دنیای پزشکی در متاورس

پیشرفت‌هایی که فناوری‌های جدید از راه دور به ارمغان می‌آورند، عصر جدیدی را با عنوان متاورس پزشکی به وجود آورده است. متاورس در حال حاضر به عنوان یک پلتفرم سیار برای نسل بعدی پزشکی در نظر گرفته می‌شود.

با استفاده از Metaverse در پزشکی، معاینات از راه دور در محیط آنلاین انجام می شود و پزشکان می توانند در موارد و بیماری هایی که نیاز به کنترل فیزیکی ندارند، بدون مراجعه به بیمارستان با پزشکان ملاقات کنند. جراحی های مختلف مستقل از مکان، زمان و توانایی فیزیکی، بدون نیاز به مسافرت پزشک و بیمار بین کشورها انجام خواهد شد. این امکان وجود دارد که توسعه جراحی دیجیتال با Metaverse گسترش بیشتری پیدا کند

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

انتظار می‌رود بخش ماژول‌های آموزشی و آموزشی پزشکی از نظر سهم درآمد در طول دوره پیش‌بینی پیشرو باشد. استفاده روزافزون از فناوری‌های پیشرفته مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی و هوش مصنوعی برای توضیح فرآیندهای جراحی و آموزش پزشکان و کادر پزشکی، انتظار می‌رود استفاده زیاد از این فناوری‌ها برای بهبود دقت جراحی باعث رشد درآمد بخش پیش‌رو شود. در پیش. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی همچنین به ارائه درک بهتر از فرآیندهای جراحی و نحوه عملکرد داروها کمک می کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در حال حاضر، در سیستم پزشکی، سیستم الکترونیکی بکار گرفته شده جهت انجام کارهای پزشکی نهایتاً به سیستم متاورس تبدیل می‌شود. واقعیت مجازی VR (virtual reality)، واقعیت بزرگنمائی شده AR (Augmented reality)، واقعیت مخلوط شده (Mixed Reality) و هوش مصنوعیArtificial intelligence (AI)، برای قدرت بخشیدن به کاربردهای مورد استفاده به کار گرفته خواهد شد

ایده Metaverse دارای پتانسیل باورنکردنی است و رویکردی کاملاً جدید برای تعامل و ارتباط انسانی ارائه می دهد. تغییر اخیر نام فیس‌بوک به متا، گواه دوراندیشی و بینش این شرکت است که متاورس اینترنت را در سال‌های آینده شکل خواهد داد.

حقیقت این است که فیس بوک سال ها روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری کرده و راه های جدیدی برای ساخت پلتفرم های تعاملی طراحی کرده است و حتی قبل از تغییر نام، این شرکت با خرید شرکت واقعیت مجازی Oculus جهت گیری خود را به سمت این فناوری نشان داده است و فیس بوک پتانسیل شگفت انگیزی برای گنجاندن Metaverse در مراقبت های بهداشتی دارد، به خصوص که در حال حاضر زیرساخت شبکه های اجتماعی قوی دارد.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط