همه چیز راجع به جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی اشاره به جراحی تغییر شکل پینا همان بخش خارجی گوش داشته و با هدف اصلاح بد فرمی یا بهبود ظاهر گوش انجام می شود. جراحی زیبایی گوش معمولاً به اصلاح فرم و ترمیم گوش بیرونی بعد از یک تصادف یا بد فرمی مادرزادی گفته می شود.برای انجام این عمل زیبایی پشت گوش ها را به سر متصل می کنند تا ظاهر بهتری داشته باشد.

بیرون زدگی و برجستگی بیش از حد گوش ها می تواند برای کودکان ناخوشایند بوده و آن ها در معرض مسخره شدن توسط هم کلاسی هایشان قرار دهد. لازم است بدانید که به گوش هایی بیرون زده گفته می شود که بیرون زدگی اش از سر بیشتر از 2 سانتیمتر باشد. انجام عمل اصلاح و زیبایی گوش یا همان اتوپلاستی بیشتر در کودکی انجام گرفته ولی خوشبختانه برای تمام سنین قابل انجام است. برطبق آمار در سال 2012، بیش از 4100 کودک آمریکایی تحت عمل جراحی اتوپلاستی قرار گرفتند.

عمل جراحی زیبایی گوش یک روش کاملا منحصربفرد است و از طریق مشاوره با جراح زیبایی خود می توانید بهترین نتایج را کسب کنید. جراح زیبایی گوش قادر است بهترین روش جراحی مناسب برای شما و یا فرزندتان را پیشنهاد دهد.
عمل جراحی زیبایی گوش برای کودکانی مناسب است که:

  • از سلامت کامل برخوردار باشند و مبتلا به عفونت های مزمن درمان نشده ی گوش نباشند و درمان عفونت گوش برای ایشان انجام شده باشد .
  •  به طور معمول 5 سال یا بیشتر سن داشته باشند، زمانی که غضروف گوش کودک برای اصلاح، به اندازه ی کافی مقاوم شده باشد.
  • بتواند به خوبی همکاری کرده و از دستورات پزشک پیروی کند.
  • بتواند در مورد احساساتش صحبت کند.

 

عمل جراحی زیبایی گوش برای نوجوانان و افراد بالغی مناسب است که:
•    از سلامت کامل برخوردار باشند و مبتلا به بیماری های خاص که در بهبودی اختلال ایجاد می کنند، نباشد.
•    
سیگاری نباشد.
•    
افرادی که دارای دید مثبت هستند و دارای اهداف خاصی برای عمل جراحی گوش هستند.
روش مرسوم عمل گوش شامل بخیه زدن غضروف گوش های برجسته و بیرون زده و درنتیجه جمع شدن آن به سمت سر فرد می باشد. این کار باعث می شود که فرد احساس داشتن ظاهری زیباتر و طبیعی تر را تجربه کند.

 

اتوپلاستی ترمیمی به رفع اختلالات گوش که در اثر آسیب به گوش و یا به طور مادرزادی ایجاد شده اند، کمک می کند. در زیر به برخی از اختلالات گوش که می توان آن ها را توسط عمل جراحی اتوپلاستی ترمیمی برطرف کرد، اشاره شده است:

•    گوش کاگوت: گوش فرد فاقد لاله گوش است.
•    
گوش گربه ای: لبه های گوش به سمت جلو تا شده است، شبیه گربه.
•    
گوش آویزان: گوش شباهت زیادی به یک فنجان دارد و انحنای گوش به سمت داخل است.
•    
گوش لوله ای: گوش ها به سمت جلو لوله شده مثل یک طومار.
•    
گوش ویلدرموت: انحنای بالای گوش معکوس شده و به سمت سر بیمار است.
•    
بدشکلی استال گوش: تا شدگی گوش غیرعادی است که می تواند باعث ایجاد یک لبه شود و گوش فرد را شبیه گوش جن و  پری کند.
•    
ایجاد شکاف در لاله گوش: یک تو رفتگی در لاله ی گوش ایجاد می شود.
•    
گوش علامت سوالی یا گوش کاسمن: گوش شبیه یک علامت سوال است. فاصله ای بین لاله ی گوش و انحنای خارجی گوش وجود دارد.
•    
میکروتیا که در آن گوش فرد زیادی کوچک و رشد نیافته است.
•    
ماکروتیا که در آن گوش فرد بیش از حد بزرگ است.
•    
گوش جمع شده: بخشی از گوش فاقد پوست و غضروف در بخش خارجی پشت گوش است.
•    
گوش مخفی: بخش بالایی انحنای گوش در داخل سر مخفی شده است.

 

چه چیزی باعث بیرون زدگی گوش ها می شود؟

قسمت بیرونی گوش در حالت عادی با زاویه 20 تا 35 درجه نسبت به سر قرار گرفته است و اگر این زاویه بیش از 35 درجه باشد، خودش را به شکل بیرون زدگی گوش نشان خواهد داد. گاهی اوقات ممکن است بیرون زدگی گوش در اکثر اعضای خانواده وجود داشته باشد ولی بدون شک این تفاوت ظاهری به صورت اتفاقی بوده و برای همه اعضای خانواده پیش نخواهد آمد. بر اساس آمار تعداد افراد دچار بیرون زدگی گوش فقط 5 درصد از مردم دنیا را شامل شده و تأثیری بر روی شنوایی فرد ندارد.

 

چرا باید عمل جراحی اتوپلاستی انجام دهیم؟

پینا یا قسمت بیرونی گوش نقش بسیار کمی در قدرت شنیداری شما دارد. اما بعضی از اوقات مردم احساس می کنند که گوش شان بیش از حد با سر آن ها فاصله داشته و حالت بیرون زدگی دارد. همین بیرون زدگی می توند باعث تشویش و پریشانی های روانی شود. به عنوان مثال کودکی با گوش های بیرون زده ممکن است توسط هم سن و سالان اش در مهد کودک یا مدرسه مورد تمسخر قرار گرفته و اثرات مخربی بر روی اعتماد به نفس، رفتار و احساسات کودک داشته باشد.

این مشکل فقط برای کودکان نبوده و گاهی اوقات ممکن است بزرگسالان را نیز در زندگی روزمره شان با احساس تشویش و ناآرامی روبرو کند. حتی ممکن است فرد برای نمایان نبودن این مشکل همیشه از گذاشتن کلاه یا هدبند خودداری کند تا مبادا گوش های بیرون زده اش توجه دیگران را به خود جلب کرده و باعث تمسخر اش نزد اطرافیان شود.

 

برش های اتوپلاستی

برش های اتوپلاستی در چین پشت گوش انجام می شوند. زخم ترمیم می یابد و به شکل خط باریکی درمی آید که به سختی می توان آن را دید.

 

 

بهبود بعد از اتوپلاستی

باید تا جایی که می توانید در خانه استراحت کنید. می توانید فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه انجام دهید. وقتی به خانه می روید سر شما کاملا پانسمان شده است که دکتر در حین جراحی این کار را انجام داده است. پانسمان را تا ویزیت بعدی برندارید. تلاش کنید در صندلی راحتی بخوابید یا از چندین بالش برای بالا آوردن سر خود در زمان خواب استفاده کنید. این امر به کاهش التهاب و تورم کمک می کند. درد نسبتا متوسط استدکتر  دارو هایی تجویز می کند که باید یک هفته استفاده کنید. اکثر بیماران بعد از یک هفته سرکار برمی گردند. در روزهای 5-7، دکتر شما را ویزیت می کند تا پانسمان را باز کند و بخیه ها را بکشد. بعد از آن به شما توصیه می کند در زمان خواب از headband استفاده کنید که باعث جلوگیری از خم شدن تصادفی گوش شما در زمان خواب می شود. از فعالیت سنگین تا 4 هفته بعد از جراحی اجتناب کنید. دکتر به شما اجازه می دهد بعد از یک هفته از جراحی ورزش های سبک انجام دهید. مانند هر جراحی دیگری این جراحی نیز ریسک هایی دارد. اگرچه این روش ریسک نسبتا اندکی دارد، پزشک به شما اطمینان می دهد که در زمان مشاوره مشکلات بالقوه بیان گردند.

 

اینجا را کلیک کنید 👇👇

www.TeleVisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط