ورزش برای اصلاح قوز کمر و انحنای ستون فقرات

ورزش برای اصلاح قوز کمر و انحنای ستون فقرات

مزایای ورزش‌های قوز پشت و چگونگی کارکرد آن‌هاکمک به اصلاح اثرات منفی شیوه‌ی نشستن روزانههسته‌ی خلفی و عضلات پایینی کمر که معمولاً در بیماران مبتلا به گوژپشتی فاقد قدرت می‌باشند، هدف ورزش قوز پشت است.بهبود تعادل و هماهنگی عضلات و نیز تقویت عضلات کمر که برای افراد مبتلا به کایفوز و قوز کمر بسیار مهم می‌باشد.ایجاد هم‌ترازی و تعادل ستون فقرات و پشتیبانی بهتر نواحی شکم که برای اصلاح وضعیت قرارگیری بدن و بهبود استقامت کلی کمر حائز اهمیت است.

 اگر نیاز به مشاوره با پزشک ارتوپد  یا فیزیوتراپیست دارید هم اینک در سایت www.televisit24.com توسط پژشک متخصص ویزیت شوید.

پکینگ شانه

 
   

در حالی که عضلات شکم را سفت نگه داشته‌اید، کتف‌های خود را بالا و پایین بیاورید. کتف‌ها را به حالت منقبض برای دو ثانیه نگه دارید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید. بین هر حرکت شما احساس فشار خواهید کرد. در صورتی که این حرکت مشکل باشد، سعی کنید که این ورزش را به صورت خوابیده بر روی کمر انجام دهید.

کشش قفسه سینه و کمر

 
   

عضلات ضعیف و سفت در قسمت سینه و کمر علائم متداول گوژپشتی هستند. برای قفسه سینه، حرکت کشش دیوار کافی خواهد بود. در حالی که یک طرف از بدنتان به سمت دیوار قرا دارد، بایستید. بازو را به سمت بالا آورده و کف دست را روی دیوار بگذارید، سپس صورت را به طرف مخالف بازوی روبه بالا برگردانید. این حرکت را برای هر دو طرف انجام دهید. برای کمر، کشش لت آویزان را امتحان کنید. یک میله‌ی بارفیکس را پیدا کنید، یک قلاب محکم را به آن متصل نمایید و بدن خود را رها کرده و به آن آویزان شوید. هر کشش را به مدت 30 ثانیه انجام دهید.

حرکت فوم غلتان

 
   

استفاده از این حرکت به این صورت می‌تواند تنشی عمقی موجود در بافت‌های عضلانی را تسکین دهد. از فوم غلتان برای نواحی پایینی کمر استفاده کنید. رولر یا غلتانک را در زیر باسن قرار دهید. عضلات شکم را گویی که در حال انجام کرانچ هستید، سفت کنید. با استفاده از پاها به عقب و جلو حرکت کنید. غلتانک باید در پایین کمر شروع به حرکت کند و کمی قبل از شانه‌ها متوقف شود. این حرکت را 10 بار و یا به مدت 30 ثانیه  برای درمان قوز کمر با ورزش انجام دهید.

 اگر نیاز به مشاوره با پزشک ارتوپد  یا فیزیوتراپیست دارید هم اینک در سایت www.televisit24.com توسط پژشک متخصص ویزیت شوید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط