جراح عمومی کیست و قادر به درمان چه مشکلاتی است؟

جراحی عمومی  General surgery یکی از تخصص‌های پزشکی است که به درمان بیماری‌های قسمت‌های مختلف بدن انسان باتکیه بر استفاده از روش‌های درمانی جراحی می‌پردازد. تأکید این رشته، کار بر روی تروماها، بیماری‌های دستگاه گوارش، شکم، گردن، غدد درون‌ریز، عروق محیطی و پستان می‌باشد.

این رشته برخلاف نامش، تخصص جراحی ‌ای است که بر اندام‌های شکمی (مانند روده‌ها تمرکز دارد، که شامل مری، معده، روده باریک، روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجاری صفراوی، و اغلب غده تیروئید (به نسبت میزان دسترسی به متخصصان جراحی سر و گردن) می‌شود. جراحان عمومی همچنین با بیماری‌های دربردارندهٔ پوست، پستان، و فتق سروکار دارند. آن‌ها عمدتاً با تنه سروکار دارند از آنجا که متخصصین جراحی عمومی در بسیاری از مراکز دنیا، اولین سطح ارائه خدمات به بیماران تصادفی و اورژانس‌های تهدیدکننده حیات می‌باشند، دامنه فعالیت‌ها و توانایی شان بسیار وسیع است و در مواقع لزوم قادر به انجام جراحی‌های اورژانس رشته‌های دیگر مانند جراحی‌های ارتوپدی، جراحی‌های زنان، جراحی‌های اورولوژی، و در مواردی از جراحی‌های مغز و اعصاب نیز می‌باشند.

متخصصین جراحی عمومی به این سبب عمومی نامیده می‌شوند که قادر به جراحی همه اعضای بدن می‌باشند و این رشته تنها رشته از رشته‌های تخصصی جراحی است که در آن اصول جراحی آموزش داده می‌شود. علاوه بر این انتظار می رود که جراح عمومی از دانش و تجربه کافی در ارتباط با موارد زیر بهره مند باشد:

  • مراقبت ویژه جراحی
  • انکولوژی جراحی
  • تروما

 

چرا پزشکان تصمیم می‌گیرند که تبدیل به  یک جراح عمومی خوب شوند؟

جراحان عمومی را می توان در بسیاری از انواع جراحی پیدا کرد. و طیف وسیعی از آموزش هایی که می بینند، باعث می شود که به انجام بسیاری از روش ها و تکنیک ها مسلط شوند. برخی ممکن است تصمیم بگیرند که در تخصص های دیگر جراحی مشغول به فعالیت شوند و تنها در محدوده تخصصی تری کار کنند. اما برخی جراحان عمومی با توجه به تنوع و گستردگی جراحی عمومی ترجیح می دهند به عنوان یک جراح عمومی به مردم خدمت کنند.

جراحان عمومی همچنین دارای انعطاف پذیری فوق العاده ای برای فعالیت کردن در قسمت های مختلفی هستند. آن ها قادرند  با انواع مختلفی از تیم های پزشکی و بیماران همکاری کنند. یک جراح عمومی می تواند با مهارت هایی که دارد به مشکلات بیماران زیر پاسخ دهد:

بیماران با مشکلات کشنده و نزدیک به مرگ: پزشکان عمومی برای این بیماران فعالیت هایی شامل مراقبتهای تسکین دهنده و کنترل درد؛ مدیریت تغذیه و مشاوره و حمایت از تصمیمات و مراقبت های پایان زندگی انجام می دهند.

بیمارانی که دارای چاقی مفرط و مرضی هستند: این بیماران دچار اختلالات متابولیکی هستند؛ جراح برای آن ها اقدام به مداخلات جراحی و غیر جراحی برای کاهش وزن (baryrics)؛ و ارائه مشاوره به بیمار و خانواده هی آن ها می کند.

بیماران مسن و سالخورده، جراح به مدیریت بیماری های مزمن همراه آن ها خواهد پرداخت.

جمعیت های متفاوت و آسیب پذیری از بیماران.

 


اینجا را کلیک کنید 👇👇

www.televisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

 

 

برچسب ها: کیسه صفرا

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط