پزشکی از راه دور باعث ایجاد تحولی در چشم پزشکی می شود

بیماری همه گیر COVID-19 روش تحقق طب در سراسر کشورها و جهان را تغییر می دهد. در این مواقع نامشخص ، گزینه های جدیدی برای modus operandi خدمات درمانی سنتی ارائه شده است.یکی از جایگزین های تحول آمیز استفاده از ویزیت پزشکی آنلاین و ویزیت های مجازی است. جدیدترین رهنمودهای آکادمی چشم پزشکی آمریکا برای همه مراقبت های معمول و غیر معمول چشم پزشکی به صورت آنلاین ارایه شده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اگرچه در حال حاضر پزشکی از راه دور در درجه اول برای ارائه خدمات درمانی طراحی شده است ، اما ما معتقدیم که پزشکی از راه دور می تواند در آموزش و یادگیری برای دانشجویان پزشکی نیز به عنوان گزینه ای برای الگوی سنتی کارآموزی ، به صورت مستقیم چهره به چهره اما آنلاین ، بستری برای آموزش پزشکی و فارغ التحصیل شدن دانشجویان بشود. (GME)

انجمن دانشکده های پزشکی آمریکا توصیه ها و دستورالعمل هایی در مورد چگونگی توسعه آموزش آنلاین ، از جمله منابع یادگیری مجازی ، ماژول های مبتنی بر وب و شبیه سازی را در اختیار مدارس قرار داده است.با این حال ، دانشجویان پزشکی نیز به طور سنتی از مشاهده و شرکت در وظایف بالینی در بیمارستان یا کلینیک در کنار پزشکان ، ساکنین و همراهان یاد می گیرند.

در بیمارستان متدویستون هوستون ،  جلسات آموزشی خود را به صورت کنفرانس آنلاین منتقل کرده اند و برای مراقبت بیمار از راه دور، از سیستم عامل های سازگار با HIPAA استفاده می کنند.اگرچه از چندین سیستم عامل (به عنوان مثال ، WebEx ، زوم ، اسکایپ ، (FaceTime) استفاده شده است ، دورهای بالینی ممکن است اجرای آن با دانشجویان چالش برانگیزتر باشد.

همه گیری فعلی COVID-19 مطمئناً یک زمان چالش برانگیز برای همه است ، با تغییر مداوم در هر جنبه از زندگی ، از جمله ارائه خدمات درمانی در مدتی که عمدتا از تاریکی تشکیل شده است ، در آموزش پزشکی نوری وجود دارد. این امکان وجود دارد که دانشجویان با وجود عدم توانایی در مشارکت در فعالیت های بالینی ، یادگیری سخت و پرتحرکی را انجام دهند

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نتیجه

بیماری همه گیر COVID-19 باعث ایجاد هرج و مرج و اختلال در مراقبت های بالینی و همچنین آموزش و یادگیری می شود. این اختلال فرصتی منحصر به فرد برای نوآوری و پذیرش سریعتر چشم پزشکی ایجاد کرده است.

 

منبع: ophthalmologytimes

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط