ریزش موی فصلی

در برخی از افراد با ایجاد تغییرات آب و هوایی و کوتاه شدن روز در فصل های سرد پاییز و زمستان ریزش مو فصلی در آنها شروع می گردد که طبق نظر متخصصین پوست دلیل عمده این ریزش موی فصلی کاهش نور خورشید و کمبود ویتامین D در بدن در فصل های سرد سال می باشد زیرا نور آفتاب به مقدار کافی باعث افزایش ویتامین D در بدن می شود و ویتامین D یکی از ویتامین های مورد نیاز مو برای رشد و تقویت مو می باشد.

برخلاف باور عمومی، ریزش مو فقط مربوط به مردان نیست؛ حدود ۴۰ درصد ریزش مو مربوط به زنان است.

ریزش مو در مردان از ناحیه‌ی پیشانی شروع شده و به سمت فرق سر پیشروی می‌کند که به تدریج می‌تواند موجب طاسی کامل شود. در زنان ریزش و نازک شدن موها از تمام نواحی سر اتفاق می‌افتد اما به ندرت موجب طاسی کامل می‌گردد.

برای هر دو جنس آلوپسی اندروژنتیک - که به نام الگوی مردانه یا زنانه طاسی شناخته میشود، شایعترین شکل ریزش مو است.

در مردان این اختلال با کاهش و تُنک شدن مو در فرق سر مشخص میشود که می‏‌تواند در نهایت به طاسی منجر گردد. در زنان دچار آلوپسی اندروژنتیک گرایشی به تنک شدن مو در تمامی سر به چشم میخورد اما به ندرت این روند به طاسی زنان منجر میشود.

تله ویزیت - TeleVisit  انجام کلیه فرآیندهای پزشکی با شرایط وجود فاصله جغرافیایی بین پزشک و بیمار، را فراهم می کند.

بیماران عزیز می‌توانند از طریق اپلیکیشن تله ویزیت - TeleVisit، به ارتباط مستقیم با متخصصین بپردازند و بصورت مجازی سوالات خود را از پزشک متخصص بپرسند و راهکارهای درمانی را از پزشک مورد نظر خود دریافت نمایند.

مواد غذایی برای درمان ریزش مو فصلی

افرادی که معمولا به طور فصلی و با تغییر آب و هوا دچار ریزش مو می شوند می توانند با مصرف ماهی، دانه های آجیل، تخم مرغ ، عدس، سیر ، سویا ، تخم کدو و نوشیدن آب به اندازه کافی از ریزش مو به طور فصلی جلوگیری کنند.

کسانی که با مصرف مواد غذایی مناسب در فصول سرد سال دوباره دچار ریزش مو می شوند باید جهت درمان ریزش مو به پزشک متخصص مراجعه نمایند تا پزشک با توجه به وضعیت بیمار و میزان ریزش مو محلول های موضعی مناسب مانند ماینوکسیدیل و مکمل های خوراکی و ویتامین ها را برای درمان ریزش مو در آنها تجویز نماید، استفاده از مکمل های خوراکی که حاوی زینک و آنتی اکسیدان می باشند تا حد مناسبی از ریزش مو در این افراد جلوگیری خواهد کرد.

غذاهای مقوی برای مو در فصول سرد

استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه در فصول سرد سال مانند اسفناج، مرکبات، کلم و کلم بروکلی که آنتی اکسیدان فعال دارند و مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ و نوشیدن چای سبز سبب می گردد تا مواد مغذی مورد نیاز  و تقویت فولیکول های مو به اندازه کافی وارد پوست شود و مو در این فصول دچار ریزش نگردد.

درمان ریزش مو فصلی با استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی مانند مصرف ماهی و حبوبات به اندازه کافی و مصرف انواع ویتامین هایی که در میوه ها به فراوانی یافت می شوند بهترین و بی عارضه ترین روش برای این نوع از ریزش مو می باشد که به نسبت سایر روش ها هزینه کمتری را نیز در بر خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره تقویت مو متخصصان تله ویزیت در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.
 

با واردشدن در سایت www.TeleVisit24.com تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط