مقالات آموزشی

 
زخم های گوارشی

زخم های گوارشی

زخم معده یا زخم گوارشی یک مشکل بهداشتی نسبتا شایع است، که بر روی پوشش داخلی معده و بخش فوقانی روده کوچک ایجاد شده و شایع ترین علامت آن، درد معده است.
کولونوسکوپی و اقدامات قبل از کولونوسکوپی

کولونوسکوپی و اقدامات قبل از کولونوسکوپی

کولونوسکوپی چیست ؟این وسیله به شکل لوله ای قابل انعطاف است و از طریق مقعد به درون روده ی بزرگ شما وارد می شود. این لوله یک منبع نوری دارد که تصاویر را از داخل روده ی بزرگ بر روی صفحه ی نمایشگر منتقل می کند و به پزشک اجازه می دهد تا داخل روده ی بزرگ را به وضوح مشاهده کند.
علایم و درمان یبوست

علایم و درمان یبوست

یبوست اختلالی در سیستم گوارشی است که در آن فرد برای دفع مدفوع دچار مشکل می‎شود. در اغلب موارد این عارضه به این دلیل بروز می‎کند که ...
آشنایی با فیبروز کبد، از علل تا درمان آن

آشنایی با فیبروز کبد، از علل تا درمان آن

آسیب یا التهاب طولانی مدت کبد می تواند باعث ایجاد مقادیر بیش از حدی بافت زخم در کبد و فیبروز کبدی شود. علاوه بر آن، اکثر بیماری های مزمن کبدی در نهایت می توانند منجر به فیبروز شوند. برخلاف سلول های کبدی سالم که می توانند خودشان را ترمیم کنند، سلول های بافت اسکار این قابلیت و توانایی را ندارند و نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.
آشنایی با علائم کبد ناسالم

آشنایی با علائم کبد ناسالم

کبد یکی از مهم‌ترین اندام های بدن انسان است که کارهای مختلفی را برای حفظ سلامت ما انجام می دهد. به عنوان یکی از بزرگترین اندام های بدن انسان، کبد مسئولیت عملکردهای متابولیک، مانند تبدیل مواد مغذی دریافتی از رژیم غذایی به شکلی قابل استفاده برای بدن و دفع مواد زائد و سموم پیش از اینکه موجب آسیب شوند را بر عهده دارد که در زمان مواجهه با مشکل، کبد تلاش می کند به روش های مختلف ما را از این شرایط آگاه کند.
علل و علائم بیماری کبد

علل و علائم بیماری کبد

کبد دستگاهی است که درست زیر قفسه دنده‎ای در سمت راست شکم قرار دارد. کبد برای هضم غذا و خارج کردن مواد سمی بدن نقش حیاتی ایفا می‎کند. بیماری کبد ممکن است ارثی (ژنتیک) بوده یا بر اثر طیفی از عوامل آسیب زننده به کبد مثل ویروس‎ها و مصرف مشروب الکلی ایجاد شود. چاقی نیز با بیماری‎های کبد مرتبط شده است.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران