مقالات آموزشی

 
روان درمانی از راه دور (e-therapy)

روان درمانی از راه دور (e-therapy)

روان درمانی از راه دور به استفاده از اینترنت برای تعاملات درمانی میگویند. از آنجا که روان درمانی از طریق اینترنت عمدتاً به کمک پست الکترونیکی صورت می‌گیرد، بعضی ها این روش درمانی را درمان از طریق پست الکترونیک e-mail therapy می‌نامند. یعنی روان درمانی از راه دور به معنای استفاده از اینترنت برای تعاملات درمانی است.
آشنایی با روانشناسی از راه دور

آشنایی با روانشناسی از راه دور

روانشناسی از راه دور فرآیندی است که از یک دستگاه ارتباطی مانند تلفن همراه به افرادی که از روانپزشک خود دور هستند و یا در محدوده زندگی خود متخصص روانپزشک ندارند و حتی افرادی که در خانه احساس راحتی بیشتری می کنند ، ارائه خدمات روانپزشکی داده میشود.روانپزشکی از راه دور ممکن است مزایای مختلفی از جمله راحتی و دسترسی بهتر را ارائه دهد.در این مطلب به کاربردها و مزایای Telepsychiatry پرداخته شده است.
آشنایی با اختلال در زبان بیانی

آشنایی با اختلال در زبان بیانی

اگر کودک شما به یک اختلال رشد زبان بیانی (DELD) مبتلا باشد، ممکن است در به خاطر سپردن کلمات واژگان یا استفاده از جملات پیچیده مشکل داشته باشد. به عنوان مثال، یک کودک 5 ساله مبتلا به DELD ممکن است با جملات کوتاه، سه کلمه ای صحبت کند. وقتی از وی سوالی پرسیده شود، کودک نمی تواند کلمات مناسبی برای پاسخگویی به شما پیدا کند.
آشنایی با سادیسم

آشنایی با سادیسم

اختلال شخصیت سادیسم را می توان به عنوان وضعیتی تعریف کرد که در آن فرد تحت فشار مشکلات فردی قرار می گیرد و حالاتی مانند خشم ، سردرگمی، پرخاشگری و رفتارهای غیر متعارف از او دیده می شود. منظور از مشکلات فردی، مشکلات معمولی است که برای همه افراد معمولی نیز وجود دارد اما افراد مبتلا به اختلال آن را با خشونت جبران می کنند که خشونت یکی از بارزترین ویژگی های فرد سادیسمی می باشد.
سندرم داون

سندرم داون

سندرم داون یا نشانگان داون ( Down syndrome) یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید که در اصطلاح علمی تریزومی ۲۱ نامیده می‌شود. این بیماری دارای علایم مختلف از جمله ناهنجاری‌های عمده یا خفیف در ساختار یا عمل کرد ارگان‌ها می‌باشد
نشانه‌ها و علایم افسردگی دوران بارداری

نشانه‌ها و علایم افسردگی دوران بارداری

افسردگی یک اختلال شایع سلامت روان است. زنان باردار به علت افزایش میزان استرس، تغییرات سلامت جسمانی، تغییرات شیمایی در بدن، و دیگر عوامل در ریسک بالاتری برای دچار شدن به افسردگی قرار دارند.
اثر استرس بر سیستم ایمنی بدن

اثر استرس بر سیستم ایمنی بدن

در پزشکی بین اضطراب و بیماری ارتباط دیده شده است، اکثراً تجربه کرده ایم که وقتی بیمار هستیم اگر دچار استرس بشویم بیماری ما تشدید می شود.
خدمات تشخیص و درمان از راه دور

خدمات تشخیص و درمان از راه دور

دورا تشخیص شامل مشاوره یک پزشک متخصص رشته مشابه و یا رشته ای متفاوت یا پزشک عمومی یا حتی پرسنل بهداشتی و درمانی با پزشک متخصص مرکز تخصصی جهت یاری نمودن در تشخیص بیمار مورد نظر است.
مروری بر مشاوره روانشناسی از راه دور

مروری بر مشاوره روانشناسی از راه دور

این روزها به دلیل صرفه جویی در وقت ،هزینه و انرژی انجام بیشتر فعالیت های پزشکی نظیر مشاوره میتواند از راه دور انجام شود و محبوبیت بسیاری نیز در بین مردم پیدا کرده است. معمولا افراد ترجیح میدهند تا بتوانند از راه دور با پزشک خود ارتباط برقرار کنند و درمان شوند.
بی حوصلگی، علل و درمان به زبان ساده!

بی حوصلگی، علل و درمان به زبان ساده!

بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان، اشیای پیرامون خود وفعالیتهای روزمره خود علاقه مند نبوده و از آنها لذت نمی بریم. بی حوصلگی در واقع فقدان تنوع و انگیزش در زندگیست.
آلزایمر چیست؟

آلزایمر چیست؟

آلزایمر شایعترین علت زوال عقل است ، یک اصطلاح کلی برای از بین رفتن حافظه و سایر توانایی های شناختی است. بیماری آلزایمر 60 تا 80 درصد موارد زوال عقل را تشکیل می دهد.آلزایمر با گذشت زمان بدتر می شود. آلزایمر یک بیماری...
اختلال وسواس فکری

اختلال وسواس فکری

اختلال وسواس فکری یا عملی، یا اختلال وسواسی-جبری یک اختلال اضطرابی مزمن است که با اشتغال ذهنی مفرط در مورد نظم و ترتیب و امور جزئی و همچنین کمال‌طلبی همراه است، تا حدی که ...
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران