چه بیماری هایی توسط متخصص زنان از طریق تله ویزیت قابل درمان است؟

همه گیری کرونا سبک جدیدی از زندگی را آغاز کرده است و بخشی از آن شامل مدیریت تقریبا همه جنبه های زندگی بدون خروج از خانه می شود، این امر باعث افزایش استرس و مشکلات زندگی روزمره ما شده است. در این شرایط مهمتر از همیشه این است که با صرف غذای سالم، یافتن راه هایی برای فعالیت و خواب مناسب،  برای مراقبت از خود وقت بگذارید.  در این شرایط چکاپ های مخصوص بانوان و ملاقات با متخصص زنان برای حفظ سلامتی نباید فراموش شود.

اگر به دلیل کوید 19 قصد حذف ویزیت سالانه خود را از تقویم خود دارید، بعد از خواندن این مقاله میتوانید در این تصمیمتان بازنگری کنید، به خصوص اگر مشکلی دارید که باید با پزشک خود در میان بگذارید. بیشتر مشاوره های بارداری، برنامه ریزی برای بارداری و روابط زناشویی، ویزیت هایی برای حفظ سلامتی بانوان و درمان مواردی مانند عفونت ادراری، شیوه های کنترل بارداری و  درمان بیماریهای مقاربتی و سایر بیماریهایی که با جزئیات در ادامه توضیح خواهیم داد هم اکنون با بهترین متخصص های زنان در سامانه تله ویزیت امکانپذیر شده  است.

شباهت های بین تله ویزیت (ویزیت از راه دور یا ویزیت آنلاین) پزشکان و ویزیت حضوری

به گفته رویه استرایچر، استاد بالینی زنان و زایمان و مدیر پزشکی مرکز یائسگی و مرکز درمان مسائل جنسی شمال غربی شیکاگو: "حقیقت این است که از بسیاری جهات تله ویزیت (ویزیت از راه دور) تفاوتی با قرار ملاقات معمولی ندارد".

او می گوید:" اگر در مورد مسئله ای نگرانی دارید که ممکن است یک بیماری باشد یا خیر تله ویزیت بهترین راهکار است ."

آیا متخصص زنان به شما تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پیشنهاد داده است؟

رویه استرایچر نامه ای را برای هر بیمار ارسال کرد تا به آنها این امکان را بدهد که ویزیت سالانه خود را بصورت مجازی انجام دهند.  "ما نمی دانیم که این شرایط چه مدت ادامه دارد و بسیاری از افراد ممکن است نتوانند یک سال دیگر صبر کنند تا به مشکلات خود رسیدگی کنند." وی می گوید، تاکنون حدود 50 درصد از بیماران خود را به صورت مجازی ویزیت کرده است.

"تله ویزیت (ویزیت مجازی) راهی برای گفتگو در مورد همه چیز است. حتی برخی از غربالگری ها و چکاپهای سالیانه که به نظر می رسد باید حضوری باشد، ، اما می توان آن را از طریق تله ویزیت انجام داد."

کدام یک از مشکلات بهداشت باروری را می توان به صورت مجازی درمان کرد؟

  • کنترل بارداری  شما نیاز به ملاقات حضوری برای تجویز قرص های ضد بارداری ندارید، به خصوص اگر شما بیماری هستید که قبا توسط پزشکتان ویزیت شده اید و پرونده دارید. درست کردن تقویم باروری برای والدین با کمک تله ویزیت به شما کمک می کند تا کنترل و جلوگیری از بارداری از جمله در موارد اورژانسی جلوگیری از بارداری را از طریق تله ویزیت  امکانپذیر می سازد.
  • عفونت های دستگاه ادراری در شرایط عادی شما باید آزمایش ادرار را برای تشخیص عفونت ادراری انجام دهید ولی اکنون که شرایط عادی نیست، این تشخیص را می توان اغلب از طریق تله ویزیت و بدون مراجعه به مطب انجام داد.

در بیشتر موارد میتوانید با متخصصان زنان سامانه تله ویزیت قبل از مراجعه و صرف هزینه برای آزمایش ادرار  در آزمایشگاه، با پزشک خود صحبت کنید. برای مثال استرایچر متخصص زنان می گوید: "اگر یک بیمار بگوید که خارش شدید در ناحیه تناسلی دارد یا داخل ادرار او خون مشاهده می شود یا درد شدید در آن ناحیه دارد، من واقعاً نیازی ندارم که او بیرون برود و یک کیت بخرد تا به او بگوید که او عفونت مثانه دارد ."

  • بیماری های مقاربتی  (STDs) اگر کسی به معاینه برای بیماری های مراقبتی احتیاج داشته باشد ، این کار از طریق ویزیت مجازی امکانپذیر نیست ولی شما می توانید در مورد علائم و نگرانی ها صحبت کنید و به خاطر داشته باشید که مطب های پزشکان تله ویزیت برای انجام معاینات و ملاقات حضوری باز هستند. اگر نگران عفونت مقاربتی هستید، می توانید به مطب مراجعه کنید. اما بخاطر داشته باشید برای تشخیص اینکه مبتلا به سوزاک  یا  کلامیدیا هستید نیازی به معاینه زنان ندارید ، فقط به آزمایش ادرار نیاز دارید .
  • ترشحات  غیرطبیعی دهانه رحم مهمترین علت ایجاد ترشحات بیش از حد دهانه رحم و علائم تحریک کننده واژن، عفونت قارچی یا واژینوز باکتریایی است. بسیاری از زنان فکر می کنند که در درک این که آیا این یک عفونت مخمری است یا واژینوز باکتریایی بسیار ماهر هستند، اما مطالعات نشان می دهد که این امر درست نیست. در یک مطالعه، فقط 11 درصد از زنان به طور دقیق عفونت خود را تشخیص داده اند.

اگرچه معاینه در مطب راهی برای پاسخ قطعی است، اما متخصصان برتر زنان تله ویزیت با طرح سوالاتی به نوع عفونت شما پی میبرند و در صورت نیاز برای درمان آن دارو تجویز می کنند. سوالاتی نظیر: ترشحات به چه شکل است، چه رنگی است، آیا بو وجود دارد و غیره.  

  • بثورات پوستی (برجستگی و سایر مشکلات ناخوشایند) ناحیه تناسلی:  زنان اغلب با بثورات دردناک، سوزش یا برجستگی مواجه می شوند که در این مورد با استفاده از دوربین گوشی خود می توانند عکس از عارضه مورد نظر به متخصصان زنان تله ویزیت ارسال کنند و متخصصان زنان تله ویزیت بدون نیاز به مراجعه حضوری به درمان وی بپردازند.
  • هورمون درمانی برای انجام تنظیمات در هورمون درمانی، معمولاً نیازی به مراجعه حضوری نیست. بعد از مطرح کردن علائم و مشکلاتی که بریا شما پیش آمده است، منخصصان زنان سامانه تله ویزیت می توانند اصلاحاتی را در مورد درمان بیمار انجام دهند و همچنین در صورت نیاز میتوانند قرار ملاقات مجازی بعدی را برای بررسی وضعیت دوز جدید با بیمار بگذارند.
  • خونریزی غیرطبیعی  اگر در مورد دوران قاعدگی خود مشکلی دارید، چه  گرفتگی عضلانی باشد،  چه لکه بینی یاخونریزی نامنظم باشد، همیشه نیازی به آزمایش یا معاینه ندارید. تله ویزیت در بسیاری از موارد مفید است، اما شما تا زمانی که با متخصص خود تله ویزیت نکنید نمی توانید مشکل خود را حل کنید و اگر پزشک تشخیص دهد که شما به آزمایش نیاز دارید، می توانید آن را انجام دهید.

چه نوع مشکلات یا سوالهایی نیاز به مراجعه حضوری دارند؟

ممکن است لازم باشد فوراً برای موارد اورژانسی مانند تب یا عفونت واژن که با کوید-19 ارتباط ندارد، علائم حاملگی خارج رحمی، از جمله درد در لگن، شکم یا کمر، مشکلات ناشی از جراحی اخیر یا خونریزی شدید واژن حضوری معاینه شوید.

جراحی های غیر اورژانسی نیز ممکن است به دلیل بیماری همه گیر کرونا هفته ها یا ماه ها به تأخیر بیفتند.  اگر در حال حاضر نوبت دارید ، پزشک بهترین منبع اطلاعاتی برای تعیین وضعیت یا روش جراحی شما خواهد بود.

تصور نکنید که پزشک نمی تواند شما را ببیند

بخاطر داشته باشید که تمامی متخصصان تله ویزیت هنوز  در مطب خود نیز بیماران را ملاقات می کنند.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط