اهمیت مراجعه به شنوایی سنجی پس از احساس کم شنوایی

اگر دچار کاهش شنوایی هستید، مهم است از یک متخصص مشاوره بگیرید. متخصصان شنوایی سنجی به شما مشاوره می دهند، شنوایی شما را ارزیابی می کنند و در صورت لزوم سمعک تجویز می کنند و آن را با توجه به نیازهای شخصی شما تنظیم می کنند. اطلاعات ارزشمندی درباره مسائل شنوایی، آنچه در اولین بازدید می توانید انتظار داشته باشید، چه نوع کمکی در دسترس است را در این مقاله مشاهده خواهید کرد.

شنوایی سنجی چیست؟

متخصصان شنوایی سنجی به افراد کم شنوا کمک می کنند و آنها را درمان می کنند و اطمینان حاصل می کنند که سمعک ها به درستی با نیازهای فرد تنظیم می شوند.  این پزشکان همچنین وظیفه نگهداری حرفه ای دستگاه ها را بر عهده دارند.

در صورت کم شنوایی کجا می توانم بروم؟

اگر اولین علائم کاهش شنوایی را مشاهده کردید، باید با بررسی علل شروع کنید. اگر مشکوک هستید که ممکن است کم شنوایی داشته باشید، از تماس با یک متخصص دریغ نکنید. این اولین قدم برای بهبود کیفیت زندگی است.

با  تست شنوایی می توانید تشخیص دهید که آیا شما کم شنوایی دارید یا خیر. تست شنوایی شامل تجزیه و تحلیل وضعیت سلامتی گوش شما می باشد و مشاور متناسب با آن سمعک مناسب تجویز می کند و در کل مراحل شما را همراهی می کند: از اولین ویزیت، تا تنظیم دقیق و نگهداری منظم سمعک.

اگر آزمایش شنوایی در محل انجام داده اید و کم شنوایی مشخص شده است، باید با پزشک کلینیک مشورت کنید. متخصصین می توانند علت از دست دادن شنوایی شما را بررسی کنند و بر حسب اندام گوش شما بهترین سمعک را بر حسب نیازهای شما طراحی می کند. همچنین علل کاهش شنوایی را توضیح می دهند و می توانند درمان مناسب را به شما توصیه کنند. اگر احساس درد می کنید باید سریعاً با پزشک خود مشورت کنید.

هنگام مراجعه به متخصص شنوایی سنجی یا شنوایی سنج چه انتظاری باید داشته باشم؟

مراجعه شما به یک پزشک با مشاوره فردی، از جمله آزمایش شنوایی آغاز می شود. هدف از این بحث کسب درک از وضعیت شنوایی شما و نیازهای شما است. این امر شامل نیازهای روزمره و فعالیتهای اوقات فراغت است (به عنوان مثال ملاقات با دوستان ، تماشای تلویزیون ، تئاتر ، ورزش و ...) به شما اطلاعات جامع داده می شود و راه درمان شنوایی مشخص می شود.

تست شنوایی مدت زمان طولانی را صرف نمی کند و اطلاعاتی در مورد عملکرد شنوایی شما فراهم می کند. از شما خواسته می شود که در یک اتاق مجهز مخصوص بنشینید و صداها از طریق هدفون برای شما پخش می شود. پزشک متخصص بر اساس پاسخ های شما یک منحنی شنوایی ایجاد می کند. این نمایش بصری توانایی شنوایی شما به عنوان شنوایی شناخته می شود.  نتایج آزمون شنوایی اساس توصیه ها و رویه های شخصی سازی بعدی را تشکیل می دهد. سپس اندازه گیری ها مورد ارزیابی قرار می گیرند. گوشی ها به صورت جداگانه تولید می شوند تا از موقعیت و صدا بهینه در گوش اطمینان حاصل کنند.
 
در آخر، سمعک مناسب انتخاب و تنظیم می شود. متخصصان با استفاده از نرم افزار رایانه ای مدرن، سمعک شما را با نیازهای خاص شما مطابقت می دهند.

پزشک عملکرد و مراقبت سمعک را توضیح می دهد و ارزیابی عملکرد آن را انجام می دهد.هنگامی که مدتی به صورت روزانه آن را استفاده می کند و اولین برداشت را به دست می آورید، دستگاه تنظیم می شود. نگهداری سمعک شما نیز بخشی از نقش پزشک است.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط