مقالات آموزشی

 
استفاده از تله مدیسین و تلفن همراه برای غربالگری سرطان دهانه رحم

استفاده از تله مدیسین و تلفن همراه برای غربالگری سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در میان زنان در کشورهای در حال توسعه است. پیشگیری از سرطان دهانه رحم بستگی به غربالگری گسترده و تشخیص دقیق ضایعات پیش از مواجهه دارد و پس از آن، درمان مناسب و پیگیری درمان لازم میشود که تله مدیسین در این زمینه به کمک بانوان آمده است
آموزش جراحی سرطان ریه از طریق متاورس

آموزش جراحی سرطان ریه از طریق متاورس

آموزش جراحی سرطان ریه از طریق متاورس همراه با واقعیت توسعه یافته در اتاق عمل هوشمند بیمارستان بوندانگ دانشگاه ملی سئول، کره
آیا قرص های کنترل بارداری باعث سرطان می شود؟

آیا قرص های کنترل بارداری باعث سرطان می شود؟

داروهای ضد بارداری خوراکی، یا قرص‌های کنترل تولد، داروهای حاوی هورمون هستند که برای پیشگیری از بارداری مصرف می‌شوند. نگرانی‌هایی در مورد تأثیرگذاری آن بر خطر ابتلاء به سرطان وجود دارد. تحقیق عنوان می‌کند که ...
هورمون درمانی سرطان پستان و پروستات

هورمون درمانی سرطان پستان و پروستات

هورمون ها مواد شیمیایی هستند که به وسیله غدد داخلی از جمله تخمدان ها و بیضه ها ترشح میشوند. هورمون ها به رشد برخی از انواع سلول های سرطانی همچون سرطان پستان و پروستات کمک می کنند.
آشنایی با سرطان پلک

آشنایی با سرطان پلک

سرطان پلک نوعی تومور است که معمولاً پوست یا غدد پلک را درگیر می کند. شایع ترین انواع تومور پلک، کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگفرشی هستند. انواع تومورهای پلک کمتر شایع دیگر، سرطان سباسه، کارسینوم سلول مرکل و ملانوم است. سرطان پلک معمولاً با جراحی درمان می شود.
علائم سرطان متاستاتیک پستان

علائم سرطان متاستاتیک پستان

سلول های سالم بدن بر اساس یک الگوی منظم رشد می کنند، تقسیم می شوند و می میرند. درطول سال های اول عمر انسان سلول ها خیلی سریع تر از دوران بزرگسالی تقسیم می شوند و بعد از آن تقسیم سلول ها فقط محدود به جایگزینی سلول های مرده ویا ترمیم بافت ها می شود....
انواع سرطان های چشم

انواع سرطان های چشم

کره چشم همان چیزی است که ما به آن تخم چشم می‌گوییم و شامل بخش‌هایی می‌شود که نور را فیلتر کرده و امکان تمرکز را برای چشم فراهم کرده، آن را تغذیه کرده و به مغز متصل شده و باعث می‌شود که ما بتوانیم اشیا را ببینیم. سرطان چشم هر سرطانی است که بر تخم چشم یا بافت‌های اطراف آن اثر می‌گذارد. همان طور که قبلاً نیز توضیح داده شد، سرطان‌های مختلفی وجود دارند که چشم را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
آشنایی با سرطان گردن و سر

آشنایی با سرطان گردن و سر

سرطان سر و گردن شامل انواع مختلفی از سرطان ها می شود که قسمت های مشخصی از این دو ناحیه بدن انسان را تحت تاثیر قرار می دهند. اغلب سرطان سر و گردن به معنای سرطان هایی است که دهان، گلو و بینی را تحت تاثیر قرار می دهند. اگرچه ظهور سرطان در این بخش ها اغلب از کنترل فرد تحت تاثیر قرار گرفته خارج هستند، اما برخی رفتارها می توانند نقش چشمگیری در ابتلا به سرطان سر و گردن داشته باشند. علائم معمول این سرطان، شامل گلودرد مداوم، اختلال در بلع، زخم هایی در دهان که بهبود نمی یابند، گرفتگی صدا و التهاب مداوم گردن ناشی از بزرگ شدن غدد لنفاوی است.
چه کنیم تا به سرطان مبتلا نشویم؟

چه کنیم تا به سرطان مبتلا نشویم؟

واژه سرطان به خانواده بزرگی از بیماری‌ها اطلاق می‌شود که شامل رشد غیر طبیعی سلول‌هاست و این سلول‌ها این قابلیت را دارند که به سایر نقاط بدن گسترش یابند و به آن حمله کنند. طی این بیماری، زیرمجموعه‌ای از نئوپلاسم‌ها شکل می‌گیرند؛ یک نئوپلاسم یا تومور درواقع دسته‌ای از سلول‌ها هستند که طی یک رشد غیر قابل کنترل به‌وجود آمده‌اند و معمولاً درنهایت به تشکیل یک توده می‌انجامند، اما این توده می‌تواند در سرتاسر بدن گسترش یابد.
سرطان بیضه،شایع ترین سرطان مردان جوان

سرطان بیضه،بیماری کمتر شایع بین مردان جوان

بیماری سرطان بیضه (Testicular Cancer) کمتر شایع است و بیشتر در مردان بین 15 تا 49 سال دیده می‌شود. علائم معمول تورم یا توده بدون درد در یک بیضه یا هرگونه تغییر در شکل یا بافت بیضه‌ها است. محققان مطمئن نیستند که چه عواملی باعث ایجاد سرطان بیضه می‌شود. هنگامی که این عارضه زود تشخیص داده شود، درصد درمان بالا خواهد رفت
سرطان خون یکی از گروه های سرطان است که از مغز استخوان شروع می شود

سرطان خون

سرطان خون یکی از گروه های سرطان است که از مغز استخوان شروع می شود. این نوع از سرطان، گلبول های سفید خون را درگیر می کند. سرطان خون دارای انواع و دسته بندی هایی است. درمان سرطان خون به نوع سرطان خون و عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله شما را با این نوع از سرطان آشنا می کنیم.
سرطان سینه یا پستان

سرطان سینه یا پستان

سرطان سینه یا پستان تنها سرطانی است که در میان زنان سراسر جهان همه‌گیر تلقی می‌شود. بر مبنای اعلام انجمن سرطان آمریکا (ACS)، سرطان سینه 25 درصد کل سرطان‌های تشخیص داده شده در میان زنان سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد.
همه چیز درباره سرطان پروستات

همه چیز درباره سرطان پروستات

غده پروستات در جلوی انتهای روده (رکتوم) و زیر مثانه ( محل تجمع ادرار ) و لوله ای که ادرار از آن خارج می شود قرار گرفته است. غده پروستات مایع سفید رنگی ترشح می کند که اسپرم ها (نطفۀ مرد) در آن فرار دارند و از آن تغذیه می کنند.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران