فواید مشاوره تغذیه از راه دور

در ابتدا باید به این نکته بپردازیم که متخصص تغذیه کیست و چه ؟ یکی از دغدغه های افراد در جوامع امروز، میل به داشتن چهره و اندامی زیبا می باشد. در کنار زیبایی چهره، زیبایی اندام نیز بسیار مورد توجه قرار دارد. اندام زیبا علاوه بر حفظ و کمک به سلامتی، می تواند به افزایش اعتماد به نفس در افراد نیز منجر شود. برای داشتن یک اندام زیبا، باید از علم تغذیه، کالری مواد غذایی و اصول رژیم نویسی آگاهی داشته باشیم. از آن جایی که تمامی افراد جامعه از این اطلاعات تخصصی آگاهی ندارند، باید در این زمینه به افراد متخصصی از جمله دکتر تغذیه مراجعه کنیم. دسترسی به متخصص تغذیه می تواند از طریق مراجعه به مطب وی یا از طریق ویزیت آنلاین صورت بگیرد.

رعایت رژیم غذایی سالم یکی از کلیدهای تضمین سلامت و شادابی هر فردی است که روی کیفیت زندگی او تأثیرگذار است.متاسفانه زندگی شهرنشینی و کاهش فعالیت جسمانی باعث شده افراد با مشکلات زیادی در زمینه تغذیه مناسب، تناسب اندام و حفظ سلامت خود مواجه شوند.

رژیم غذایی نامناسب می تواند تاثیر زیادی بر روی بروز بیماری های مزمن وابسته به رژیم غذایی مانند سرطان، دیابت، بیماری مزمن کلیه، بیماری التهابی روده و موارد دیگر داشته باشد؛ اما از طرفی هم اصلاح رژیم غذایی با مشاوره آنلاین می تواند نقش موثری در پیشگیری از بیماری های مزمن و تسکین علائم بیماری های مختلف بالینی داشته باشد. بر همین اساس استفاده از مشاوره تغذیه می تواند در اصلاح رژیم غذایی افراد و سلامت آن ها موثر باشد. علاوه بر این، مشاوره تغذیه می تواند یک گزینه درمانی اصلی در مدیریت سوء تغذیه در سالمندان باشد. اصلاح رژیم غذایی با مشاوره آنلاین برای سالمندان و سایر افراد جامعه می تواند نقش موثری در سلامت افراد و حتی جامعه داشته باشد و میزان ابتلا به بیماری ها و مرگ و میر ها را کاهش دهد.

مشاوره تغذیه یک تعامل دو طرفه است که از طریق آن فرد یا یک متخصص تغذیه وضعیت غذایی فرد را مورد بررسی قرار می دهد و نتایج ارزیابی رژیم غذایی فرد را تفسیر می کنند. هدف از این بررسی، شناسایی مشکلات تغذیه ای بیمار و برطرف کردن نیاز ها و نظارت بر رژیم غذایی فرد است. مشاوره تغذیه به بیماران کمک می کند تا اطلاعات مهم در مورد وضعیت تغذیه ای و تاثیر آن بر روی سلامتی خودش را درک کند و سعی در برطرف کردن نیازهای تغذیه ای خودش داشته باشد. علاوه بر آن، اصلاح رژیم تغذیه ای تغییر رفتار را در افراد تقویت می کند؛ اما در برخی موانع ممکن است فرد را از ادامه روند درمانی خود منصرف کند و نتیجه درمان را تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجا که مشاوره تغذیه می تواند سلامتی و رژیم غذایی فرد را بهبود ببخشد انتخاب یک متخصص مناسب و باتجربه اهمیت زیادی دارد. بیشتر اوقات، مشاوران تغذیه، متخصصان تغذیه یا متخصصان رژیم درمانی هستند. اما سایر متخصصان بهداشت و درمان مانند پرستاران، کارکنان بهداشت هم می توانند نقش اساسی در اصلاح رژیم غذایی افراد داشته باشند.

مراجعه به یک پزشک تغذیه می تواند به دلایل متفاوتی صورت بگیرد. بنابراین بهتر است پیش از مراجعه به متخصص تغذیه ، ابتدا از وظایف آن ها آگاهی پیدا کنید و بعد بنا به هدف مورد نظر خود به آن ها مراجعه کنید. در ادامه به گوشه ای از وظایف یک دکتر تغذیه اشاره می کنیم:

  • معاینه و بررسی رونده تغذیه ای مراجعین
  • ارائه یک برنامه غذایی و یا رژیم مناسب با هر فرد
  • پیگیری برنامه های غذایی و رژیم مراجعین، ایجاد و حفظ انگیزه در آن ها
  • ارائه توضیحات لازم و کافی در رابطه با کالری مواد غذایی، انواع رژیم ها و برنامه های غذایی به مراجعین
  • کمک به درمان مشکلات تغذیه ای در افراد (کم خوری، پرخوری، سو تغذیه، بی اشتهایی عصبی و غیره)
  • بررسی رژیم های سابق هر مراجع، تشخیص مشکلات موجود و تغییر در برنامه رژیمی سابق فرد بنا به صلاح دید

برای یافتن یک دکتر تغذیه ، کافی است که لیستی از پزشکان متخصص در این حیطه را در اینترنت جست و جو کنید و یک قرار ویزیت آنلاین با آنها هماهنگ کنید و در صورت نیاز و تجویز پزشک به مطب آنها مراجعه کنید.ایمگونه در وقت و هزینه شما نیز صرفه جویی میشود.

رفت و آمد به مطب متخصص تغذیه در شهرهای شلوغ و پرجمعیت علاوه بر اتلاف وقت منجر به صرف هزینه های زیادی می شود. برای جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در هزینه های مربوط به رفت و آمد، می توان از دکتر تغذیه آنلاین استفاده کرد. برخی از متخصصان حوزه تغذیه به صورت آنلاین و غیر حضوری نسبت به ارائه مشاورات تغذیه، ارائه انواع رژیم و پیگیری روند عملکرد مراجعین اقدام می کنند. بر اساس این رویکرد، هر فردی در هر نقطه ای از کشور می تواند به بهترین پزشکان تغذیه دسترسی داشته باشد.

در سایت  www.TeleVisit24.comتنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت ، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط