مقالات آموزشی

 
تاثیر تله ویزیت بر کم تحرکی

تاثیر تله ویزیت بر کم تحرکی

در زندگی مدرن و امروزی، هر چه پیش می‌رویم کم تحرک‌تر از پیش می‌شویم. کارها و تفریحات ما اغلب طوری هستند که یک جا نشسته‌ایم. پشت میز می‌نشینیم و با کامپیوتر کار می‌کنیم، هنگام کار کردن با گوشی‌های موبایلمان نیز اغلب نشسته‌ایم و تحرک خاصی نداریم. تلویزیون تماشا کردن نیز یکی دیگر از تفریحات روزمره اغلب افراد است که موجب می‌شود زندگی آن‌ها بیش از پیش بی تحرک باشد. اما در این میان کمتر کسی از عوارض کم تحرکی و بی تحرکی خبر دارد. ورزش نکردن و داشتن یک زندگی غیرفعال و بی تحرک برای بدن می‌تواند بسیار خطرناک باشد...
تله ویزیت در رفاه حال افراد جامعه

تله ویزیت در رفاه حال افراد جامعه

پیشرفت تکنولوژی آنقدر سریع و همه جانبه است که نقش پر رنگ آن در زندگی بشر امروز را نمی توان نادیده گرفت، یکی از مهم ترین استفاده ها از کاربردی ترین تکنولوژی روز دنیا، یعنی اینترنت، استفاده از آن در حوزه پزشکی است. حتما شما هم امروزه اصطلاح " تله ویزیت" را شنیده اید، اگر این سوالات در ذهن شما شکل می گیرد که اصلا این سبک از ویزیت چگونه است، چه سوالاتی را می توان از این طریق با پزشکان در میان گذاشت، در کدام زمینه های پزشکی می توان از تله ویزیت بهره مند شد و ... ما در این مطلب به تمامی این نکات پرداخته ایم.
مزایای استفاده از تله ویزیت

مزایای استفاده از تله ویزیت

حتما برای هر یک از ما این مسئله پیش آمده است که برای یک پرسش کوتاه در خصوص بیماری، نحوه و میزان مصرف دارو، علائمی که نیاز به ویزیت جهت تشخیص بیماری دارد و یا حتی نشان دادن یک برگه آزمایش ساعت ها در مطب پزشک معطل مانده باشیم. در حقیقت تله ویزیت امکانی را برای ما فراهم می سازد تا جز در موارد واقعا ضروری نیازی به حضور در مطب پزشک نداشته باشیم، بنابراین می توان گفت برای هر نوع مشکلی می توان از تله ویزیت استفاده کرد.
آشنایی با تله ویزیت تغذیه از راه دور

آشنایی با تله ویزیت تغذیه از راه دور

یکی از دغدغه های افراد در جوامع امروز، میل به داشتن چهره و اندامی زیبا می باشد. در کنار زیبایی چهره، زیبایی اندام نیز بسیار مورد توجه قرار دارد. اندام زیبا علاوه بر حفظ و کمک به سلامتی، می تواند به افزایش اعتماد به نفس در افراد نیز منجر شود. برای داشتن یک اندام زیبا، باید از علم تغذیه، کالری مواد غذایی و اصول رژیم نویسی آگاهی داشته باشیم. از آن جایی که تمامی افراد جامعه از این اطلاعات تخصصی آگاهی ندارند، باید در این زمینه به افراد متخصصی از جمله دکتر تغذیه مراجعه کنیم. دسترسی به متخصص تغذیه می تواند از طریق مراجعه به مطب وی یا از طریق تله ویزیت صورت بگیرد.
آشنایی با سامانه تله ویزیت

آشنایی با سامانه تله ویزیت

سامانه تله ویزیت، بهترین و مناسب ترین روشی است که میتوانید در کمترین زمان ممکن به صورت آنلاین با پزشکان، متخصصین در تمام حوزه های سلامت و بهداشت ارتباط برقرار کنید و تله ویزیت شوید. سامانه تله ویزیت شمارا به صورت امن به پزشکتان به صورت آنلاین متصل میکند و یک تله ویزیت با کیفیت را در 24/7/365به شما ارائه میدهد حتی اگر پزشک متخصصی را در حوزه بیماری خود نشناسید دراین سامانه میتوانید به بهترین پزشکان و متخصصین وصل شوید .
مزایای تله ویزیت

مزایای تله ویزیت

این روزها میتوانید از سامانه هایی که خدمات ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کنند مانند سامانه تله ویزیت (TeleVisit24) ، استفاده کنید. این سرویس در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های ویزیت از راه دور را به کاربران ارائه می‌کنند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن این سامانه نیز برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان ویزیت از راه دور بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.
چرا تله ویزیت؟

چرا تله ویزیت؟

هنگامی که بیماران دسترسی آسان به پزشکان خود را دارند ، می توانند درگیر مراقبت های بهداشتی شخصی خود باشند. عدم انتظار در صف بیماران به معنای دستیابی سریعتر به پزشک است که به بیماران امکان می دهد نقش فعال تری در برنامه های درمانی خود داشته باشند.
صرفه‌جویی در زمان و افزایش رضایت بیمار با تله ویزیت

صرفه‌جویی در زمان و افزایش رضایت بیمار با تله ویزیت

خدمات تله ویزیت با زمان انتظار کوتاه‌تر و دسترسی راحت‌تر، رضایت بیمار را بالاتر می‌برد. به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده که هر مراجعه به پزشک ۱۲۱ دقیقه از وقت بیمار را می‌گیرد و فقط ۲۰ دقیقه از آن زمان صرف ویزیت می‌شود. با ارائه این خدمات، زمان انتظار کوتاه‌تر می‌شود. همچنین، علاوه بر افزایش رضایت بیمار، در زمانی که برای رفت و آمد و انتظار صرف می‌شد نیز صرفه‌جویی می‌شود
چگونه یک قرار تله ویزیت موفق داشته باشیم؟

چگونه یک تله ویزیت موفق داشته باشیم؟

ویزیت های تله ویزیت راهی برای بیماران است تا مراقبت های مورد نیاز خود را از پزشک خود بدون نیاز به مراجعه حضوری به مطب پزشک دریافت کنند. در TeleVisit، بیماران می‌توانند از طریق یک سرویس امن و خصوصی با پزشک خود صحبت کنند، درست مانند یک ویزیت حضوری
چگونه متاورس توانست مراقبت های بهداشتی را متحول کند و تبدیل به تله ویزیت کند؟

چگونه متاورس توانست مراقبت های بهداشتی را متحول کند و تبدیل به تله ویزیت کند؟

اگر در چند ماه گذشته اینترنت را مرور کرده باشید، احتمالاً حداقل یک بار اصطلاح متاورس را خوانده اید. فیس‌بوک پس از این مفهوم و سایر شرکت‌ها در حال استفاده از متاورس درحال تغییر خود و حرکت به سمت تکنولوژی هستند.
نقش تله ویزیت در درمان بیماری های مزمن

نقش تله ویزیت در درمان بیماری های مزمن

بیماری مزمن در پزشکی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که زیاد طول می‌کشند یا ذاتاً بلندمدت هستند. مانند آسم یا دیابت. کلمه مزمن متضاد حاد است و کلمه حاد به معنای ناگهانی و غیر منتظره بودن است.اصطلاح مزمن اشاره به طولانی بودن دوره بیماری دارد و هیچ ربطی به درجه شدت و درمان پذیری بیماری ندارد.
تله ویزیت و مدیریت زخم های مزمن

تله ویزیت و مدیریت زخم های مزمن

به زخم هایی که سخت درمان می شوند و یا درمان نمی شوند زخم های مزمن گفته می شود. بر خلاف زخم های حاد، زخم های مزمن محیط خاصی دارند. ایسکمی، هیپوکسی یا عفونت ویژگی های اصلی زخم مزمن است. اگر زخم در طی سه ماه بهبود نیابد، زخم مزمن نامیده می شود. زخم پای دیابتی، زخم بستر، زخم وریدی، زخم های ایسکمیک و زخم های مرتبط با واسکولیت شامل زخم های مزمن هستند.
تاثیر تله ویزیت در بیماران پیوند اعضا

تاثیر تله ویزیت در بیماران پیوند اعضا

پیوند‌ اندام یا بافتی است که در بخشی از بدن کاشته شود. پیوند موفق انسان به انسان سابقه‌ای نسبتاً طولانی در زمینه مهارت‌های کاربردی دارد که این مهارت‌ها مدت‌ها پیش از تشخیص لزوم مراقبت‌های بعد از پیوند کشف شده‌اند. اعضا قابل اهدا قلب ، ریه ها ، کبد ، روده ها ، لوزالمعده و کلیه ها می باشد. علاوه بر این اعضا، برخی از بافتهای بدن نیز قابل پیوند می باشند. با اهدای قرنیه می توان بینایی رابه فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده باز گرداند.
تفاوت تله ویزیت با تله مدیسین

تفاوت تله ویزیت با تله مدیسین

به توزیع و استفاده از اطلاعات و خدمات پزشکی از طریق وسایل الکترونیک و نرم افزار های هوشمند تله مدیسین گفته میشود.تله مدیسین امکان دسترسی عموم مردم اعم از بیماران و همراهانشان و به پزشک اعم از عمومی و مختصص و فوق تخصص را میدهد و همچنین دسترسی پزشکان مختلف به یکدیگر به جهت انجام مشاوره های مختلف در صورت نیاز و صلاح دید در کمترین زمان را میدهد.
آشنایی با نحوه ویزیت های آنلاین در تله ویزیت

آشنایی با نحوه ویزیت های آنلاین در تله ویزیت

بدون خروج از خانه به پزشک متخصص خود متصل شوید ! ما اینجا هستیم تا به مراقبت از شما کمک کنیم...
مروری بر اهمیت تله ویزیت

مروری بر اهمیت تله ویزیت

پزشکی از راه دور یا تله مدیسین (تله مدیسین) روشی است که به وسیله‌ی آن می‌توان کلیه‌ی فرایند‌های مورد بررسی قرار دادن، معاینه، پایش و درمان بیماران را در حالی انجام داد که پزشک و بیمار در دو محل متفاوت از هم باشند. بوسیله‌ی پزشکی از راه دور، نیاز به جابه‌جایی بیماران از میان برداشته می‌شود و به جای آن تخصص انتقال پیدا می‌کند
تله ویزیت های درمانی در انـواع تخـصص هـا،یکی از کاربردهای علم پزشکی از راه دور مـی باشـد

تله ویزیت های درمانی در انـواع تخـصص هـا،یکی از کاربردهای علم پزشکی از راه دور مـی باشـد

تله ویزیت معمولاً بین دو یا چند پزشک و یا بین بیمار و پزشک معالج صورت میگیرد . این فن آوری به دلیـل سادگی و گـستردگی کـاربرد ، بیـشترین سـهم از تلـه مدیسین را به خـود اختـصاص مـی دهـد. راه انـدازی شبکه تله ویزیت پزشکی از راه دور مـیتوانـد دسترسـی جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی را افزایش داده و منجر به کاهش هزینه های سلامت میشود.
خدمات تله ویزیت پزشکی مناسب استفاده چه کسانی است؟

خدمات تله ویزیت پزشکی مناسب استفاده چه کسانی است؟

روش تله ویزیت و پزشکی از راه دور بسیار مناسب افرادی است که در روستاها و مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند و امکان استفاده از خدمات پزشکی و درمان توسط یک پزشک متخصص را ندارند. یکی دیگر از گروه‌هایی از افراد که می‌توانند از خدمات تله ویزیت استفاده کنند، افرادی هستند که دارای معلولیت و محدودیت‌های جسمی و حرکتی هستند. این افراد به ویژه اگر در روستاها و نقاط دور افتاده هستند میتوانند به صورت آنلاین از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب و با کیفیت استفاده کنند.

درمان از راه دور و تله ویزیت

این روزها میتوانید از سامانه هایی که خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کنند مانند سامانه تله ویزیت (TeleVisit24) ، استفاده کنید. این سرویس در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های مشاوره‌ای به کاربران ارائه می‌کنند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن این سامانه نیز برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان ویزیت از راه دور بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.
چه بیماری هایی از طریق اپلیکیشن تله ویزیت قابل درمان است؟

چه بیماری هایی از طریق اپلیکیشن تله ویزیت قابل درمان است؟

باید این موضوع را به خاطر داشته باشیم که فهرست ارائه شده در این مطلب به هیچ روی قطعی نیست. گذشته از همه حرف‌ها مردم باید به حرف بدن خود گوش دهند، و اگر غریزه به شخص می‌گوید که پای مشکلی در میان است، بهترین ایده در چنین موقعیتی کمک گرفتن از مراقبت پزشکی، از طریق اپلیکیشن تله ویزیت است.
123
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران