مقالات آموزشی

 
چطور می‌توانیم بصورت غیر حضوری از خدمات درمانی استفاده کنیم؟

چطور می‌توانیم بصورت غیر حضوری از خدمات درمانی استفاده کنیم؟

دسترسی داشتن به انواع و اقسام خدمات درمانی، از جمله پزشک و متخصص کار بلد امری بسیار مهم و ضروری است. امروزه با پیشرفت علوم و تکنولوژی، کارها و ایده‌هایی که قبلا در حد یک تصور بودند، رنگ و بوی واقعیت پیدا کرده‌اند.امروزه خدمات درمانی بصورت غیر حضوری در سرتاسر دنیا انجام می‌گیرد و به امری طبیعی تبدیل شده است.
توریسم درمانی و تکنولوژی

توریسم درمانی و تکنولوژی

راه رسیدن از درمان های سنتی و گیاهی به رباتیک و میکروسکوپی امروزی طولانی و سخت بوده و فهم آن در بستر گردشگری سلامت نیازمند آگاهی نسبت به سیری تاریخی است، فناوری های نو ظهور پزشکی اینک موجب شده تا ارائه دهندگان خدمات گردشگری سلامت امروزه بتوانند از سرویس های آن برای متقاضیان خود استفاده کنند، اینک استفاده از تمام یا بخشی از این مزایا کاملا برای توریسم درمان ها میسر است،که با هم مواردی از فناوری های پزشکی موثر در توریسم درمانی را مرور می کنیم.
تله ویزیت های درمانی در انـواع تخـصص هـا،یکی از کاربردهای علم پزشکی از راه دور مـی باشـد

تله ویزیت های درمانی در انـواع تخـصص هـا،یکی از کاربردهای علم پزشکی از راه دور مـی باشـد

تله ویزیت معمولاً بین دو یا چند پزشک و یا بین بیمار و پزشک معالج صورت میگیرد . این فن آوری به دلیـل سادگی و گـستردگی کـاربرد ، بیـشترین سـهم از تلـه مدیسین را به خـود اختـصاص مـی دهـد. راه انـدازی شبکه تله ویزیت پزشکی از راه دور مـیتوانـد دسترسـی جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی را افزایش داده و منجر به کاهش هزینه های سلامت میشود.
روان درمانی از راه دور (e-therapy)

روان درمانی از راه دور (e-therapy)

روان درمانی از راه دور به استفاده از اینترنت برای تعاملات درمانی میگویند. از آنجا که روان درمانی از طریق اینترنت عمدتاً به کمک پست الکترونیکی صورت می‌گیرد، بعضی ها این روش درمانی را درمان از طریق پست الکترونیک e-mail therapy می‌نامند. یعنی روان درمانی از راه دور به معنای استفاده از اینترنت برای تعاملات درمانی است.
موج دیجیتال در سیستم مراقبت درمانی

موج دیجیتال در سیستم مراقبت درمانی

با دیجیتال شدن همه‌چیز در دنیای امروز، سیستم مراقبت درمانی هم مدتی است از این فناوری استفاده می‌کند. این مساله به‌ویژه در بخش مراقبت بهداشت و درمان جای خود را باز کرده و توانسته اعتبار و جایگاه ویژه‌ای برای خود به‌دست آورد. رونق این فناوری در جهان همچنین باعث بالا رفتن 14درصد تولید ناخالص جهانی GDP تا 10 سال آینده؛ یعنی تا سال 2030 خواهد شد.
 کاهش هزینه های  درمانی از طریق مانیتورینگ از راه دور

کاهش هزینه های درمانی از طریق مانیتورینگ از راه دور

یکی از مزایای استفاده از اینترنت اشیا در سازمان های سلامت، کاهش هزینه های موجود است. متخصصان این حوزه می توانند از مانیتورینگ ریموت بدون حضور بیمار در بیمارستان به خوبی استفاده کنند. مهم نیست بیمار در منزل، دفتر کار یا سایر بخش های جهان باشد. در این شرایط متخصص می تواند سلامت بیمار را بررسی کند و درمان های احتمالی را فراهم آورد.
تومور ویلمز، علائم و راهکارهای درمانی آن کدامند؟

تومور ویلمز، علائم و راهکارهای درمانی آن کدامند؟

تومور ویلمز یک سرطان نادر کلیه است که در درجه اول کودکان را درگیر می کند. به عنوان نفروبلاستوما نیز شناخته می شود و شایع ترین سرطان کلیه در کودکان است. تومور ویلمز اغلب کودکان 3 تا 4 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد و پس از 5 سالگی کمتر شایع می شود.تومور ویلمز اغلب در یک کلیه اتفاق می افتد، اگرچه گاهی اوقات در هر دو کلیه به طور همزمان یافت می شود.پیشرفت در تشخیص و درمان تومور ویلمز پیش آگهی کودکان مبتلا به این بیماری را بسیار بهبود بخشیده است. با درمان مناسب بهبودی زیادی در کودکان دیده شده است.
کاردرمانی پارکینسون چه کمکی به بیمار میکند؟

کاردرمانی پارکینسون چه کمکی به بیمار میکند؟

بیماری پارکینسون یک اختلال سیستم عصبی است.علایم مشخصه بیماری پارکینسون رعشه و کُند و محدود شدن حرکات است. تغییرات کوچکی در حرکات و رفتار فرد می‎تواند پیامی از آغاز بیماری پارکینسون پیش از تشخیص آن در بیمار باشد.
دلایل گرفتگی بینی چیست و چه درمانی دارد؟

دلایل گرفتگی بینی چیست و چه درمانی دارد؟

گرفتگی بینی در واقع همان احتقان بینی است. گرفتگی بینی اغلب نشانه ای از مشکل دیگری در سلامتی، مانند عفونت سینوس ها است. همچنین ممکن است در اثر سرماخوردگی معمولی ایجاد شود. احتقان بینی زمانی ایجاد می شود که بینی پر و ملتهب شود. احتقان های مرتبط با بیماری ها معمولا طی یک هفته بهبود پیدا می کنند.
هورمون درمانی سرطان پستان و پروستات

هورمون درمانی سرطان پستان و پروستات

هورمون ها مواد شیمیایی هستند که به وسیله غدد داخلی از جمله تخمدان ها و بیضه ها ترشح میشوند. هورمون ها به رشد برخی از انواع سلول های سرطانی همچون سرطان پستان و پروستات کمک می کنند.
در چه شرایطی خون در منی دیده میشود و چه درمانی دارد؟

در چه شرایطی خون در منی دیده میشود و چه درمانی دارد؟

دیدن خون در مایع منی می‌تواند باعث نگرانی مردان شود. منی شامل اسپرم و مایعات همراه آن است که توسط غده‌ی پروستات، غده‌ی وزیکول سمینال و غده‌ی پیازی-میزراهی ساخته می‌شود. در واقع منی مایعاتی است که همراه با اسپرم از مجاری ادراری عبور کرده، خروج این مایعات انزال نامیده می‌شوند، همچنین خروج منی در حین ارضا شدن رخ می‌دهد. علل متعددی می‌تواند موجب آسیب به عروق خونی مجاری شده و باعث همراه شدن خون با مایع منی، ادرار یا هر دو شود.
سن مناسب گفتار درمانی

سن مناسب گفتار درمانی

گفتار درمانی روشی درمانی برای بهبود و برطرف کردن اختلالات گفتار، درک زبان و همچنین درمان اختللات بلع می باشد. شروع صحبت در بین کودکان یک ساله به صورت تک کلمه ای اتفاق می افتد. با افزایش سن کودک به ۱۸ ماهگی، از تعداد کلمات بیشتری می تواند استفاده کند.
گفتار درمانی از راه دور یا   Telepractice

گفتار درمانی از راه دور یا Telepractice

وقتی برای اولین بار صحبت از جلسات گفتار درمانی انلاین می شود ، سوالی که پیش می آید این است که جلسات گفتاردرمانی آنلاین به چه شکل است ؟همانطور که جلسات حضوری گفتاردرمانی متناسب با نوع اختلال و سن مراجعه کننده، ممکن شرایط متفاوتی داشته باشد.
اوزون درمانی جهت درمان درد

اوزون درمانی جهت درمان درد

اوزون ترکیب اکسیژن با یک اتم اضافی است این اتم اضافه قدرت اکسیژن را افزایش می دهد در واقع یک اکسیژن قدرتمند در اختیار سیستم درمانی قرار می گیرد که با این اتم اضافه کارایی زیادی رابوجود می آورد.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران