مقالات آموزشی

 
تله ویزیت های درمانی در انـواع تخـصص هـا،یکی از کاربردهای علم پزشکی از راه دور مـی باشـد

تله ویزیت های درمانی در انـواع تخـصص هـا،یکی از کاربردهای علم پزشکی از راه دور مـی باشـد

تله ویزیت معمولاً بین دو یا چند پزشک و یا بین بیمار و پزشک معالج صورت میگیرد . این فن آوری به دلیـل سادگی و گـستردگی کـاربرد ، بیـشترین سـهم از تلـه مدیسین را به خـود اختـصاص مـی دهـد. راه انـدازی شبکه تله ویزیت پزشکی از راه دور مـیتوانـد دسترسـی جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی را افزایش داده و منجر به کاهش هزینه های سلامت میشود.

درمان از راه دور و تله ویزیت

این روزها میتوانید از سامانه هایی که خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کنند مانند سامانه تله ویزیت (TeleVisit24) ، استفاده کنید. این سرویس در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های مشاوره‌ای به کاربران ارائه می‌کنند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن این سامانه نیز برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان ویزیت از راه دور بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.
روان درمانی از راه دور (e-therapy)

روان درمانی از راه دور (e-therapy)

روان درمانی از راه دور به استفاده از اینترنت برای تعاملات درمانی میگویند. از آنجا که روان درمانی از طریق اینترنت عمدتاً به کمک پست الکترونیکی صورت می‌گیرد، بعضی ها این روش درمانی را درمان از طریق پست الکترونیک e-mail therapy می‌نامند. یعنی روان درمانی از راه دور به معنای استفاده از اینترنت برای تعاملات درمانی است.
 کاهش هزینه های  درمانی از طریق مانیتورینگ از راه دور

کاهش هزینه های درمانی از طریق مانیتورینگ از راه دور

یکی از مزایای استفاده از اینترنت اشیا در سازمان های سلامت، کاهش هزینه های موجود است. متخصصان این حوزه می توانند از مانیتورینگ ریموت بدون حضور بیمار در بیمارستان به خوبی استفاده کنند. مهم نیست بیمار در منزل، دفتر کار یا سایر بخش های جهان باشد. در این شرایط متخصص می تواند سلامت بیمار را بررسی کند و درمان های احتمالی را فراهم آورد.
درمان و ویزیت از راه دور

درمان و ویزیت از راه دور

تله مدیسین یا «تأمین سلامت از راه دور» در یک تعریف ساده عبارت است از ویزیت بیماران از یک فاصله دور با استفاده از تکنولوژی های صوتی و تصویری و تجهیزات پزشکی مربوط به آن. فناوری های ارتباطی در حوزه پزشکی بیش از نیم قرن است که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد
درمان درد مزمن در زمان پاندمی کرونا به پزشکی از راه دور تبدیل می‌شود

درمان درد مزمن در زمان پاندمی کرونا به پزشکی از راه دور تبدیل می‌شود

با توصیه‌های اخیر که نشان می‌دهد بیماران درد مزمن از درمان از راه دور به جای درمان حضوری در طول همه‌گیری کووید-19 استفاده می‌کنند، محققان می‌خواستند بدانند که آیا بیماران درد مزمن از استفاده از تله‌مدیسین استقبال می‌کنند؟ و تا چه حد این خط درمانی ممکن است در مراقبت اختلال ایجاد کند.
روند جدید فناوری در بهداشت و درمان و پزشکی از راه دور

روند جدید فناوری در بهداشت و درمان و پزشکی از راه دور

شکی نیست که آخرین روندهای مراقبت‌های بهداشتی، ما را قادر به داشتن زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و بهتر می‌سازد.بیمارستان‌های هوشمند و جراحی‌های روباتیک تحولاتی در این زمینه هستند که در سال‌های آینده به یک امر بدیهی تبدیل می‌شوند و روند درمانی و پزشکی از راه دور را تکمیل و قدرتمند میکنند. اینگونه تمام شاخه های درمانی تله مدیسین پوشش داده میشود و تمام نگرانی های مربوط به بخش های مختلف پزشکی از راه دور رفته رفته از بین میرود.
ویزیت و درمان از راه دور در بخش اطفال

ویزیت و درمان از راه دور در بخش اطفال

جغرافیا نه تنها تعیین کننده سلامتی است، بلکه کیفیت و دسترسی به مراقبت های بهداشتی را نیز می توان با کد پستی مشخص کرد. بیمارستانهای کودکان مجموعه هایی از ارائه دهندگان هستند که در پزشکی اطفال تخصص دارند و سپس مجدداً در زمینه اختلالات خاص کودکان و نوجوان دارای تخصص شده اند.
خدمات تشخیص و درمان از راه دور

خدمات تشخیص و درمان از راه دور

دورا تشخیص شامل مشاوره یک پزشک متخصص رشته مشابه و یا رشته ای متفاوت یا پزشک عمومی یا حتی پرسنل بهداشتی و درمانی با پزشک متخصص مرکز تخصصی جهت یاری نمودن در تشخیص بیمار مورد نظر است.
گفتار درمانی از راه دور یا   Telepractice

گفتار درمانی از راه دور یا Telepractice

وقتی برای اولین بار صحبت از جلسات گفتار درمانی انلاین می شود ، سوالی که پیش می آید این است که جلسات گفتاردرمانی آنلاین به چه شکل است ؟همانطور که جلسات حضوری گفتاردرمانی متناسب با نوع اختلال و سن مراجعه کننده، ممکن شرایط متفاوتی داشته باشد.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران