مضررات مقاربت از مقعد

در نواحی مقعد رشته های عصبی زیادی پراکنده شده که این رشته های عصبی بسیار بسیار آسیب پذیر و حساس میباشند و نسبت به هر چیزی که وارد دهانه مقعد (ANAL) شود سریعا واکنش نشان میدهند . اینجا مکانیزمی از عملکرد داخلی بدن شرح داده میشود:

دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر sphincter که یکی از انها داخلی و غیر ارادیست و دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن میباشد و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجیست که این یکی ارادیست وقتی که غذا بلعیده می شود , از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود . در محل ورود و خروج معده , عضلات حلقوی وجود دارند که به آنها اصطلاحا “اسفنکتر”( sphincter ) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند
زمانی که شما احساس میکنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید این زمانیست که اسفنکتر داخلی ۲ باز شده که خب همانطور که گفته شد غیر ارادیست اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع ارادیست و دست شما میباشد یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به WC دارید و خودتون رو نگه میدارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتون باعث خارج شدن مدفوع می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع توسط اسفنکتر خارجی که ارادیست انجام میشه .

حالا همه این مسائل را مطرح کردم که به اینجا برسیم که رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی شده و باعث میشه که درچه خروجی مقعد یا همون آنال به درستی کار خودش رو انجام نده یعنی از قدرت ارادی خارج میشه پس به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست میدهید در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج میشود در اینصورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد. که خب مسلما این برای هیچ آدمی خوشایند نیست.

 

مضرات رابطه مقعدی

ساختار و عملکرد مقعد به طور طبیعی برای مقاربت نیست و زمانی که برای آمیزش و لذت جنسی از آن استفاده شود، ممکن است مشکلات متعددی برای طرفین بوجود بیاورد. مانند:

آسیب به مقعد و جذب عفونت

کانال رکتوم بر خلاف واژن و دهان فاقد مایع روان کننده طبیعی است. در نتیجه هنگام ورود آلت تناسلی اصطکاک ایجاد می شود که می تواند به پوست نازک راست روده و یا همان رکتوم آسیب جدی وارد کند. از آنجا که مدفوع حاوی باکتری از این مسیر عبور کرده تا از بدن خارج شود، بستر جذب هرگونه عفونت و آلودگی فراهم می شود. در این موارد عفونت خود را به شکل یک آبسه مقعدی نشان می دهد. اگر این برآمدگی را در دهانه یا خارج از مقعد خود حس کردید، مصرف آنتی بیوتیک با صلاحدید پزشک می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند.

 

افزایش خطر ابتلا به بیماریهای آمیزشی

علاوه بر عفونت باکتریایی، مقاربت از پشت می تواند خطر ابتلا به عفونت بیماری های مقاربتی (STI) را افزایش دهد. به عنوان مثال ، پوست مقعد به دلیل نازک تر بودن نسبت به پوست واژن، بیشتر در معرض انتقال بیماریهای جنسی است.

از جمله این موارد می توان به کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت، اچ آی وی HIV، زگیل تناسلی و تبخال اشاره کرد. برخی از این بیماریها درمان قطعی نداشته و تا آخر عمر با فرد همراه هستند.

طبق اظهارات مراکز کنترل بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، شایع ترین بیماریهای آمیزشی مانند اچ پی وی و اچ آی وی از طریق رابطه مقعدی انتقال پیدا می کنند.

 

بی اختیاری مدفوع

عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد ماهیچه ای اسکلتی بوده و وظیفه بسته نگه داشتن غیر ارادی مقعد را بر عهده دارند. زمانی که رابطه از پشت به صورت مکرر انجام شود، این عضلات شل شده، کارایی خود را از دست داده و فرد دچار بی اختیاری در دفع مدفوع می شود. تنها راه برای جمع کردن این عضلات و دهانه رکتوم انجام جراحی است.

 

بی میلی جنسی و سرد مزاجی

یکی از خطرات بزرگی که رابطه جنسی از پشت به همراه دارد، سرد شدن زن نسبت به مرد است. زیرا در 90% این موارد زنان ارضا نشده و به ارگاسم نمی رسند. در نتیجه اغلب فکر می کنند که فقط یک وسیله برای برطرف کردن شهوت همسرشان هستند. در نتیجه از او دلسرد شده و بی میل به برقراری رابطه جنسی می شوند.

 

زود انزالی

به طور طبیعی مقعد دارای دریچه تنگ تری نسبت به واژن است و یکی دیگر از عوارض شایع که در رابطه جنسی از پشت به وجود می آید، زود انزالی مردان در رابطه مقعدی است. در نتیجه دیگر از رابطه جنسی واژنی لذت نبرده و نسبت به همسر خود سرد می شوند.

 

ابتلا به بواسیر (هموروئید) و فیستول   

بواسیر یا هموروئید و فیستول از بیماری های شایع نشیمنگاهی هستند که سنین مختلف را درگیر می کنند. برقراری رابطه جنسی از پشت درصد ابتلا به این دو عارضه را به طور بارزی افزایش می دهد. زیرا با انجام این کار کانال رکتوم آسیب دیده، حساسیت پیدا کرده و عروق خونی آن گشاد شده است. در نتیجه فرد در معرض ابتلا به بواسیر و فیستول قرار می گیرد.

 


اینجا را کلیک کنید 👇👇

www.televisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط