چشم پزشکی از راه دور

چگونگی روند teleophthalmology 

تصویر برداری از عمق چشم توسط یک دوربین مخصوص (دوربین فوندوس) انجام می شود ، که اساساً از یک میکروسکوپ تخصصی  که به یک دوربین متصل است تشکیل شده است.

خدمات teleophthalmology در درجه اول می تواند به دو روش همزمان یا غیر همزمان انجام شود:

تله افتالمولوژی همزمان امکان ارتباط و تعامل همزمان بین  طرفین را فراهم می کند (با استفاده از فن آوری های از راه دور پزشکی مانند ویدئو کنفرانس) . که به صورت همزمان برای نظارت بر برداشتن اجسام خارجی قرنیه  و مشاوره در این باره است.

تله افتالمولوژی غیر همزمان همان  روش ارتباطی  "ذخیره و ارسال" ، که در آن داده ها گرفته می شود و برای اینکه بعدا بررسی شوند منتقل می شوند.

تصاویر چشم را می توان از روش های غیر تهاجمی از طریق روش های مختلف ، ثبت نمود. به طور کلی ممکن است  توسط یک تکنسین یا متخصص مراقبت های بهداشتی غیر پزشک این تصاویر را ثبت کرد.

چشم بیرونی : عکسهای دیجیتال استاندارد یا دوربین فیلمبرداری

بخش جلویی :  روزنه لامپ  متصل به دوربین

بخش عقبی یا شبکیه: دوربین فوندوس

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برای بدست آوردن تصویری با کیفیت کافی ممکن است نیاز به میدیاریاز (اتساع مردمک چشم ، به عنوان مثال استفاده از تروپیکامید) باشد. برای تشخیص ضخیم شدن شبکیه ممکن است از استریوسکوپی استفاده شود. سپس تصاویر از طریق اینترنت یا شبکه اختصاصی به پزشک منتقل می شوند تا فوراً معاینه و بررسی شوند ، یا برای ذخیره سازی و بررسی در آینده ، ارسال شوند. در حالت ایده آل ، برای انتقال تصاویر از رمزنگاری استفاده می شود تا اطلاعات  بیماران محرمانه بماند. بین ضبط و ثبت تصویر تا مشاهده تصویر توسط پزشک ، ممکن است پردازش تصویر انجام شود ، از جمله فشرده سازی تصاویر ، بهبود کیفیت  تصاویر یا مشخص کردن لبه ها در تصویر . ارزیابی تصویر ، برای تشخیص آسیب شناسی های مختلف در صورت ارزیابی ناهمزمان ، اغلب توسط چشم پزشک ، بینایی سنج یا پزشک مراقبت های اولیه انجام می شود ، هرچند که توسط پرسنل آموزش دیده نیز انجام می شود. همچنین ممکن است ارزیابی تصویر به صورت اتوماتیک توسط سیستم پردازشی تصاویر انجام شود تا بتوان آسیب شناسی یا درجه بندی را ارائه داد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط