که با عبور یک لوله باریک از رگ پا به قلب انجام می‌شود، تقریبا سه برابر هزینه سی. تی. آنژیوگرافی است که فقط با یک تزریق وریدی در دست انجام می‌شود. زمانی که صرف آنژیوگرافی می‌شود نیز چندین ساعت بیشتر از سی. تی. آنژیوگرافی است.
آشنایی با سندرم تاکی کاردی ارتوستاتیک وضعیتی

آشنایی با سندرم تاکی کاردی ارتوستاتیک وضعیتی

سندرم تاکی کاردی ارتوستاتیک وضعیتی (POTS) یک بیماری قلبی است که با احساس سبکی سر و تپش قلب در پاسخ به ایستادن مشخص می شود. با POTS، ضربان قلب همراه با وضعیت بدن به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
مشکلات قلبی منجر به نارسایی قلبی

مشکلات قلبی منجر به نارسایی قلبی

علت نارسایی قلب چیست؟نارسایی قلب علل مختلفی دارد. بعضی اوقات علت دقیقی برای آن یافت نمی‌شود.
علل درد و بی حسی دست

علل درد و بی حسی دست

بی حسی دست یکی از مشکلات ناخوشایندی هست که ممکن است برای خیلی از افراد در زندگی رخ بدهد. وقتی میگیم بی حسی یا یا گزگز شدن دست منظورمون حالتیه که وقتی روی دستمون خوابیده باشیم موقع بیدار شدن حس می کنیم ...
آشنایی با سوفل قلبی یا صداهای غیرمعمول قلب

آشنایی با سوفل قلبی یا صداهای غیرمعمول قلب

سوفل قلب Heart murmur به صداهای غیرمعمول قلب گفته می‌شود که در اثر گردش متلاطم خون در بدن ایجاد می‌شود. سوفل قلب معمولاً نتیجهٔ تنگ شدن یا نشت داشتن دریچه‌های قلب یا وجود گذرگاه‌های غیرعادی در نزدیکی قلب است که خون در آن‌ها جریان یافته باشد.
کلسترول بالا  ( از علائم تا  درمان)

کلسترول بالا ( از علائم تا درمان)

کلسترول نوعی چربی و از مواد مهم غشا است. کلسترول در خون هم وجود دارد. کلسترول خون از دو منبع اصلی تأمین می‌شود: رژیم غذایی و تولید در کبد.کلسترول رژیم غذایی به‌طور عمده در گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و غذاهای لبنی به بدن می‌رسد. غذاهایی گیاهی کلسترول ندارند. پس از صرف غذا کلسترول از طریق روده جذب و سپس همراه با تری گلیسیریدها درون پوششی پروتئینی بسته‌بندی می‌شود. این ترکیب چربی-پروتئین کیلومیکرون نام دارد. کبد هم می‌تواند کلسترول را از خون بردارد و هم آن را تولید و به درون خون بریزد.
احساس سنگینی در قفسه سینه

احساس درد و سنگینی در قفسه سینه

احساس سنگینی در قفسه سینه ممکن است بر اثر اختلالات مختلف روانی یا فیزیکی ایجاد شود. مردم اغلب مواقع احساس سنگینی در قفسه سینه را با مشکلات قلبی مرتبط می‌کنند اما این ناراحتی می‌تواند نشانه‌ای از اضطراب یا افسردگی باشد.
پیشگیری از سکته قلبی با تله ویزیت

پیشگیری از سکته قلبی با تله ویزیت

سکته قلبی یک وضعیت تهدید کننده زندگی است و زمانی رخ می‌دهد که جریان خون به عضله قلب ناگهان قطع شود و باعث آسیب بافتی شود. این اتفاق معمولاً نتیجه انسداد در یک یا چند عروق کرونر است. انسداد می‌تواند به علت ...
اهمیت تله ویزیت در پیشگیری از بیماری های قلبی

اهمیت تله ویزیت در پیشگیری از بیماری های قلبی

اهمیت ویزیت آنلاین در پیشگیری بیماری قلبی یعنی این که شما به راحتی می توانید با کنترل بیشتر عوامل خطر بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا، استعمال سیگار و چاقی از بروز آن جلوگیری کند...
 پروپرانولول دارویی است که برای درمان فشار خون، تپش قلب، سردردهای میگرنی و درد قلبی تجویز می شود.

عوارض پروپرانول

پروپرانولول (propranolol)، دارویی است که برای درمان مشکلات قلبی، کمک به اضطراب و جلوگیری از میگرن استفاده می شود. پروپرانولول ضربان قلب را کند و خون رسانی بدن را آسان می کند. در این مقاله می خواهیم شما را با این دارو و موارد مصرف و عوارض آن آشنا کنیم.
نارسایى قلب: علت ، علائم ، درمان

نارسایى قلب - علت ، علائم ، درمان

نارسایى قلبى وضعیتى است که در آن قلب توانائى پمپاژ خون به مقدار کافى براى بافت‌ هاى مختلف بدن را ندارد یا تنها با یک فشار پرشدگى افزایش یافته غیر طبیعى قادر به انجام آن است. به عبارت ساده تر نارسایی قلب به معنی کاهش شدید عملکرد قلب است یعنی...
مزایای استفاده از تله کاردیولوژی

مزایای استفاده از تله کاردیولوژی

از آنجایی که ارتباط از راه دور منجر به ایجاد طیف گسترده ای از تخصص های پزشکی می شود ، مراقبت از قلب و عروق از جمله زمینه هایی است که ویزیت از راه دور خدمات گسترده ای را در این شاخه به بیماران اراه میدهد.
برادیکاردی (کاهش ضربان قلب)

برادیکاردی (کاهش ضربان قلب)

بیماری برادیکاردی کاهش ضربان قلب است. که البته به سن و وضعیت جسمانی بستگی دارد. مثلاً افراد سالخورده بیشتر مستعد این بیماری هستند. به طور کلی در بزرگسالان، ضربان قلب کمتر از 60 ضربان در دقیقه (BPM) در حالت استراحت به عنوان بریدکاردی شناخته می شود. البته استثنائاتی هم وجود دارد مثلاً بعضی از افراد بالغ سالم و ورزشکاران جوان دارای ضربان قلب کمتر از 60 دقیقه هستند.
سکته قلبی چیست؟

سکته قلبی چیست؟

سکته قلبی (در اصطلاح پزشکی ام‌ آی) یا آنفارکتوس میوکارد به انگلیسی (Myocardial infarction) یا حمله قلبی، عبارت از انهدام و مرگ سلولی دائم و غیرقابل برگشت در بخشی از عضله قلب (میوکارد) است که به ...
عواملی که سلامت قلب را به خطر میاندازد

عواملی که سلامت قلب را به خطر میاندازد

همانطور که می‌دانید، قلب اندامی بسیار حیاتی در بدن است، که قادر است در تمامی بدن خون را پمپاژ کند. شرایطی که به واسطه آن می‌توانید زندگی سالمی داشته باشید، قطعا شرایطی را ایجاب می‌کند که سلامت قلب شما را هم تضمین کند.اگر ...
نارسایی قلبی (Congestive Heart Failure (CHF

نارسایی قلبی (Congestive Heart Failure (CHF

نارسایی قلبی که بعضاً نارسایی احتقانی قلبی (Congestive Heart Failure (CHF نامیده می شود، زمانی اتفاق می افتد که عضلات قلب شما نتواند خون را به مقدار کافی پمپاژ کند. شرایطی مانند تنگ شدن شریان های قلبی (بیماری های عروق کرونر قلب) یا فشارخون بالا به تدریج قلب شما را ضعیف یا سفت می کند و قلب نمی تواند خون را وارد کند و آن را به بافت های مختلف بدن پمپاژ کند.
12
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران