همه چیز درباره هایفوتراپی

امواج متمرکز شده فراصوت با شدت بالا یا همان هایفوتراپی یکی از درمان های زیبایی برای پوست می باشد که باعث سفت شدن آن و از بین بردن چین و چروک ها می شود. در واقع این روش جایگزینی برای لیفت صورت می باشد که درد ندارد و در این روش از انرژی فراصوت استفاده می کنند تا تولید کلاژن پوست را بالا ببرند و در نتیجه پوست سفت تری را به شما تحویل می دهند.

هایفو در حقیقت از انرژی فراصوت متمرکز شده برای هدف قرار دادن لایه های زیرین پوست استفاده می کند. این انرژی فراصوت باعث می شود تا بافت پوست به سرعت گرم شود. به محض اینکه سلول های ناحیه هدف به دمای مشخصی برسد، دچار آسیب سلولی خواهد شد. شاید این آسیب برعکس خواسته شما به نظر برسد ولی با تحریک سلول های پوستی، سلول ها برای تولید کلاژن آماده شده و شروع به بازسازی سلول های آسیب دیده می کنند. کلاژن پروتئین بسیار ضروری است که ساختار پوست را به وجود می آورد.

افزایش میزان کلاژن پوست باعث می شود تا پوست شخص سفت تر و محکم تر شده و چین و چروک روی پوست تا حد زیادی کاهش یابد. از آن جایی که انرژی فراصوت با فرکانس بالا به قسمت مشخصی از پوست تابانده می شود، در نتیجه هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست و بافت های مجاور وارد نشده و فقط بخش زیرین پوست شروع به بازسازی خودش خواهد کرد. دقت داشته باشید که هایفوتراپی برای هر کسی مناسب نخواهد بود. به طور کلی این نوع شیوه درمانی پوستی برای افراد بالای 30 سال توصیه شده و برای افرادی است که خاصیت ارتجاعی پوستشان خفیف تا متوسط است.

 

کاربردهای هایفو‌تراپی

با توجه به گفته‌ی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی ایالات متحده، هایفو و دیگر روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی پوست، می‌توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، شهرت هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به سرعت افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش بسیار زیاد شده است. در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

هایفو برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌ن‌سازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب (که به گردن بوقلمونی معروف است)
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • لیفت گردن و دکلته
  • اصلاح طرح لبخند
  • قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان

 

مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی برای بسیاری از علائم پیر پوستی همانند اکسیر جوانی عمل می‌کند. این روش در سال‌های اخیر به عنوان روشی سریع، ایمن و بدون نیاز به استراحت یا دوره‌ی ریکاوری طرفداران زیادی پیدا کرده است. همانطور که در بالا مفصل توضیح دادیم، عوارض هایفوتراپی بسیار محدود و خفیف هستند. علاوه بر این، هایفوتراپی سه مزیت بسیار مهم دیگر هم دارد:

۱. نتایج سریع و ماندگاری مناسب

بعد از جلسه‌ی درمانی، بسیاری از مراجعین شاهد نتایج اولیه هایفوتراپی مانند سفت شدن و رفع افتادگی پوست در ناحیه‌ی صورت و گردن خواهند بود. اما نتایج کامل هایفوتراپی بین ۶ تا ۱۲ هفته بعد از درمان پدیدار می‌شود. این وقفه به دلیل زمان‌بر بودن تولید و بازآرایی رشته‌های کلاژن در محل‌های تحت درمان است. هایفوتراپی همیشه باعث ایجاد رشته‌های کلاژن جدید می‌شود ولی این که تولید کلاژن‌های جدید چه تاثیری بر ظاهر پوست بگذارند و نتایج آن چقدر ماندگار باشد، به سرعت فرآیند پیری پوست در شما بستگی دارد.

نتایج هایفوتراپی ماندگاری نسبتاً مناسبی دارد و حدود یک سال پایدار خواهد بود. هرچند که این اثر دائمی نیست، پایداری تقریباً یکسانی در مقایسه با روش‌های تهاجمی مانند جراحی لیفت با نخ دارد. اگر بعد از هایفوتراپی به خوبی از پوست خود محافظت کنید، ممکن است ماندگاری نتایج از چیزی که گفتیم هم بیشتر شود.

 

۲. تعداد جلسات کم

بسیاری از متقاضیان روش هایفوتراپی تنها به یک جلسه‌ی درمانی نیاز دارند. این که برای رسیدن به نتایج و اهداف دلخواه به چند جلسه‌ی درمانی نیاز دارید به میزان افتادگی پوست، واکنش بدن به امواج هایفو، شرایط فرآیند پیری پوست در شما و موارد این چنینی بستگی دارد. دو جلسه با فاصله‌ی ۶ ماه یا ترمیم سالانه‌ی هایفو از جمله برنامه‌های مناسب برای حفظ جوانی پوست هستند.

 

۳. انعطاف پذیری بالا

به علت محدود بودن عوارض هایفوتراپی و ایمنی بالای این روش، می‌توان از آن برای جوانسازی تمام نقاط بدن، حتی مناطق حساسی مانند پلک‌ها، استفاده کرد. از جمله کاربردهای هایفوتراپی می‌توان به رفع ورم پلک‌ها، حذف نسوج بزرگ پوستی، لیفت صورت، شکستن چربی‌های بدن، بهبود خط فک، رفع غبغب و افتادگی گردن، بهبود شکل کلی صورت و بسیاری از موارد دیگر استفاده کرد. همه‌ی این‌ها با سرعت بالا و بدون دردسرهای عمل جراحی انجام می‌شوند.

 

معایب هایفوتراپی

شاید تنها عیب هایفوتراپی این است که برای همه‌ی افراد قابل استفاده نیست. در صورت شدت زیاد چین و چروک‌ها یا افتادگی پوست و همچنین در سنین بالا، انجام هایفوتراپی توصیه نمی‌شود. همچنین اگر موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، ممکن است به کلی یا در محل‌های خاصی نتوانید هایفوتراپی انجام دهید:

  • اگر در فک خود ایمپلنت‌ دارید.
  • اگر به اختلالات خونی دچار هستید.
  • اگر قبلاً در محل مورد نظر، تزریق ژل انجام داده‌اید، باید 6 ماه از زمان آن گذشته باشد.

 

اینجا را کلیک کنید 👇👇

www.televisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط