مقالات آموزشی

 
چه زمانی برای هموروئید و بواسیر احتیاج به جراحی دارید؟

چه زمانی برای هموروئید و بواسیر احتیاج به جراحی دارید؟

همورویید ها کیسه یا پاکه های حاوی عروق خونی هستند که در انتهای روده بزرگ (اطراف رکتوم) و خارج مقعد قرار دارند. این سیاهرگ های موجود در کیسه ها می توانند در اثر شرایطی گشاد شوند و پیچ بخورند. این وضعیت در نتیجه یک یبوست طولانی مدت و یا زور زدن های مکرر یا اسهال طولانی مدت ایجاد میشود.در مراحل ابتدایی زائده هموروئید پنهان بوده و بدون درد و خونریزی است و در داخل مقعد قرار خواهد گرفت، به همین دلیل فرد متوجه آن نمی‎شود.
جراح عمومی کیست و قادر به درمان چه مشکلاتی است؟

جراح عمومی کیست و قادر به درمان چه مشکلاتی است؟

جراحی عمومی General surgery یکی از تخصص‌های پزشکی است که به درمان بیماری‌های قسمت‌های مختلف بدن انسان باتکیه بر استفاده از روش‌های درمانی جراحی می‌پردازد. تأکید این رشته، کار بر روی تروماها، بیماری‌های دستگاه گوارش، شکم، گردن، غدد درون‌ریز، عروق محیطی و پستان می‌باشد.
جراحی عمومی یک تخصص پزشکی است که بر مراقبت های جراحی تمرکز دارد.

چه زمانی باید به جراح عمومی مراجعه کنیم؟

جراح عمومی، پزشکی است که در زمینه تشخیص و مدیریت مراقبت های قبل و بعد از عمل، آموزش دیده است. جراح عمومی، پزشک عمومی نیست؛ بلکه جراحی است که در حوزه های مختلف فعالیت می کند. با ما همراه شوید تا با فعالیت های جراح عمومی آشنا شوید.
التهاب کیسه صفرا

التهاب کیسه صفرا

کیسه صفرا اندامی کوچک و گلابی شکل است که در زیر کبد قرار دارد. این اندام صفرای ترشح شده از کبد را جمع آوری می کند و از طریق مجرای صفراوی مشترک (CBD) به روده ی کوچک می فرستد تا به هضم چربی ها کمک کند.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران